Auteur Topic: [Schoenen - Verzolen] Adressen totaalreparaties leren zolen  (87397 keer gelezen)

Temming

  • Gebruiker
  • Berichten: 79
    • Bekijk profiel
Schoenmakerij 't centrum Zutphen
Reactie #45 Gepost op: 13 oktober 2007 – 20:41:31
Zijn hier wellicht mensen die eens bij schoenmakerij t centrum in Zutphen geweest zijn? Ik was op zoek naar een beetje goede schoenmaker om een paar hakken te vervangen. Nou heeft t centrum een website t.w.: http://www.schoenmakerijtcentrum.nl/ Daar staat dus op hoe vaak hij de jaarlijkse vakwedstrijd voor schoenmakers heeft gewonnen, 2x NL kampioen. Ik moet zeggen dat ik aardig onder de indruk was van die prestaties. Ik bracht dus mijn schoentjes (een paar Van Gils) daar naar toe in de veronderstelling dat hij er een zwaluwstaartje onder zou zetten o.i.d.. Ik heb niks afgesproken met hem(ja dom van me). Ik kom een paar dagen later terug om ze af te halen, en wat zie ik... volledig rubberen Van Lier hakken! Het is natuurlijk helemaal mijn eigen schuld, ik had moeten zeggen wat ik wil. Maar dan komt het: "ja mooi he die hak, lekker slijtvast, als je wil kan ik er ook een rubberen zool onder zetten hoor".  :shock: Ik heb gezegd dat ik de praktische voordelen van een rubberen zool wel zie, maar dat ik het nog maar even bij mijn leren zolen hou. Verder vind ik dat hij zich wel even had kunnen afvragen of iemand die zijn schoenen met cederhouten spreidspanners erin bij hem aflevert het wel op prijs stelt om een rubberen hakje terug te krijgen, maar goed het blijven goedkope schoentjes.

Ik had om een lang verhaal kort te maken een lichte deceptie te verwerken na mijn bezoekje aan hem. Hij zal het vast goed kunnen, maar je moet het er wel echt uit trekken.

Ik post, als daar behoeft aan is, wel weer een berichtje als ik nog een reparatie laat uitvoeren.
I spent a lot of money on booze, birds and fast cars, the rest I just squanderd" George Best

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
[Schoenen - Verzolen] Adressen totaalreparaties leren zolen
Reactie #46 Gepost op: 14 oktober 2007 – 11:09:18
De meeste schoenmakers aangesloten bij de nederlandse vereniging van Meester Schoenmakers repareren met originele materialen van Van Bommel en Van Lier. Ik vind het opzich wel logisch dat hij dan ook die hak gebruikt.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Temming

  • Gebruiker
  • Berichten: 79
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Verzolen] Adressen totaalreparaties leren zolen
Reactie #47 Gepost op: 14 oktober 2007 – 13:43:49
Daar kan ik ook nog wel inkomen, maar dan ook nog aanbieden om de hele onderkant door rubber te vervangen? Je moet toch toegeven dat deze meneer op zijn minst een rubberfettish heeft als hij dat als schoenmaker doet. Verder no hard feelings jegens die man hoor, ik vind het alleen vreemd.
I spent a lot of money on booze, birds and fast cars, the rest I just squanderd" George Best

Jason Bourne

  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
Oh oh Den Haag
Reactie #48 Gepost op: 28 oktober 2007 – 13:55:27
Of oud nieuws maar misschien een goed verborgen geheim...
In de Weimarstraat (Den Haag) zit Ruud van der Geest.
www.rgshoeservice.nl/

Ik heb daar 2 paar nylon hakken laten zetten een geheel nieuwe zool (geen leer). Daarnaast voor de Borgioli's een op maat geslepen paar schoenspanners (eiken). Dit alles voor 64,-
Voor zover ik het met m'n beperkte knowhow kan inschatten is hij een gedreven en zeer uitgesproken vakman . Hij gaf bijvoorbeeld aan dat de orginele zolen van m'n Magnanni's er wel leuk uitzien (deels leer en deels rubber) maar dat dit vragen om problemen is vanwege de druk die je voet op de zool geeft. Dus voor mij geen deels leren zolen meer, maar volledig.

Dus voor diegen die niet per se naar R'dam of A'dam willen gaan is dit een goed alternatief.
Sem leme no vida, voce vai onde voce nao quer ser"

rowlex

  • Gebruiker
  • Berichten: 59
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Verzolen] Adressen totaalreparaties leren zolen
Reactie #49 Gepost op: 28 oktober 2007 – 16:37:17
Zeker een goede ja. Hij heeft mij een keer zijn Noble Blue laten zien, daar was hij wel zuinig op ja en hij had ze netjes gerepareerd met Rendenbach

Danny

  • Gebruiker
  • Berichten: 267
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Verzolen] Adressen totaalreparaties leren zolen
Reactie #50 Gepost op: 29 oktober 2007 – 22:01:43
Update Danny 291007:
vanaf woensdag 311007 kan je ook voor The Royal Treatment schoenreparaties (en producten) terecht bij:

Klijsen Schoenmode, Hoogstraat 7, Den Haag, www.klijsenschoenmode.nl
Edgar N. trend, Hoofdstraat 124, Driebergen-Rijsenburg, www.edgar-n.nl
Monfrance Schoenmode, Onze Lieve Vrouweplein 20a, Maastricht

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Verzolen] Adressen totaalreparaties leren zolen
Reactie #51 Gepost op: 29 oktober 2007 – 22:14:03
Citaat van: "Danny"
Update Danny 291007:
vanaf woensdag 311007 kan je ook voor The Royal Treatment schoenreparaties (en producten) terecht bij:

Klijsen Schoenmode, Hoogstraat 7, Den Haag, www.klijsenschoenmode.nl
Edgar N. trend, Hoofdstraat 124, Driebergen-Rijsenburg, www.edgar-n.nl
Monfrance Schoenmode, Onze Lieve Vrouweplein 20a, Maastricht


Komend weekend maar eens een kijkje nemen

Danny

  • Gebruiker
  • Berichten: 267
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Verzolen] Adressen totaalreparaties leren zolen
Reactie #52 Gepost op: 05 november 2007 – 21:40:39
Update Danny 291007:
vanaf maandag 5 november 2007 kan je ook voor The Royal Treatment schoenreparaties terecht bij:

Eduard Pelger, Stadionweg 91-95, Amsterdam http://www.eduardpelger.nl
(vanaf 15 november 2007 ook voor The Royal Treatment producten)

Aero

  • Gebruiker
  • Berichten: 961
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Verzolen] Adressen totaalreparaties leren zolen
Reactie #53 Gepost op: 05 november 2007 – 22:14:52
wow nog een adres in Amsterdam  :lol:   :roll:

Danny

  • Gebruiker
  • Berichten: 267
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Verzolen] Adressen totaalreparaties leren zolen
Reactie #54 Gepost op: 09 november 2007 – 23:37:44
Update Danny 091107:
vanaf heden kan je ook voor The Royal Treatment schoenreparaties (en producten) terecht bij:  

Maarten Tijssen Mode, Burchtstraat 30-34, Nijmegen, http://www.maartentijssen.nl

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Verzolen] Adressen totaalreparaties leren zolen
Reactie #55 Gepost op: 11 november 2007 – 21:44:11
Citaat van: "Danny"
Update Danny 091107:
vanaf heden kan je ook voor The Royal Treatment schoenreparaties (en producten) terecht bij [naam zaak]


Kun je bij de door jou genoemde zaken ook terecht met schoenen die niet bij de betreffende zaak zijn gekocht? Of houdt elke zaak daar zijn eigen beleid op na?

En herstel je ook 'gewone' Crockett & Jones (dus niet uit de Handgrade-lijn)?

En als laatste: kun je aangeven hoe lang het ongeveer duurt tussen het wegbrengen naar de winkel en het ophalen van de gerepareerde schoen?

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
[Schoenen - Verzolen] Adressen totaalreparaties leren zolen
Reactie #56 Gepost op: 11 november 2007 – 21:57:47
Citaat van: "Carwo"
Citaat van: "Danny"
Update Danny 091107:
vanaf heden kan je ook voor The Royal Treatment schoenreparaties (en producten) terecht bij [naam zaak]


Kun je bij de door jou genoemde zaken ook terecht met schoenen die niet bij de betreffende zaak zijn gekocht? Of houdt elke zaak daar zijn eigen beleid op na?

En herstel je ook 'gewone' Crockett & Jones (dus niet uit de Handgrade-lijn)?

En als laatste: kun je aangeven hoe lang het ongeveer duurt tussen het wegbrengen naar de winkel en het ophalen van de gerepareerde schoen?


Dat vroeg ik me dus ook af!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Danny

  • Gebruiker
  • Berichten: 267
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Verzolen] Adressen totaalreparaties leren zolen
Reactie #57 Gepost op: 12 november 2007 – 23:06:20
Citaat van: "Carwo"
Citaat van: "Danny"
Update Danny 091107:
vanaf heden kan je ook voor The Royal Treatment schoenreparaties (en producten) terecht bij Maarten Tijssen Mode, Burchtstraat 30-34, Nijmegen, www.maartentijssen.nl


Kun je bij de door jou genoemde zaken ook terecht met schoenen die niet bij de betreffende zaak zijn gekocht? Of houdt elke zaak daar zijn eigen beleid op na?

Je kan bij alle 'Official Dealers of The Royal Treatment' terecht voor een behandeling volgens The Royal Treatment-methode met de onderstaande merken handgemaakte herenschoenen met een leren onderwerk. Ongeacht waar je de schoenen eerder hebt gekocht!

Alden, Aubercy, Berluti, Cheaney, Church's, Crockett and Jones, Edward Green, Grenson, Heschung, J.M. Weston, John Lobb, Santoni, Silvano Lattanzi en Sutor Mantellassi.

Citaat van: "Carwo"
En herstel je ook 'gewone' Crockett & Jones (dus niet uit de Handgrade-lijn)?

Ook schoenen uit de 'Benchgrade Collection' van Crockett and Jones zijn uitermate geschikt voor een behandeling volgens The Royal Treatment-methode.

Citaat van: "Carwo"

En als laatste: kun je aangeven hoe lang het ongeveer duurt tussen het wegbrengen naar de winkel en het ophalen van de gerepareerde schoen?

Vier tot vijf weken.

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
[Schoenen - Verzolen] Adressen totaalreparaties leren zolen
Reactie #58 Gepost op: 13 november 2007 – 08:20:46
Citaat van: "Danny"
Citaat van: "Carwo"
Citaat van: "Danny"
Update Danny 091107:
vanaf heden kan je ook voor The Royal Treatment schoenreparaties (en producten) terecht bij Maarten Tijssen Mode, Burchtstraat 30-34, Nijmegen, www.maartentijssen.nl


Kun je bij de door jou genoemde zaken ook terecht met schoenen die niet bij de betreffende zaak zijn gekocht? Of houdt elke zaak daar zijn eigen beleid op na?

Je kan bij alle 'Official Dealers of The Royal Treatment' terecht voor een behandeling volgens The Royal Treatment-methode met de onderstaande merken handgemaakte herenschoenen met een leren onderwerk. Ongeacht waar je de schoenen eerder hebt gekocht!



Citaat van: "Carwo"

En als laatste: kun je aangeven hoe lang het ongeveer duurt tussen het wegbrengen naar de winkel en het ophalen van de gerepareerde schoen?

Vier tot vijf weken.


Dus de schoenen gaan dan naar A'dam en worden door jou onder handen genomen!??!?  Dan lijkt het me een fantastische mogelijkheid om eens van je kunsten gebruik te kunnen maken! (Vanuit Maastricht)

Wat ik eigenlijk wil vragen:
Het betreft dus geen lokale schoenmakers die volgens TRT te werk gaan, in een soort van franchise!?
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Danny

  • Gebruiker
  • Berichten: 267
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Verzolen] Adressen totaalreparaties leren zolen
Reactie #59 Gepost op: 13 november 2007 – 19:55:28
Citaat van: "Migliore"
Dus de schoenen gaan dan naar A'dam en worden door jou onder handen genomen!??!?  Dan lijkt het me een fantastische mogelijkheid om eens van je kunsten gebruik te kunnen maken! (Vanuit Maastricht)

Wat ik eigenlijk wil vragen:
Het betreft dus geen lokale schoenmakers die volgens TRT te werk gaan, in een soort van franchise!?


The Royal Treatment reparaties worden altijd en alleen door mij (lees: The Royal Treatment in Amsterdam) uitgevoerd. Er zijn geen franchisenemers. En ik heb ook geen personeel, leerlingen etc. in dienst!

Daarnaast kunnen handgemaakte herenschoenen, vanaf heden, alleen nog via de 'Official Dealers of The Royal Treatment' voor een The Royal Treatment behandeling worden aangeboden. Dit geldt ook voor de aanschaf van The Royal Treatment producten.

Meer info over The Royal Treatment kan je vinden op http://www.theroyaltreatment.nl.
Hier vind je ook alle adressen van de 'Official Dealers of The Royal Treatment'.