Auteur Topic: [Schoenen - Verzolen] Adressen totaalreparaties leren zolen  (87335 keer gelezen)

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Verzolen] Adressen totaalreparaties leren zolen
Reactie #15 Gepost op: 22 oktober 2006 – 19:19:39
Ik zag vanmiddag bi van Assem te rotterdam folders van Danny Kerkwijk liggen.Ik begrijp eruit dat santoni verzolen via Danny gaat.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Verzolen] Adressen totaalreparaties leren zolen
Reactie #16 Gepost op: 22 oktober 2006 – 19:25:23
Citaat van: "gusto napolitano"
Ik zag vanmiddag bi van Assem te rotterdam folders van Danny Kerkwijk liggen.Ik begrijp eruit dat santoni verzolen via Danny gaat.


op zijn website www.theroyaltreatment.nl verwijst hij oa naar v/d Assem.

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[Schoenen - Verzolen] Adressen totaalreparaties leren zolen
Reactie #17 Gepost op: 27 oktober 2006 – 11:17:15
Toevoeging: http://www.gretecschoenen.nl/reparatie.htm

Gretec is officieel gecertificeerd schoenhersteller van Van Bommel en Avang. Daarnaast kunnen ook andere kwaliteitsmerken ter reparatie worden aangeboden. U kunt daarbij denken aan merken zoals Greve – Crockett & Jones – Alden – Edward Green – Church en Testoni. Er zijn verschillende productietechnieken voor schoenen en elke maakwijze kan in principe door Gretec gerepareerd worden. Hier beschrijven we kort hoe een good-yearschoen moet worden gerepareerd en dat gebeurt lang niet overal op deze manier.

Grétec Schoenen
Hoogeinde 64 A
5142 GD Waalwijk
Nederland    

Telefoonnummer: +31(0)416 561657
Faxnummer: +31 (0)416 561543
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
[Schoenen - Verzolen] Adressen totaalreparaties leren zolen
Reactie #18 Gepost op: 27 oktober 2006 – 11:24:02
Dat is toch de toko van de oud eigenaar van Greve? Ik dacht hij juist als primary het repareren van Greve schoenen had?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[Schoenen - Verzolen] Adressen totaalreparaties leren zolen
Reactie #19 Gepost op: 24 januari 2007 – 14:04:04
Citaat van: "cypripedium"


Schoenmakerij Rapide
Heiligeweg 18
1012 XR AMSTERDAM [/b]

Beide schoenmakers in deze zaak dragen zelf Edward Green. Het zijn absolute vaklui! Een heel rendenbach onderwerk, gestikt in de oude gaten, met zwaluwstaart hak, afgetikt met koperen spijkertjes = 78€!

Glunderend en vol enthousjasme hebben ze me een paar schoenen laten zien, die ze voor een klant hebben verzoolt. Het zag er fantastisch uit!
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Jason

  • Gast
[Schoenen - Verzolen] Adressen totaalreparaties leren zolen
Reactie #20 Gepost op: 24 januari 2007 – 14:19:56
Denk niet dat Eduard hier blij mee is, mocht het echt de schoenmaker van Sir Max zijn..

Peer Gynt

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.287
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Verzolen] Adressen totaalreparaties leren zolen
Reactie #21 Gepost op: 24 januari 2007 – 14:25:17
Citaat van: "Jason"
Denk niet dat Eduard hier blij mee is, mocht het echt de schoenmaker van Sir Max zijn..


Ik denk dat 99% van zijn klanten niets met SF van doen hebben, dus dat het effect nou niet zo heel erg is.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Verzolen] Adressen totaalreparaties leren zolen
Reactie #22 Gepost op: 24 januari 2007 – 16:11:20
Citaat van: "Napoleon"
Citaat van: "Peer Gynt"
Citaat van: "Jason"
Denk niet dat Eduard hier blij mee is, mocht het echt de schoenmaker van Sir Max zijn..


Ik denk dat 99% van zijn klanten niets met SF van doen hebben, dus dat het effect nou niet zo heel erg is.
haha iedereen wordt hier flink door de hakmachine gehaald :)


Ik denk niet dat het de bedoelig is om iemand door de hakmachine te halen. Het is mij geen 52€ waard om eduard als een loopjongetje naar de schoenmaker te sturen. Als ik bij hem een paar schoenen koop, heeft zijn expertise een meerwaarde! Maar naar de schoenmaker lopen kan ik zelf ook.

Apen die leren klimmen kunnen hun bananen zelf plukken  :lol:

Avvocato

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.765
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Verzolen] Adressen totaalreparaties leren zolen
Reactie #23 Gepost op: 25 januari 2007 – 05:02:14
Citaat van: "cypripedium"
Citaat van: "Napoleon"
Citaat van: "Peer Gynt"
Citaat van: "Jason"
Denk niet dat Eduard hier blij mee is, mocht het echt de schoenmaker van Sir Max zijn..


Ik denk dat 99% van zijn klanten niets met SF van doen hebben, dus dat het effect nou niet zo heel erg is.
haha iedereen wordt hier flink door de hakmachine gehaald :)


Ik denk niet dat het de bedoelig is om iemand door de hakmachine te halen. Het is mij geen 52€ waard om eduard als een loopjongetje naar de schoenmaker te sturen. Als ik bij hem een paar schoenen koop, heeft zijn expertise een meerwaarde! Maar naar de schoenmaker lopen kan ik zelf ook.

Apen die leren klimmen kunnen hun bananen zelf plukken  :lol:


Ik heb inderdaad even getwijfeld om het te vertellen maar ja, ik denk ook dat Eduard het moet hebben van de schoenenverkoop en niet van het verzolen. En we zijn hier tenslotte om kennis te delen
The man with style, is the man who can smile

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[Schoenen - Verzolen] Adressen totaalreparaties leren zolen
Reactie #24 Gepost op: 07 maart 2007 – 22:20:27
Citaat van: "ettienne"

In Arnhem zit in een klein steegje Schoenmaker Cor. Hij behoort tot de absoluute top van Europeesche schoenmakers.

ja, Cor van Doorn. Als je zijn winkeltje in loopt moet je voor de aardigheid zijn kranten artikelen maar eens lezen. Heb zelf mijn santoni's bij hem laten doen. Was de schoenen wel een maand kwijt en het koste 125 euro.
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Verzolen] Adressen totaalreparaties leren zolen
Reactie #25 Gepost op: 07 maart 2007 – 22:23:03
Citaat van: "Solitarias"
Citaat van: "ettienne"

In Arnhem zit in een klein steegje Schoenmaker Cor. Hij behoort tot de absoluute top van Europeesche schoenmakers.

ja, Cor van Doorn. Als je zijn winkeltje in loopt moet je voor de aardigheid zijn kranten artikelen maar eens lezen. Heb zelf mijn santoni's bij hem laten doen. Was de schoenen wel een maand kwijt en het koste 125 euro.


Schoenmakerij van Doorn  
Zwanenstraat 22  
6811 DD Arnhem

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
[Schoenen - Verzolen] Adressen totaalreparaties leren zolen
Reactie #26 Gepost op: 07 maart 2007 – 22:25:28
Citaat van: "Solitarias"
Citaat van: "ettienne"

In Arnhem zit in een klein steegje Schoenmaker Cor. Hij behoort tot de absoluute top van Europeesche schoenmakers.

ja, Cor van Doorn. Als je zijn winkeltje in loopt moet je voor de aardigheid zijn kranten artikelen maar eens lezen. Heb zelf mijn santoni's bij hem laten doen. Was de schoenen wel een maand kwijt en het koste 125 euro.


van Doorn Schoenmakerij
Zwanenstraat 22
6811 DD Arnhem
026 - 44 28 536
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Douchebag

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.327
    • Bekijk profiel
Re: Adressen totaalreparaties leren onderwerken
Reactie #27 Gepost op: 07 maart 2007 – 22:30:50
Citaat van: "Solitarias"
- Heubel in de Rechtstraat 45, 6221 EG te Maastricht (ook voor Saphir producten) Huisschoenmaker van Shoes&Shirts
HELAAS GESTOPT


Volgens mij is die zaak nog gewoon open hoor.

Penjon

  • Gebruiker
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Verzolen] Adressen totaalreparaties leren zolen
Reactie #28 Gepost op: 21 maart 2007 – 18:56:50
Bij 1 paar van mn schoenen is het leer in de binnenkant dat tegen mn hielen aankomt versleten. Voelt een beetje irritant, zou de schoenmaker hier nog iets mee kunnen? Zijn overigens Santoni's, wellicht dat iemand hier ervaring mee heeft.

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Verzolen] Adressen totaalreparaties leren zolen
Reactie #29 Gepost op: 21 maart 2007 – 19:14:31
Citaat van: "Penjon"
Bij 1 paar van mn schoenen is het leer in de binnenkant dat tegen mn hielen aankomt versleten. Voelt een beetje irritant, zou de schoenmaker hier nog iets mee kunnen? Zijn overigens Santoni's, wellicht dat iemand hier ervaring mee heeft.


ja hoor!
slijtage aan de binnenkant van de hielkap is normaal, de schoenmaker kan gemakkelijk een nieuw stukje binnenvoering plaatsen.