Auteur Topic: Brilmonturen  (31080 keer gelezen)

Huey

  • Gast
Brilmonturen
Reactie #15 Gepost op: 15 februari 2006 – 17:22:21
Ik heb zelf op het moment een montuurtje van YSL. zal wel ff fotootje posten, redelijk onopvallend. Zal zo wel even fotootje plaatsen.

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Brilmonturen
Reactie #16 Gepost op: 15 februari 2006 – 18:50:47
ik zou, mits het je staat, voor een victor & rolf montuur gaan..

William

  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Brilmonturen
Reactie #17 Gepost op: 15 februari 2006 – 19:05:16
Ik heb net een nieuwe bril. Een armani, zwart vrij opvallend montuur.

Helaas door mijn belachelijk hoge cilinder moeten de glazen echt perfect worden geslepen en dat hebben ze bij Pearl niet gedaan. Er was een afwijking van 2 graden in de as. De norm is een afwijking van 4 graden blijkbaar maar met een afwijking van 2 graden zie ik nauwelijks iets. Dus weer wachten.

Maar het montuur is echt prachtig.

Eli

  • Gebruiker
  • Berichten: 522
    • Bekijk profiel
Brilmonturen
Reactie #18 Gepost op: 15 februari 2006 – 19:22:26
Citaat van: "William"
Ik heb net een nieuwe bril. Een armani, zwart vrij opvallend montuur.

Helaas door mijn belachelijk hoge cilinder moeten de glazen echt perfect worden geslepen en dat hebben ze bij Pearl niet gedaan. Er was een afwijking van 2 graden in de as. De norm is een afwijking van 4 graden blijkbaar maar met een afwijking van 2 graden zie ik nauwelijks iets. Dus weer wachten.

Maar het montuur is echt prachtig.


Pearl :roll:  Maar goed toen ik voor de eerste keer bij mijn doosnee opticien kwam om mijn bril op te halen waren de glazen er ook knudde in gezet, maar weer ff terug gestuurd ook. Tzag er werkelijk niet uit, de glazen hadden een speling van ongeveer 2 mm op sommige plekken met het montuur, dat was dan dichtgepropt met stukjes draad ofzo leek het wel, en je zag zelfs een kras op het montuur van een tang, heb het hele ding (€500+) retour gedaan.
T don't mean a thing if IT ain't got that swing.

William

  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Brilmonturen
Reactie #19 Gepost op: 15 februari 2006 – 21:52:42
Geen kwaad woord over Pearle van mij hoor. Prima opticien. Word altijd netjes geholpen, nemen de tijd voor je en zo gek duur zijn ze nou ook weer niet. Ik was 383 euro kwijt voor mijn bril.

Als ik soms hoor van vrienden die slim dachten te zijn en bij specsavers of hans anders een bril hebben gekocht  :?

En nou de afhandeling ook. Zij hebben het product geleverd zoals het hoort volgens hun normen en zoals ik ermee akkoord ben gegaan. Maar toch bestellen ze op eigen initatief een nieuw glas. Netjes.

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Brilmonturen
Reactie #20 Gepost op: 15 februari 2006 – 22:02:24
Oliver Peoples voor jou Huey :P
Sailing, an expensive way to travel for free"

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Brilmonturen
Reactie #21 Gepost op: 15 februari 2006 – 22:05:18
Citaat van: "William"
Ik was 383 euro kwijt voor mijn bril.


Inclusief glazen  :shock:  met -6,5 ben ik sowieso aan glazen 700 e kwijt.
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

William

  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Brilmonturen
Reactie #22 Gepost op: 15 februari 2006 – 22:13:30
Citaat van: "Camiceria"
Citaat van: "William"
Ik was 383 euro kwijt voor mijn bril.


Inclusief glazen  :shock:  met -6,5 ben ik sowieso aan glazen 700 e kwijt.


Ja inclusief glazen. Kunststof glazen wel te verstaan. De op 1 na duurste uitvoering die Pearle heeft. 104 euro per glas.

En met -6,5 ben je echt geen 700 euro aan je glazen kwijt. Ik heb -5 en -5,25 met een cylinder van -5 in beide ogen en een as van 161 respectievelijk 29.

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Brilmonturen
Reactie #23 Gepost op: 15 februari 2006 – 22:14:46
Citaat van: "William"
Citaat van: "Camiceria"
Citaat van: "William"
Ik was 383 euro kwijt voor mijn bril.


Inclusief glazen  :shock:  met -6,5 ben ik sowieso aan glazen 700 e kwijt.


Ja inclusief glazen. Kunstof glazen wel te verstaan. De op 1 na duurste uitvoering die Pearle heeft. 104 euro per glas.

En met -6,5 ben je echt geen 700 euro aan je glazen kwijt. Ik heb -5 en -5,25 met een cylinder van -5 in beide ogen en een as van 161 respectievelijk 29.


Ik dus wel hoor -> bij Pearl ook gewoon - belachelijk dat dat niet vergoed wordt
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Dhr. Lex P

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.101
    • Bekijk profiel
Brilmonturen
Reactie #24 Gepost op: 15 februari 2006 – 22:36:41
ik ken iemand die een montuur kan uitzoeken omdat hij met -12.5 en elke mogelijke afwijking te veel Euro per glas kwijt is...

Maargoed... ik ben ook altijd met -3, minstens 400 kwijt, en dat zonder andere afwijkingen
size=9]A fashion is merely a form of ugliness so unbearable that we are compelled to alter it every six months.  (Oscar Wilde)[/size]

HotFudge

  • Gast
Brilmonturen
Reactie #25 Gepost op: 16 februari 2006 – 00:01:25
Benieuwd naar foto van Huey :D

Huey

  • Gast
Brilmonturen
Reactie #26 Gepost op: 16 februari 2006 – 00:04:18
Citaat van: "HotFudge"
Benieuwd naar foto van Huey :D



HotFudge

  • Gast
Brilmonturen
Reactie #27 Gepost op: 16 februari 2006 – 00:07:45
o ja die kende ik al :)

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Brilmonturen
Reactie #28 Gepost op: 16 februari 2006 – 00:14:59
Citaat van: "Tofuburger"
Citaat van: "Jason"
In den haag is een opticien die brillen van hoorn maakt, sterker dan plastic schijnt het. Als je interesse hebt zoek ik het op.


Azami? Die is in elk geval de moeite waard om eens langs te gaan, want geen dozenschuiver. Ontwerpt geloof ik ook zelf brillen.
http://www.azami.nl

Zitten mooie modellen tussen zeg... zou je ook je eigen ontwerp kunnen laten maken? :)
Fashion can be bought. Style one must possess.

Alex

  • Gebruiker
  • Berichten: 697
    • Bekijk profiel
Brilmonturen
Reactie #29 Gepost op: 16 februari 2006 – 00:43:05
Citaat van: "Nexus"

Zitten mooie modellen tussen zeg... zou je ook je eigen ontwerp kunnen laten maken? :)


Misschien met die modellen van buffelhoorn? " Bovenal is het grote voordeel van handgemaakte buffelhoornen monturen dat wij het geheel op maat voor u kunnen samenstellen, op kleur, maat en hoornsoorten. Echt maatwerk dus."

Staan inderdaad erg mooie modellen op, soms is het gewoon jammer dat je geen bril nodig hebt ;)