Auteur Topic: "Must haves": zoeken naar de minimum standaard gar  (4100 keer gelezen)

michiel

• Nieuwe gebruiker
    • Profiel bekijken
"Must haves": zoeken naar de minimum standaard gar
Gepost op: 07 oktober 2004 – 10:13:45
Het zou leuk zijn als we zouden nadenken over dat wat er minimaal in iedere kledingkast zou moeten liggen. Ik stel voor te beginnen met een minimum standaardlijstje (dress en casual) en daarna wellicht ook een lijst aan te leggen voor de wat gevorderden. Er zijn natuurlijk al lijstjes genoeg wat dit betreft, maar wij kunnen dat beter! Ik doe een voorzet. Ben heel benieuwd naar jullie suggesties; wat kan er af, wat moet er zeker bij?

Dress

vier pakken: streep, navy, grijs, bruin. Over bruin twijfel ik, maar het is goed om ook een iets meer casual pak te hebben, bijvoorbeeld met een lichte ruit. Wat vinden jullie: tegenwoordig ook weer "een drie D"?

zeven overhemden: twee wit, twee lichtblauw, twee streep, een ruit.

Vijf dassen.

drie riemen: lichtbruin, bruin, zwart

drie paar schoenen (idem)

twee paar bretels

Manchetknopen: ovaal zilver en wat van die 'balletjes'.

Casual

2 Chinos (dockers oid)
2 jeans
1 ruit of iets anders met motief
1 grijze "nette" broek (semi casual), te combineren met bijv. blazer

2 casual shirts (buttondown)
2 polo's (eventueel mag dit alles weer onderling gecombineerd worden volgens mij tegenwoordig)

2 jasjes (rib of blazer, o.i.d.)

twee 'V-hals' wollen of katoenen pullovers
twee wollen truien (kabel?)
twee sweaters

twee of drie wat bredere leren riemen.

twee paar leren schoenen (afgezien dus van sneakers/sportschoenen). Ik vind dat in een moderne garderobe ook classics als sportschoenen thuishoren.

Tot zo ver de voorzet. Ik zou zeggen: schieten maar.

PS
Sokken, onderkleding en jassen etc. heb ik maar even weggelaten.
root liefhebber van (italiaanse) hemden en dassen. Typische 'pakkendrager'. Ook casual tikje 'kakineus'. Nooit zonder overhemd de deur uit bijvoorbeeld. 35 jaar.

Fedor

• Gebruiker
  • Senioriteit in SF-jaren ipv postcount.
    • Profiel bekijken
Reactie #1 Gepost op: 07 oktober 2004 – 10:41:49
Helaas voldoet mij kledingkast aan geen enkele bovenstaande eis ;)

Bovendien hou ik niet zo van de "standaard" overhemdkleuren als zachtblauw, en pullovers met V-hals moet ik helemaal niets van hebben.

michiel

• Nieuwe gebruiker
    • Profiel bekijken
Reactie #2 Gepost op: 07 oktober 2004 – 10:48:20
Het is ook maar een beetje een gedachtenspel. Ik zeg niet dat mijn kast hieraan voldoet. En ook ik hou niet in het bijzonder van pullovers. Dus: wat kan er dus uit, en wat moet er bij. We zijn op zoek naar een (nieuwe) standaard.
root liefhebber van (italiaanse) hemden en dassen. Typische 'pakkendrager'. Ook casual tikje 'kakineus'. Nooit zonder overhemd de deur uit bijvoorbeeld. 35 jaar.

Solitarias

• Gebruiker
    • Profiel bekijken
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #3 Gepost op: 07 oktober 2004 – 11:47:22
De inmiddels klassieke baseball cap mag in dit rijtje niet ontbreken, leuk voor tijdens het zeilen, op de golfbaan, tijdens fietsen etc etc...
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Fedor

• Gebruiker
  • Senioriteit in SF-jaren ipv postcount.
    • Profiel bekijken
Reactie #4 Gepost op: 07 oktober 2004 – 11:58:22
Citaat van: "Solitarias"
De inmiddels klassieke baseball cap mag in dit rijtje niet ontbreken, leuk voor tijdens het zeilen, op de golfbaan, tijdens fietsen etc etc...

Zeker zo'n mooie Burberry waar half rappend America mee rondloopt (samen met dikke gouden kettingen en maffe sportschoenen) ;)