Auteur Topic: Magnanni  (606961 keer gelezen)

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Magnanni
Reactie #1740 Gepost op: 04 april 2019 - 21:13:12
L. aan jou weer de eer.
Inderdaad beetje lief doen jongens.

Even voor de nieuwelingen.

Misschien komt dit betweterig over of denk je na dit schrijfsel 'het zal mij een worst wezen, ik koop lekker die goedkopere schoenen'. Dan heeft dit schrijfseltje helaas niet gedaan wat ik wilde, en wil ik je vriendelijk vragen om dit over drie jaar nog eens te lezen en dan wél die CJ's of andere 'dure' schoenen aan te schaffen.

Schoenen, en dan bedoel ik die ouderwetse leren dingen, zijn voor het leven.
Ik snap dat schoenen van €500,- erg duur lijken. Zelf vond ik dat ooit ook.
Zeker omdat je gewend bent dat schoenen niet langer dan 2 jaar mee gaan, hooguit 3.
Deze schoenen, bijvoorbeeld die van CJ, gaan een dikke 10+ jaar mee.
Mits je goed onderhoudt pleegt en er netjes schoenspanners in stuwt wanneer je ze uittrekt.
Wanneer je elke dag dezelfde schoenen aantrekt zal het leer aan de binnenkant snel slijten, dit komt door het vocht (lees: zweet).
Dus om de dag dragen is aan te raden...

Wanneer je het van die kant bekijkt wil je niet over 10 jaar op 'opanca's' lopen (als ze al zolang meegaan).
Je wilt een schoen die tijdloos is, die over 10 jaar net zo goed te dragen valt als nu.
Dit betekent dat ik schoenen prefereer die geen 'fratsen' hebben en die klassiek van gedaante zijn.
You will not, and I repeat, you will not impress your friends and girlfriends...maar die lach jij over 10 jaar keihard uit...
Want dan hebben die vrienden van je al 5 paar schoenen ala 100 euro versleten en loop jij nog lachend op je 10 jaar oude schoenen die met de dag lekkerder gaan lopen.
En geloof me de lekkerste schoenen zijn de oudste schoenen (althans bij mij).

Dat betekent dus ook dat je schoen goed moet passen en dat je kiets voor kwaliteit boven kwantiteit.

Zoals G. Bruce Boyer ooit schreef (wanneer je hem niet kent google maar even, heeft hele mooie artikelen geschreven): Cheap shoes look cheap even when they are new, expensive shoes look good even when they are old.

of deze:
“The Chinese proverb says buy the best and you only cry once. Quality clothes are durable and always in style. Buy the best you can afford and maintain it. Don’t let your wife or girlfriend throw your clothes away. Real luxury is the comprehension of quality.”

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #1741 Gepost op: 04 april 2019 - 21:21:01
Schoenspanners erin stuwen gaat me echt te ver.

summit

• Gebruiker
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #1742 Gepost op: 04 april 2019 - 21:54:20
hehe

lorenzo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #1743 Gepost op: 04 april 2019 - 22:11:53
Mand

Mr. Noah

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #1744 Gepost op: 04 april 2019 - 22:12:35
Tigelear.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hamerhaai

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #1745 Gepost op: 04 april 2019 - 22:49:16
iPhone.

Prosit

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #1746 Gepost op: 05 april 2019 - 09:41:11

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #1747 Gepost op: 05 april 2019 - 10:07:50
Inderdaad beetje lief doen jongens.

Even voor de nieuwelingen.

Dit komt betweterig over .

22 toch? 10 jaar? was je 12 man... toen al Alden?

Je hebt gelijk, en Magnanni is ruk, maar man man, wat een gelul... ik inmiddels een verrimpelde grijze kop, bijna 40 jaar en ja, goeie schoenen gaan lang mee, maar toen ik 22 was, was ik lekker aan het zuipen en neuken.. moet je ook eens doen... fantastisch dat je een hobby hebt gevonden, deel je passie op veel vlakken, maar iets losser mag.. kom..

dus... gewoon even bij https://sonsofhenrey.com/ kijken.. top tip toch? we zouden eigenlijk een beginners topic moeten aanmaken... wat heb je nu eigenlijk nodig... en dan een pakketje met onze winkeliers samenstellen... SOH een schoentje maken voor de beginner, bruin, zwart en bruin suede @ 250 piek sokjes van Carlo (oh nee, kouzen, sorry) en pak en shirt van TFM, die kan vast een beginners pak aanbieden voor 500, grijs en navy, gewoon machine made, klaar...

Respect the beard

Prosit

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #1748 Gepost op: 05 april 2019 - 10:42:28
Of gewoon Oger RED of SuSu binnen lopen... heb je pak en shirt voor 400/500. Schoentjes erbij van Carlos Santos en klaar. Ribsokken van de Uniqlo. Helemaal het mannetje.

Freekdj

• Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #1749 Gepost op: 05 april 2019 - 10:43:35
leuke schoen, die zou ik in monk ook wel willen.
Na even verder te hebben gezocht op dit forum en een aantal site's die hier werden geadviseerd te hebben afgestruind heb ik de schoenen toch nog gevonden.
https://www.com/product/magnanni-oxford-bruin-leer/

Ik stel alle tips over kwaliteits schoenen enorm op prijs maar kan het me nu niet veroorloven op c&j te kopen. Crockett en jones zien mij er te ''klassiek'' uit. Vind dat magnanni er hipper uitziet. Ookal is de kwaliteit wat minder. Zo af en toe nieuwe schoenen halen vind ik geen straf.
Bedankt voor de tips allen!
Laatst bewerkt op: 10 april 2019 - 12:16:54 door Sergio

arch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #1750 Gepost op: 05 april 2019 - 10:45:26
Ligt misschien aan mij maar zou die magnanni alles behalve hip noemen

Kier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #1751 Gepost op: 05 april 2019 - 10:45:34
Na even verder te hebben gezocht op dit forum en een aantal site's die hier werden geadviseerd te hebben afgestruind heb ik de schoenen toch nog gevonden.
https://www.adheijne.com/product/magnanni-oxford-bruin-leer/

Ik stel alle tips over kwaliteits schoenen enorm op prijs maar kan het me nu niet veroorloven op c&j te kopen. Crockett en jones zien mij er te ''klassiek'' uit. Vind dat magnanni er hipper uitziet. Ookal is de kwaliteit wat minder. Zo af en toe nieuwe schoenen halen vind ik geen straf.
Bedankt voor de tips allen!

Wat vandaag hip is is volgende jaar een stuk minder hip.

Hip =  slechte investering.
Dat je iets aan krijgt, wil nog niet zeggen dat je het past.
Dat je iets past, wil nog niet zeggen dat het je staat.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #1752 Gepost op: 05 april 2019 - 10:49:10
Wat vandaag hip is is volgende jaar een stuk minder hip.

Hip =  slechte investering.

precies.

met mijn magnanni's was ik destijds o zo blij, maar ze liggen nu al jaren ongedragen in de kast, terwijl mijn crocketts nog wekelijks naar buiten mogen.

Freekdj

• Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #1753 Gepost op: 05 april 2019 - 10:51:07
Gelukkig zijn niet alle smaken hetzelfde anders zouden we er ook allemaal hetzelfde erbij lopen.
Ik vind ze er wel leuk uitzien en denk dat ze onder mijn nieuwe grijze pak goed staan.

Voor mijn volgende paar schoenen zou ik is bij de merken gaan kijken die jullie allemaal hebben aangedragen.
Voor nu houdt ik het bij deze Magnanni.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #1754 Gepost op: 05 april 2019 - 10:51:38
En daar is Ad weer. Binnen 24 uur en 6 posts. Jongens toch.