Auteur Topic: Definitie van kwaliteitsschoenen  (23145 keer gelezen)

guest45

  • Gast
Definitie van kwaliteitsschoenen
Reactie #45 Gepost op: 28 januari 2016 – 22:17:25
Dat ben ik niet met je eens. Kwaliteit is objectief, gevoelswaarde subjectief.

summit

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.352
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Definitie van kwaliteitsschoenen
Reactie #46 Gepost op: 28 januari 2016 – 22:20:53
Ik zie het als beide. Ik denk dat je kwaliteit niet alleen kunt meten maar ook kunt wegen als je begrijpt wat ik bedoel.

guest45

  • Gast
Definitie van kwaliteitsschoenen
Reactie #47 Gepost op: 28 januari 2016 – 22:30:31
Nee, kwaliteit is (voor mij) verschillende schoenen aan identieke tests onderwerpen en kijken wat de uitkomst is.

Ik denk dat de vraag die jij jezelf stelt "wat maakt een schoen begerenswaardig?" is.

summit

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.352
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Definitie van kwaliteitsschoenen
Reactie #48 Gepost op: 28 januari 2016 – 22:40:41
Grappige discussie trouwens.

Als jij een schoen patineert is het kwalitatieve resultaat toch meer dan of de verf meetbaar goed dekt ?
Kwaliteit is een waarde waarmee ik niet ontken dat er ook toetsbaar,meetbaar en controleerbare elementen inzitten.
Het kwalitatief hoogwaardige resultaat wat je bereikt met je patineren komt door wat jij er inlegt.

guest45

  • Gast
Definitie van kwaliteitsschoenen
Reactie #49 Gepost op: 28 januari 2016 – 22:50:19
Ah, maar patina is louter esthetisch, zolang de verf goed dekt idd. Esthetiek heeft niets met kwaliteit te maken. Iemand kan een patina mooi vinden en een ander vindt het verschrikkelijk; subjectief. Als je een schoen met een dumbbell er in op een zandschuurmachine krijg je een objectief van de duurzaamheid van de zool.
Kwaliteit is meetbaar.

summit

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.352
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Definitie van kwaliteitsschoenen
Reactie #50 Gepost op: 28 januari 2016 – 22:54:48
Let's agree to disagree.
Er is een aardig boek over : Robert M Pirsig, " Zen and the art of motorcycle maintenance "

guest45

  • Gast
Definitie van kwaliteitsschoenen
Reactie #51 Gepost op: 28 januari 2016 – 23:08:47
Hehe ligt in de kast ergens. tsundoku.
Dit topic gaat over een definitie en die kun je niet op subjectieve waarden baseren, zeker niet bij een gebruiksvoorwerp. Natuurlijk kan een schoen meer zijn dan een gebruiksvoorwerp net zoals een schilderij meer kan zijn dan een muur niet-leegmaker. Maar dat is buiten dit topic.

Als je vraagt "Is deze schoen van goede kwaliteit" is het antwoord te krijgen door constructie en gebruikte materialen te analyseren.
Pasvorm is subjectief. Looks zijn subjectief. Of een stiksel met de hand of met de machine gemaakt is doet er niet toe; zolang het stiksel maar sterk is en houdt.

Wat jij zoekt is de Je ne sais qoui, "a quality* that cannot be described or named easily ".

* Eigenschap, niet kwaliteit  >:)

marsvos

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.124
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Definitie van kwaliteitsschoenen
Reactie #52 Gepost op: 28 januari 2016 – 23:13:16
Ah, maar patina is louter esthetisch, zolang de verf goed dekt idd. Esthetiek heeft niets met kwaliteit te maken. Iemand kan een patina mooi vinden en een ander vindt het verschrikkelijk; subjectief. Als je een schoen met een dumbbell er in op een zandschuurmachine krijg je een objectief van de duurzaamheid van de zool.
Kwaliteit is meetbaar.

Duurzaamheid is niet per se gelijk aan kwaliteit. Zo kan je dagen door gaan. Als je wil praten over definities kan je beter de wetenschap ingaan :)

guest45

  • Gast
Definitie van kwaliteitsschoenen
Reactie #53 Gepost op: 28 januari 2016 – 23:16:07
Niet gelijk aan maar wel een pilaar van.

summit

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.352
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Definitie van kwaliteitsschoenen
Reactie #54 Gepost op: 28 januari 2016 – 23:17:26
Passen we toch gewoon de titel van het topic aan..ik blijf er bij dat het niet het één of het ander is maar beiden. Zoals een kwaliteitskrant over meer gaat dan het gebruik van de juiste papier inkt combinatie .

Dus : ik blijf je gepatineerd kwalitatief hoogwaardig vinden  ;)