Auteur Topic: Definitie van kwaliteitsschoenen  (23146 keer gelezen)

fkk

  • Gebruiker
  • Berichten: 66
    • Bekijk profiel
Definitie van kwaliteitsschoenen
Reactie #15 Gepost op: 23 november 2004 – 12:19:17
Toch vind ik de toon wat negatief over Van Bommel.

Was laatst bij Vass in Budapest. Deed mijn schoenen (Floris vBommel oxford achtige model) uit om een schoen van hem te proberen. The man himself (aardige vent trouwens) had ze vast en zat ze onmiskenbaar met instemming te bestuderen.

Heb trouwens niks gekocht, beetje te duur. Vind de meeste modellen wat lompig, sterker nog, bij sommige steekt de v Bommel fijntjes af moet ik eerlijk zeggen. Klassieke Budapester model trekt me ook niet zo. Maar sommige van zijn modellen zijn echt mooi, kan zo voor Santoni doorgaan. Zat je wel op 450 E, maatwerk nog 30% ofzo erbij...

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Definitie van kwaliteitsschoenen
Reactie #16 Gepost op: 23 november 2004 – 12:51:08
450 E ben je nu eenmaal snel kwijt voor kwaliteitsschoenen, met 'n Santoni haal je dat ook makkelijk. En 30% bovenop 450 E voor maatwerk vind ik eerlijkgezegd meevallen.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Definitie van kwaliteitsschoenen
Reactie #17 Gepost op: 23 november 2004 – 13:26:51
Citaat van: "fkk"
Vind de meeste modellen wat lompig, sterker nog, bij sommige steekt de v Bommel fijntjes af moet ik eerlijk zeggen. Klassieke Budapester model trekt me ook niet zo.


Ja, die Vass Budapesters zijn idd erg bonkig, zie ook zijn boek.

Ik vind dat Van Lier best wel modieuze modellen voert de laatste jaren. Als ik de schoen zie denk ik van "best mooi", maar als ik dan vervolgens zie dat het een VL is, dan denk ik steevast "Laat maar" (te stug en dof leer, kwaliteit niet goed, geen verzoolmogelijkheden etc..)

Zelfde met FvB, best fraaie modellen, maar half Nederland loopt er mee.
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Definitie van kwaliteitsschoenen
Reactie #18 Gepost op: 23 november 2004 – 17:39:26
Of we van Bommel en van Lier nu mooi vinden of niet denk dat we blij moeten zijn dat we in nederland nog een aantal schoenmakers van enige betekennis hebben waar we best trots op mogen zijn ook al vinden we er niets aan. :wink:
Support your local Mikey Fuoco chapter.

guest45

  • Gast
Definitie van kwaliteitsschoenen
Reactie #19 Gepost op: 23 november 2004 – 22:11:33
Citaat van: "Solitarias"
Citaat van: "fkk"

Laat maar" (te stug en dof leer, kwaliteit niet goed, geen verzoolmogelijkheden etc..)

Zelfde met FvB, best fraaie modellen, maar half Nederland loopt er mee.


Dan moet jij mijn FvB's zien....die glimmen, glimmen!!....leuk wat een beetje goed onderhoud doet...

Guillaume

  • Gebruiker
  • Berichten: 135
    • Bekijk profiel
Definitie van kwaliteitsschoenen
Reactie #20 Gepost op: 24 november 2004 – 16:47:17
Dat geldt toch voor alle schoenen, goed onderhouden en poetsen is een must, vergeten veel mensen jammer genoeg :(
e do not make mistakes. We have happy accidents.

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Definitie van kwaliteitsschoenen
Reactie #21 Gepost op: 24 november 2004 – 16:54:07
Ben momenteel wat experimenten aan het doen met antique-finishes. Veel 'differentieel' poesten: dit plekje met zwarte polish, dat plekje met lichtbruin, dat andere weer juist niet poetsen.... gaat best aardig.....

Uiteraard allemaal met La Cordonnerie Anglaise.....(No. 1,2 3 en 5)
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Niels

  • Gebruiker
  • Berichten: 579
    • Bekijk profiel
Definitie van kwaliteitsschoenen
Reactie #22 Gepost op: 26 november 2004 – 04:06:06
Citaat van: "gusto napolitano"
Of we van Bommel en van Lier nu mooi vinden of niet denk dat we blij moeten zijn dat we in nederland nog een aantal schoenmakers van enige betekennis hebben waar we best trots op mogen zijn ook al vinden we er niets aan. :wink:


Volledig mee eens!

Kerel van Shoes & Shirts in Maastricht vertelde me dat de Noble Blue's van Van Bommel allemaal in Hongarije worden gemaakt. iemand iets van bekend?

fkk

  • Gebruiker
  • Berichten: 66
    • Bekijk profiel
Definitie van kwaliteitsschoenen
Reactie #23 Gepost op: 26 november 2004 – 10:03:46
't Zal toch niet bij Vass zijn  :wink:

Niels

  • Gebruiker
  • Berichten: 579
    • Bekijk profiel
Definitie van kwaliteitsschoenen
Reactie #24 Gepost op: 26 november 2004 – 14:23:58
You never know.... zal er eens een mammografie van laten maken....wie weet dat er ergens in die dikke zool nog wel de naam Vass terug te vinden is...

Jason

  • Gast
Definitie van kwaliteitsschoenen
Reactie #25 Gepost op: 26 november 2004 – 22:25:25
mammografie.. of je bent gynaecoloog of je hebt ook interesse in de pαrtner van een nederlands stijlicoon

Niels

  • Gebruiker
  • Berichten: 579
    • Bekijk profiel
Definitie van kwaliteitsschoenen
Reactie #26 Gepost op: 29 november 2004 – 00:31:25
Prefereer het nederlands recht, dus doe mij dat laatse maar! :wink:

guest45

  • Gast
Definitie van kwaliteitsschoenen
Reactie #27 Gepost op: 31 december 2004 – 17:54:21
Ik heb gister in antwerpen wat lobb's staan bekijken.....sorry maar ik vind zelfs FvB's mooier....
Die lobb's leken wel klopmen zo log en zwaar waren ze. De zolen waren echt veel te dik (dit keer stel ik me niet aan)!

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Definitie van kwaliteitsschoenen
Reactie #28 Gepost op: 31 december 2004 – 18:04:41
Opzicht zijn het goede en degelijke schoenen maar vind ze onder een strak italiaans pak niet echt staan.....vind ik van brogue schoenen eender de snelheid is gelijk uit het pak.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Grintoso

  • Gebruiker
  • Berichten: 27
    • Bekijk profiel
Definitie van kwaliteitsschoenen
Reactie #29 Gepost op: 31 december 2004 – 18:31:55
Citaat van: "Niels van der Linden"
Citaat van: "gusto napolitano"
Of we van Bommel en van Lier nu mooi vinden of niet denk dat we blij moeten zijn dat we in nederland nog een aantal schoenmakers van enige betekennis hebben waar we best trots op mogen zijn ook al vinden we er niets aan. :wink:


Volledig mee eens!

Kerel van Shoes & Shirts in Maastricht vertelde me dat de Noble Blue's van Van Bommel allemaal in Hongarije worden gemaakt. iemand iets van bekend?


Indonesie...dus
uality is remembered long after price is forgotten