Auteur Topic: Stijlvolle kleding als de situatie om functionele vraagt?  (10309 keer gelezen)

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Stijlvolle kleding als de situatie om functionele vraagt?
Gepost op: 01 februari 2006 – 17:18:01
Citaat van: "ArjanvD"
Al is het wel een interessante discussie; Draag je altijd stijlvolle kleding ook als de situatie om eigenlijk om meer functionele kledij vraagt? Ook als dat er niet (zo) stijlvol uitziet? (Voorbeeld Chris met z'n mountainbike maatshirt)


Voor m'n werk draag ik een spijkerbroek met gympen eronder, een shirt van het bedrijf en een schort. Ook horeca (bediening). Verder hangt 't van de dag af. Als ik tentamen moet maken dan is m'n uiterlijk 's ochtends niet belangrijk, hoewel ik dan wel weer in staat ben me na het tentamen om te gaan kleden.
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Eli

  • Gebruiker
  • Berichten: 522
    • Bekijk profiel
Stijlvolle kleding als de situatie om functionele vraagt?
Reactie #1 Gepost op: 01 februari 2006 – 18:09:07
Citaat van: "ArjanvD"
Al is het wel een interessante discussie; Draag je altijd stijlvolle kleding ook als de situatie om eigenlijk om meer functionele kledij vraagt? Ook als dat er niet (zo) stijlvol uitziet? (Voorbeeld Chris met z'n mountainbike maatshirt)


Ik denk dat het een kwestie is van niet al te functioneel denken, anders kun je je goede kleding alleen op een zondags uitje aan, ik moet wel zeggen dat ik in de horeca ook niet snel mijn goede shirt aan zou doen, maar ik vind die posts over fietssport met incotexjes en maatshirts wel grappig/stijlvol  vind  :D
T don't mean a thing if IT ain't got that swing.

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Stijlvolle kleding als de situatie om functionele vraagt?
Reactie #2 Gepost op: 02 februari 2006 – 08:42:58
Ik draag thuis meestal functionele kleding, zeker als ik een avondje in de keuken sta....
Als ik uit ga of op bezoek bij iemand --> mooi pakje aan...
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Stijlvolle kleding als de situatie om functionele vraagt?
Reactie #3 Gepost op: 02 februari 2006 – 09:04:57
Citaat van: "Solitarias"
Ik draag thuis meestal functionele kleding, zeker als ik een avondje in de keuken sta...

Keukenschort met mooie krijtstreep? ;) En die bestaan hoor :P

Eli

  • Gebruiker
  • Berichten: 522
    • Bekijk profiel
Stijlvolle kleding als de situatie om functionele vraagt?
Reactie #4 Gepost op: 02 februari 2006 – 09:20:04
Citaat van: "Fastcruiser"
Citaat van: "Solitarias"
Ik draag thuis meestal functionele kleding, zeker als ik een avondje in de keuken sta...

Keukenschort met mooie krijtstreep? ;) En die bestaan hoor :P


Is dat dan een maatschort of gewoon van die goedkope RTW troep  :lol:  :wink:
T don't mean a thing if IT ain't got that swing.

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Stijlvolle kleding als de situatie om functionele vraagt?
Reactie #5 Gepost op: 02 februari 2006 – 09:30:07
Ik heb een short met een befje  :)

ONTOPIC: denk niet dat je moet overdrijven met dit soort dingen. Ik ga echt niet staan verven in een Borrelli pakje (heb ik ook niet; kan ook een reden zijn :? ), maar toch voel ik me 'minder' op mijn gemak als ik in oude verneukte kleren in de Appie rondloop dan wanneer ik 'goed' gekleed ga.
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Stijlvolle kleding als de situatie om functionele vraagt?
Reactie #6 Gepost op: 02 februari 2006 – 09:47:42
Citaat van: "Camiceria"
Ik heb een short met een befje  :)

ONTOPIC: denk niet dat je moet overdrijven met dit soort dingen. Ik ga echt niet staan verven in een Borrelli pakje (heb ik ook niet; kan ook een reden zijn :? ), maar toch voel ik me 'minder' op mijn gemak als ik in oude verneukte kleren in de Appie rondloop dan wanneer ik 'goed' gekleed ga.

Da's dan ook de mentaliteit: In Duitsland en Italië gaan mensen ook "gekleed" boodschappen doen (of Britten dat doen weet ik niet).

Uitzondering maak ik voor de DHZ-zaken, om daar goed geholpen te worden ga ik een een verfspetterkloffie ;)

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Stijlvolle kleding als de situatie om functionele vraagt?
Reactie #7 Gepost op: 02 februari 2006 – 10:52:28
Citaat van: "Fastcruiser"
Uitzondering maak ik voor de DHZ-zaken, om daar goed geholpen te worden ga ik een een verfspetterkloffie ;)


Serieus? Ik ga meestal netjes gekleed dan is het personeel meestal behulpzamer en zoeken ze eerder dingen voor je op. Beetje het idee van "Laat die man maar niet vies worden met z'n dure kleding" 8) Zij gaan zo meestal met de planken en verfpotten lopen sjouwen :P
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Stijlvolle kleding als de situatie om functionele vraagt?
Reactie #8 Gepost op: 02 februari 2006 – 10:55:35
Citaat van: "Sergio"
Citaat van: "Fastcruiser"
Uitzondering maak ik voor de DHZ-zaken, om daar goed geholpen te worden ga ik een een verfspetterkloffie ;)

Serieus? Ik ga meestal netjes gekleed dan is het personeel meestal behulpzamer en zoeken ze eerder dingen voor je op.

Staat tegenover dat als je in spetterkloffie binnenkomt ze er van uit gaan dat je druk bezig bent en dus haast hebt. Word je sneller geholpen :P

Looking to improve

  • Gebruiker
  • Berichten: 421
    • Bekijk profiel
Stijlvolle kleding als de situatie om functionele vraagt?
Reactie #9 Gepost op: 02 februari 2006 – 10:59:10
Citaat van: "ArjanvD"
Al is het wel een interessante discussie; Draag je altijd stijlvolle kleding ook als de situatie om eigenlijk om meer functionele kledij vraagt? Ook als dat er niet (zo) stijlvol uitziet? (Voorbeeld Chris met z'n mountainbike maatshirt)

Bij voorkeur niet... 't Is me echter helaas een keer overkomen dat ik in pak -onverwacht- ergens mee op bezoek mocht en toch liever een spijkerbroek, oude trui en kisten aan had gehad. Dat is een stuk prettiger dan een pak als je de (vaak stoffige, om niet te zeggen smerige) boel overhoop staat te halen. Scheelt weer een keer pak naar de stomerij brengen enzo. Dan kon ik nu dus idd na afloop gaan doen. Werkgever heeft de stomerij overigens netjes vergoed :) .

Maar sindsdien ligt er op mijn werk (dus) een oude spijkerbroek, idem shirt en trui, dikke sokken en staat er ook een paar kisten in mijn kast. Maar meestal weet ik eerder dat ik met dit soort 'uitjes' meemag en kan ik daar mijn kleding 's ochtends al op aanpassen...

MtB
Waar zal ik nu eens niet op reageren...

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
Stijlvolle kleding als de situatie om functionele vraagt?
Reactie #10 Gepost op: 02 februari 2006 – 12:19:22
Ik draag alleen nettere/stijlvolle kleding als het nodig/leuk of handig is. Verder gympen, katoenen/spijker broek en trui/t-shirt erop... Ik vind het een beetje onzin om nette kleding aan te gaan doen als ik even boodschappen ga doen of ga hangen op de bank :? .

Ik was trouwens deze week in Zwitserland en vond het wel grappig dat bij de grootste banken op de trading afdeling gewoon gympen worden gedragen met capuchon truien.... Niks wall-street look of iets dergelijks...
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Napoleon

  • Gast
Stijlvolle kleding als de situatie om functionele vraagt?
Reactie #11 Gepost op: 02 februari 2006 – 13:34:08
Citaat van: "Lex"
Ik draag alleen nettere/stijlvolle kleding als het nodig/leuk of handig is. Verder gympen, katoenen/spijker broek en trui/t-shirt erop... Ik vind het een beetje onzin om nette kleding aan te gaan doen als ik even boodschappen ga doen of ga hangen op de bank :? .

Ik was trouwens deze week in Zwitserland en vond het wel grappig dat bij de grootste banken op de trading afdeling gewoon gympen worden gedragen met capuchon truien.... Niks wall-street look of iets dergelijks...


kan écht niet

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
Stijlvolle kleding als de situatie om functionele vraagt?
Reactie #12 Gepost op: 02 februari 2006 – 16:45:23
Citaat van: "Napoleon"

kan écht niet


Blijkbaar dus wel kerel, ze verdienen waarschijnlijk gigantisch veel geld, maar de kleding tijdens het werk boeit ze niet. Dat is de nieuwe jonge cultuur..... en het wordt gewoon geaccepteerd...
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Stijlvolle kleding als de situatie om functionele vraagt?
Reactie #13 Gepost op: 02 februari 2006 – 16:59:19
ik doe aan waar ik zin in heb.. werk, school, stappen..

Napoleon

  • Gast
Stijlvolle kleding als de situatie om functionele vraagt?
Reactie #14 Gepost op: 02 februari 2006 – 17:00:14
Bij zon bank zou ik nooit bankzaken doen. Heel het imago van degelijk etc. valt weg. Het lijkt me ook niet algemeen geaccepteerd in de bankenwereld, waar over het algemeen nog een zeer conservatieve houding geldt.
Maargoed moeten ze vooral lekker doen daar...