Auteur Topic: machinaal gemaakt ?  (3948 keer gelezen)

Bond, James Bond

  • Gebruiker
  • Berichten: 189
    • Bekijk profiel
    • http://www.fitzroy-everest.nl
machinaal gemaakt ?
Gepost op: 24 januari 2006 – 22:28:16
regelmatig lees ik :

machinaal (met de hand door de machine gehaald)

is er nog een andere machinale methode ?

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
machinaal gemaakt ?
Reactie #1 Gepost op: 24 januari 2006 – 22:35:05
Volgens mij niet, ik weet dat er wel mee ge-experimenteert is om alles volautomatisch te doen maar dat werkte niet. Dit was 5 jaar terug, geen idee hoe dat nu is.
Sailing, an expensive way to travel for free"

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
machinaal gemaakt ?
Reactie #2 Gepost op: 24 januari 2006 – 22:38:04
Citaat van: "Vodka"
Volgens mij niet, ik weet dat er wel mee ge-experimenteert is om alles volautomatisch te doen maar dat werkte niet. Dit was 5 jaar terug, geen idee hoe dat nu is.


Grote delen zijn al bijna volledig geautomatiseerd -> patronen berekenen, stof snijden, etc.
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Huey

  • Gast
machinaal gemaakt ?
Reactie #3 Gepost op: 24 januari 2006 – 22:42:23
Als we het even over pakken hebben, Canali werkt bijna volautomatisch. Zoals cami zegt, de patronen maken, stof snijden e.d. alles gebeurt volautomatisch. Alleen binnenwerk aanzetten gebeurd nog met de hand bijvoorbeeld.

Bond, James Bond

  • Gebruiker
  • Berichten: 189
    • Bekijk profiel
    • http://www.fitzroy-everest.nl
machinaal gemaakt ?
Reactie #4 Gepost op: 24 januari 2006 – 23:05:54
Zouden de hemden van de betere merken ook niet allemaal gedeeltelijk automatisch gemaakt worden.  Berekeningen en snijden/knippen gaan nu eenmaal sneller en efficienter als je dit automatisch doet, en je hebt meer produktiecapaciteit(en vaak minder kans op fouten).  maar kunnen we dan nog steeds spreken van een volledig handgemaakt hemd?

Huey

  • Gast
machinaal gemaakt ?
Reactie #5 Gepost op: 24 januari 2006 – 23:09:07
Citaat van: "Bond, James Bond"
Zouden de hemden van de betere merken ook niet allemaal gedeeltelijk automatisch gemaakt worden.  Berekeningen en snijden/knippen gaan nu eenmaal sneller en efficienter als je dit automatisch doet, en je hebt meer produktiecapaciteit(en vaak minder kans op fouten).  maar kunnen we dan nog steeds spreken van een volledig handgemaakt hemd?


Zelfs de beste merken maken volgens mij geen volledig handgemaakt product. Dat is een romantisch idee datje maar het beste kunt vergeten.

Denk dat hooguit individuele kleermakers nog alles met de hand doen. En dan nog op speciaal verzoek. Buiten dat denk ik dat er bepaalde processen idd. beter met een machine gedaan kan worden dan met de hand. Ik zeg: gebruik de beste productiemethode voor een specifieke taak.

Charvet maakt bijv. volledig machinaal gemaakte hemden en die worden ook tot de beste ter wereld gerekend.