Auteur Topic: Sjaal?  (17654 keer gelezen)

Eli

  • Gebruiker
  • Berichten: 522
    • Bekijk profiel
Sjaal?
Gepost op: 20 januari 2006 – 00:21:48
Hoi, ik ben nog maar net lid van dit forum, en ik heb ondanks redelijk zoekwerk het antwoord op mijn vraag niet kunnen vinden.
Ik ben namelijk op zoek naar iets, wat ik eigenlijk alleen van vluchtig zien ken, namelijk een soort sjaaltje dat bij een open boord op de hals gedragen wordt door voornamelijk oudere mannen (tenminste die ik ermee gezien heb waren geen 40 meer).
Ik zou erg graag willen weten hoe dit heet, wat het is, hoe je het draagt, waar je het kunt kopen etcetera. Ik heb werkelijk iedereen in mijn kennissenkringd ie er ook maar enige kennis van zou kunnen hebben het hemd van het lijf gevraagd - tot aan de "dat heb je me al gevraagd" aan toe, dus ik hoop dat een van jullie het antwoord voor me heeft.
alvast bedankt in ieder geval!
T don't mean a thing if IT ain't got that swing.

Huey

  • Gast
Sjaal?
Reactie #1 Gepost op: 20 januari 2006 – 00:22:49
Bedoel je een ascot?


Tofuburger

  • Gebruiker
  • Berichten: 90
    • Bekijk profiel
een vlees, geen vis

Eli

  • Gebruiker
  • Berichten: 522
    • Bekijk profiel
Sjaal?
Reactie #3 Gepost op: 20 januari 2006 – 02:27:47
hey thanks! dat is nog eens snel en accuraat reageren, die ascot bedoelde ik niet, maar is wel leuk nu ik het zo zie! en ik bedoelde inderdaad een choker naar alle waarschijnlijkheid. Ik had het al eens opgezocht maar kreeg net als iemand anders in die post allerlei vrouwenkettingen te zien.

Ik hou er van om iets om mijn nek te dragen, heb nu een oilily sjaaltje maar vond die choker ook geinig, en ik ben wel een beetje nichterig dus dat moet goedkomen;) nogmaals erg bedankt!
T don't mean a thing if IT ain't got that swing.

Eli

  • Gebruiker
  • Berichten: 522
    • Bekijk profiel
Sjaal?
Reactie #4 Gepost op: 20 januari 2006 – 02:29:29
ohja maare dan was er nog: iemand een idee waar je het kan kopen?
T don't mean a thing if IT ain't got that swing.

Jacob

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.233
    • Bekijk profiel
Sjaal?
Reactie #5 Gepost op: 20 januari 2006 – 02:31:33
Engslihc hatter heeft er wel at, weet ik veel ik kopn die shit nieth en ik ben lom,

FFW

  • Gast
Sjaal?
Reactie #6 Gepost op: 20 januari 2006 – 07:05:48
Lekker Jacob!
Ik weet niet waar ze het verkopen. English Hatter zou goed kunnen.
Je draagt het volgens mij op de momenten dat je een das te netjes vindt.
Ik vind het heel soms wel mooi staan maar dan ook heel soms.
Mag ik vragen waarom je een choker wil hebben? Wat is er mis met een das?

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Sjaal?
Reactie #7 Gepost op: 20 januari 2006 – 10:41:09
Kan idd erg mooi staan, maar het moet wel bij je passen. Bij een jong kereltje wordt het erg lastig, bij het type Roger Moore perfect.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Eli

  • Gebruiker
  • Berichten: 522
    • Bekijk profiel
Sjaal?
Reactie #8 Gepost op: 20 januari 2006 – 11:04:40
nou dat kan ik je wel vertellen, ik vind een das vaak inderdaad te netjes. Als ik al blousen en sjaaltjes draag is dat vaak bij ja hoe zeg ik het, casual kleding toch wel, pantalons, maar dan 5 pocket modelletjes enzo. Dus ik vind een das niet echt gepast... Misschien heb je suggesties voor iets anders om de hals, als een das te netjes zou staan?

Bedankt ook dit keer weer!
T don't mean a thing if IT ain't got that swing.

FFW

  • Gast
Sjaal?
Reactie #9 Gepost op: 20 januari 2006 – 11:30:23
Ach ik draag meestal een cashmere sjaal in de winter. Ik heb ze in meerdere diktes en lengte dus hangt dan een beetje van het weer af. Opzich lijkt mij een zijde sjaal ook wel lekker maar ben nog niet tegen iets moois aangelopen.
Als je een choker wil dragen moet je dit toch wel combineren met shirt en jasje. Kijk is naar the Persuaders op sbs 6 zo rond 14.00. Roger moore speelt daarin en die wil nog wel is wat om zijn nek dragen. Misschien dat het je inspireert. Verder weet ik het ook niet zo snel. Misschien een cashmere coltrui?

Napoleon

  • Gast
Sjaal?
Reactie #10 Gepost op: 20 januari 2006 – 14:45:20
Citaat van: "FFW"
Ach ik draag meestal een cashmere sjaal in de winter. Ik heb ze in meerdere diktes en lengte dus hangt dan een beetje van het weer af. Opzich lijkt mij een zijde sjaal ook wel lekker maar ben nog niet tegen iets moois aangelopen.
Als je een choker wil dragen moet je dit toch wel combineren met shirt en jasje. Kijk is naar the Persuaders op sbs 6 zo rond 14.00. Roger moore speelt daarin en die wil nog wel is wat om zijn nek dragen. Misschien dat het je inspireert. Verder weet ik het ook niet zo snel. Misschien een cashmere coltrui?


FFW heeft gelijk, je moet het met een jasje en een shirt combineren. Je kunt ook wat inspiratie opdoen in the godfather...
Chokers zijn moeilijk te verkrijgen, toch een beetje passé, maar daarom niet altijd minder mooi!

Daar dacht ik dus ook aan! Super mooi bij Al pacino

FFW

  • Gast
Sjaal?
Reactie #11 Gepost op: 20 januari 2006 – 15:01:23
Net the persuaders gekeken. Wat een helden!!!

Tofuburger

  • Gebruiker
  • Berichten: 90
    • Bekijk profiel
Sjaal?
Reactie #12 Gepost op: 20 januari 2006 – 15:23:51
Citaat van: "Napoleon"
Chokers zijn moeilijk te verkrijgen, toch een beetje passé, maar daarom niet altijd minder mooi!


Ik kijk in mijn glazen bol. Wouter Bos wordt in 2007 premier (geen grote gok), maar zit dan met zijn dasloze imago. Daar durft hij niet mee tussen de ministers en gekroonde hoofden te staan. Hij wil echter zijn windvaanschap ook niet al te veel uitventen. Oplossing: een compromis. Mijn voorspelling voor 2007 en later: iedereen aan de rode choker onder zijn Schiller-kraag.
een vlees, geen vis

Niels

  • Gebruiker
  • Berichten: 579
    • Bekijk profiel
Sjaal?
Reactie #13 Gepost op: 20 januari 2006 – 15:34:42
Citaat van: "Tofuburger"

Ik kijk in mijn glazen bol. Wouter Bos wordt in 2007 premier (geen grote gok)......


Laten we niet al te hard op de feiten vooruit lopen! Ik denk dat de politiek de afgelopen paar jaar wel heeft bewezen dat alles mogelijk is! Was de PvdA trouwens niet al eerder de grootste, en kon zij toen ook geen danspartner(s) vinden!?  :wink:

Tofuburger

  • Gebruiker
  • Berichten: 90
    • Bekijk profiel
Sjaal?
Reactie #14 Gepost op: 20 januari 2006 – 15:55:32
Citaat van: "Niels"
Citaat van: "Tofuburger"

Ik kijk in mijn glazen bol. Wouter Bos wordt in 2007 premier (geen grote gok)......


Laten we niet al te hard op de feiten vooruit lopen! Ik denk dat de politiek de afgelopen paar jaar wel heeft bewezen dat alles mogelijk is! Was de PvdA trouwens niet al eerder de grootste, en kon zij toen ook geen danspartner(s) vinden!?  :wink:

Ook ik hoop dat hij geen danspartner vindt en al eerder over zijn opgepoetste dansschoenen struikelt.
Maar laat ik het anders formuleren. In de politiek is de das aan het verdwijnen bij een deel van het spectrum. Dat is geen ideale situatie, omdat hemd en pak in allerlei aspecten ervoor bedoeld zijn om met das te dragen. Al was het alleen voor het kleuraccent dat een das geeft. Een mogelijke oplossing is grotere Schillerkragen (de Marijke Vos-look); een ander is een ander soort neckwear. Bos is ijdel genoeg om zich als style-icon op te gaan werpen.

(een derde alternatief, de introductie van feller gekleurde jasjes is eerder mislukt)




Q.E.D.
een vlees, geen vis