Auteur Topic: Finamore  (237604 keer gelezen)

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #75 Gepost op: 16 februari 2006 – 10:53:22
Het is geen superstrak gesneden shirt maar te ruim zit het zeker niet, gewoon netjes, zonder overtollige stof onder de armen of over de broekband.

En dat balkje zit er omdat ik mezelf lelijk vind en erg onzeker ben over mijn uiterlijk, vooral over de wallen onder mijn bloeddoorlopen ogen...
Nee, maar wat kan het jou schelen joh? Als ik me toch lekkerder voel met balkje... het gaat toch om het shirt.

Pietro

  • Gebruiker
  • Berichten: 331
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #76 Gepost op: 16 februari 2006 – 11:36:39
Ik vind het een erg mooi shirt, maar qua pasvorm zie ik vrij weinig verschil met een RTW om heel eerlijk te zijn. Tuurlijk is de mouwinzet iets mooier/hoger ingezet, maar voor de rest zie ik weinig extra details die duiden op een MTM. De pasvorm is prima, maar ik vraag me af of de pasvorm van een RTW niet bijna hetzelfde is. Verder vind ik het vrij verwonderend dat de mouwen iets aan de lange kant zijn, want de RTW shirts van Finamore kenmerken zich door de ietwat kortere mouwen. Misschien valt het daarom ook niet te vergelijken, want ik vergelijk nu MTM met RTW.
Al met al een heel  mooi shirt, maar de vraag die jij jezelf al stelt zou ik mezelf ook vragen: 'Is die €65 extra voor een MTM terug te zien in het shirt?'

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #77 Gepost op: 16 februari 2006 – 11:44:18
Ik denk eerlijk gezegd dat RTW een betere koop is. Dan weten we dat dus ook weer! Maar ik ben nog steeds blij met het shirt omdat het gewoon een mooie aanwinst is.

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #78 Gepost op: 16 februari 2006 – 11:45:16
Niet meteen zo aangebrand kerel, mag je soms van je vriendin geen dure shirtjes kopen  :P   :wink:

To the point  :arrow:  ik vind het qua afwerking er super uitzien. Stof niet helemaal top, en een beetje aan de ruime kant. Maar dat is allemaal maar net wat je wil.

Wat wel vreemd is, is dat je na MTM te hebben, misschien terug wil naar RTW.

O ja, mooie schoenen ook op je avatar! Ook bij Pauw gekocht?
This, madame, is Versailles.

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #79 Gepost op: 16 februari 2006 – 11:47:14
Citaat van: "Velponi"

Altijd leuk:



Dit vind ik wel heel gaaf, beter dan bij Borrelli en Barba :roll:
Kreeg je ook eerst een provisorisch in elkaar geflanst wit shirt thuisgestuurd voor de pasvorm of doet Finamore dat alleen als je in Napels in de winkel bestelt?
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #80 Gepost op: 16 februari 2006 – 11:55:33
Citaat van: "Pietro"
Ik vind het een erg mooi shirt, maar qua pasvorm zie ik vrij weinig verschil met een RTW om heel eerlijk te zijn.


Ik neem aan dat dat verschil ook makkelijker te voelen is, niet  :P
This, madame, is Versailles.

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #81 Gepost op: 16 februari 2006 – 11:57:29
God, ik blijf bezig  :D

Maar wat voor stof heb je gekozen Velponi? Ben wel benieuwd, aangezien je voor een Barba MTM Sea Island ook wel rond de €240 kwijt bent.
This, madame, is Versailles.

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #82 Gepost op: 16 februari 2006 – 11:59:42
Citaat van: "Rogier"
Niet meteen zo aangebrand kerel, mag je soms van je vriendin geen dure shirtjes kopen  :P   :wink:

To the point  :arrow:  ik vind het qua afwerking er super uitzien. Stof niet helemaal top, en een beetje aan de ruime kant. Maar dat is allemaal maar net wat je wil.

Wat wel vreemd is, is dat je na MTM te hebben, misschien terug wil naar RTW.

Naja, wat ik bedoel is dat de pasvorm van Finamore RTW volgens mij al best goed is en wel 65E goedkoper. Ik ben nog steeds op zoek naar de beste MTM-koop, vandaar dat ik nu ook Shirtmakers.nl overweeg voor het volgende shirt. En ik ben alweer gekalmeerd. :P

Ik kreeg overigens niet een tussenfit-shirt oid thuisgestuurd, daar doen ze bij Pauw niet aan blijkbaar.

Oh ja, 't stofje... kwestie van smaak, het is in ieder geval géén Sea Island, daarvoor ben je al gauw 350E kwijt. Weet eigenlijk niet precies wat voor katoen het is... :oops:

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #83 Gepost op: 16 februari 2006 – 12:45:38
€350 euro, das een bom duiten (hoewel, voor schoenen geef je het zo uit).

Maar waar zit het extra handwerk a €100 dan in, in vergelijking tot Barba. In Barba zit toch ook al veel handwerk rond de €250?

Anyone?
This, madame, is Versailles.

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #84 Gepost op: 16 februari 2006 – 12:50:50
Dit is gewoon een niet helemaal goed aangemeten MTM hemd. Ik ben ervan overtuigd dat dat veel mooier kan en dat je dan echt wel het verschil met RTW zal merken. Ik vind overigens dat je hiermee sowieso terug naar de winkel moet en je 'klachten' kenbaar moet maken. Als ze een beetje goede service bieden; passen ze het hemd kosteloos voor je aan. En voor een vervolghemd hebben ze dan wel je correcte maten.

@Rogier: ik neem aan dat dat extra handwerk zit in het aanzetten van bijvoorbeeld manchetten en en boord met de hand, zoveel mogelijk naden.
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #85 Gepost op: 16 februari 2006 – 13:06:15
Citaat van: "Camiceria"

@Rogier: ik neem aan dat dat extra handwerk zit in het aanzetten van bijvoorbeeld manchetten en en boord met de hand, zoveel mogelijk naden.


Dat denk ik ook, maar ik ben wel benieuwd waar dat extra handwerk precies zit. Ik zal het wel vragen als ik naar Naarden afreis  :D
This, madame, is Versailles.

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #86 Gepost op: 16 februari 2006 – 13:13:30
Citaat van: "Camiceria"
Dit is gewoon een niet helemaal goed aangemeten MTM hemd. Ik ben ervan overtuigd dat dat veel mooier kan en dat je dan echt wel het verschil met RTW zal merken. Ik vind overigens dat je hiermee sowieso terug naar de winkel moet en je 'klachten' kenbaar moet maken. Als ze een beetje goede service bieden; passen ze het hemd kosteloos voor je aan. En voor een vervolghemd hebben ze dan wel je correcte maten.

Serieus? Vind je dat ik ermee terug moet? Zo verrekte slecht zit het toch niet?

Napoleon

  • Gast
Finamore
Reactie #87 Gepost op: 16 februari 2006 – 13:14:36
Citaat van: "Velponi"
Citaat van: "Camiceria"
Dit is gewoon een niet helemaal goed aangemeten MTM hemd. Ik ben ervan overtuigd dat dat veel mooier kan en dat je dan echt wel het verschil met RTW zal merken. Ik vind overigens dat je hiermee sowieso terug naar de winkel moet en je 'klachten' kenbaar moet maken. Als ze een beetje goede service bieden; passen ze het hemd kosteloos voor je aan. En voor een vervolghemd hebben ze dan wel je correcte maten.

Serieus? Vind je dat ik ermee terug moet? Zo verrekte slecht zit het toch niet?


Cami heeft er wel een goede kijk op, dus zal zijn advies te harte nemen...

FFW

  • Gast
Finamore
Reactie #88 Gepost op: 16 februari 2006 – 13:16:06
tussen niet slecht en goed zit een groot verschil. Voor dat geld mag je best wat verwachten.

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #89 Gepost op: 16 februari 2006 – 13:21:31
Ik zal er eens ernstig over nadenken.