Auteur Topic: Carshoe  (38998 keer gelezen)

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Re: Carshoe
Reactie #90 Gepost op: 26 juli 2009 - 23:10:42
Caminante, no hay caminos. Hay que caminar!

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #91 Gepost op: 29 juli 2009 - 13:27:00
Ze zijn mij iets 'too much' met die gesp..
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #92 Gepost op: 30 juli 2009 - 00:19:31
Sutor Mantellassi heeft overigens ook erg op Carshoe lijkende moccassins in hun collectie, ietwat slanker en ietwat langer had ik het idee. Ook in fancy kleurtjes!
Prijs omgerekend ongeveer 300 euro; zag ook nog een paar met houten zool, maar die waren zo'n 600 euro. Oh en bijpassende riemen voor zo'n 200 euro.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #93 Gepost op: 30 juli 2009 - 00:21:20
Ja,oa bij Sir Max te halen, als ik me niet vergis.
This, madame, is Versailles.

Willem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #94 Gepost op: 08 augustus 2009 - 12:02:27
Bij Society Shop rode carshoes zien staan voor €170,00.
Nu zit ik te denken aan aanschaf om ook echt te gebruiken in de auto. Of raden jullie dat af!
Ben nogal van de impulsieve.

Jay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #95 Gepost op: 08 augustus 2009 - 22:01:51
Bij Society Shop rode carshoes zien staan voor €170,00.
Nu zit ik te denken aan aanschaf om ook echt te gebruiken in de auto. Of raden jullie dat af!
Ben nogal van de impulsieve.

Ik heb echt een hekel aan met 'formele' schoenen autorijden, dus ik trek op dagen dat ik met de auto ben eigenlijk altijd een paar All-Stars aan :?. Hoe doet de SF-er dit? Gewoon koppelen met de Santoni's of een paar Carshoes in de auto (mijn idee voor later)?

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #96 Gepost op: 08 augustus 2009 - 22:04:23
Dat hangt echt geheel af van de gelegenheid waar naar men op weg is ;)
Voor een fijn ritje of vakantie rit draag ik meestal all-stars of andere sneakers.
Voor een dagje cabrio'en draag ik mijn Sabelt schoentjes evenals tijdens het karten.
Voor iedere andere gelegenheid gewoon de schoenen die dan passen bij de rest van de outfit.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Mr. X

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #97 Gepost op: 08 augustus 2009 - 22:32:04
Een schoen waar je fijn mee auto rijdt is er een die strak om de voet zit, een goed gevoel van het pedaal geeft en het meest belangrijk, een goede grip heeft op de pedalen. Carshoes zijn daar eigenlijk verre van geschikt voor if you ask me. Door de noppen wil je er nog wel eens vanaf schieten en de schoen zit niet strak genoeg.

Als ik op het circuit rij zijn een paar oude afgetrapte Puma's uit mijn collectie nog wel de beste die ik heb. De beste schoen om auto te rijden, en ook wel hoog op mijn verlanglijstje staat, is toch wel met stipt deze: http://www.santoniforamg.com/
Prachtig, werkelijk prachtige schoenen. Als ik hier naar kijk raak ik helemaal opgewonden :D.

Verder draag ik zonder probleem nette Santoni's in de auto. Ik weet niet wat jij er vervelend aan vindt maar zelf heb ik er geen problemen mee. Zoals gezegd net de schoen die past bij de gelegenheid waar men naar op weg is.
Hoog water.. Want we wonen niet voor niets in Nederland.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #98 Gepost op: 08 augustus 2009 - 23:12:35
Ik heb echt een hekel aan met 'formele' schoenen autorijden, dus ik trek op dagen dat ik met de auto ben eigenlijk altijd een paar All-Stars aan :?. Hoe doet de SF-er dit? Gewoon koppelen met de Santoni's of een paar Carshoes in de auto (mijn idee voor later)?

Tsja, soms moet je mar even inbinden, autorijden naar een zakelijke bestemming gewoon met zakelijk verantwoord schoeisel. De tip die ik je kan geven is dat je nieuwe schoenen de eerste paar dagen/weken  niet bij het autorijden draagt. Zodra ze een beetje zijn ingelopen en het leer op de natuurlijke wijze geplooid is, gewoon gassen er mee!

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #99 Gepost op: 08 augustus 2009 - 23:28:53
En dondersgoed uitkijken dat je niet met het bovenwerk bijvoorbeeld onder je koppelingspedaal terechtkomt... (diepe) krassen gegarandeerd!

SjoerdK

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #100 Gepost op: 24 augustus 2009 - 21:56:28
Even een vraagje, aan het begin van dit topic laat Duco een foto's zien van diens donkerblauw suède Car Shoes, echter zonder nopjes aan de achterkant. Weet iemand waar ik die kan kopen? Tot op heden heb ik ze alleen kunnen vinden met nopjes aan de achterkant, en echt eleganter worden ze daar niet van...

Alvast dank!

Mr. X

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #101 Gepost op: 24 augustus 2009 - 22:06:06
Hoe kan jij zien dat deze geen nopjes op de zool hebben?

Overigens heb ik de nop-loze schoen al eens in mijn handen gehad. Deze wordt meer gebruikt als een slipper binnenshuis heb ik mij laten vertellen. Volgens mij had ik ze gezien bij Sir Max (anders was het Zwartjes). Prijzen liggen iets lager dan de versie met noppen kon ik me herinneren.

SjoerdK

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #102 Gepost op: 24 augustus 2009 - 22:09:21
Wel nopjes op de zool, maar niet op de achterkant van de schoen. Alle Car Shoes die ik ondertussen in handen heb gehad, hadden allemaal nopjes op de achterkant van de schoen en ook een soort verdikking. De exemplaren van Duco lijken dat niet te hebben en ogen daardoor een stuk eleganter.

Mr. X

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #103 Gepost op: 24 augustus 2009 - 22:11:07
Ah juist, ik dacht zonder noppen op de zool.

De noploze-hak-car shoe heb ik volgens mij ook nog nooit in het echt gezien.

SjoerdK

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #104 Gepost op: 24 augustus 2009 - 22:14:23
Denk dat ik anders maar voor Tod's Driving Shoes ga, zag van de week bij Tod's in Amsterdam erg mooie in donkergroen suède.