Auteur Topic: Bruine schoenen: Done or Not Done en waarom?  (38858 keer gelezen)

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Bruine schoenen: Done or Not Done en waarom?
Reactie #15 Gepost op: 10 januari 2006 - 21:38:10
Moest uit begrafenisoverwegingen paar zwarte schoenen hebben begin dit jaar (achteraf niet de enige keer  :( ) en ben ze sindsdien wel erg gaan waarderen - ook in combi met jeans of grijze broek.

Vind dat bruin bijna altijd kan -> geeft iets 'jongers'aan je voorkomen.
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

david

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #16 Gepost op: 11 januari 2006 - 13:27:08
Bruin kan wel degelijk, brogues onder een pak zou ik niet doen (neig zelfs naar 'not done'). Al te licht bruin, twijfel ik over. Het hangt ook af van de kleur van het pak, het shirt, de das etc. Ik zou zeggen laat je gevoel spreken, er zijn geen 'hard and fast rules' hier. Behalve misschien inderdaad: begrafenissen, dan zwart.

Solitarias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #17 Gepost op: 11 januari 2006 - 17:10:18
Wat ik zelf in dandyseke buien draag: zwarte krijtstreep broek met okerkleurige loafers eronder..... briljant contrast!
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #18 Gepost op: 11 januari 2006 - 20:52:58
Of cognac kleurig \:D/
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #19 Gepost op: 11 januari 2006 - 21:32:06
Citaat van: "Sergio"
Of cognac kleurig \:D/
Ik heb eigenlijk ook meer in die kleur.

Robert

• Bekijk profiel
Reactie #20 Gepost op: 15 januari 2006 - 20:17:38
Nooit geweten dat gaatjes schoenen brogues heten... weer wat geleerd. Deze, zullen jullie direct begrijpen, hebben mijn voorkeur nooit gehad. Koop wat Bommels e.d. en recent een paar Fred de la Bretonier aangeschaft. Eigenlijk nooit geen bruin, liefst zwart of donker, strak, modern met bv een klein eigenwijs detail zoals ik ze op dit forum ook wel heb gezien. Het was wellicht niet helemaal helder omschreven maar ik bedoelde met 'zwart pak' het formeler zakenpak veelal in donkere kleurschakeringen. Dat soort pakken komen bij mij vaak over als een verplicht uniform, behalve bij enkele die blijkbaar met taste en stijlgevoel voor hun pak lijken te zijn gemaakt, maar hoogstwaarschijnlijk is dit andersom.

Ik wil jullie bij deze bedanken voor jullie leerzame en informatieve bijdrage, ik heb er zeker wat van opgestoken.
Met vriendelijk groet en mss tot later of elders op het internet.
Robert

Chillmeister

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #21 Gepost op: 15 januari 2006 - 22:45:01
Gisteren bruine schoenen gekocht, maar omdat ik hier in Londen werk ben ik voor donker bruin gegaan ipv de lichtere bruin (alhoewel ik dat toch mooier vind). Net iets formeler, maar omdat ik al een paar zwarte schoenen heb, had ik geen zin in nog een paar zwart.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #22 Gepost op: 16 januari 2006 - 13:42:09
Citaat van: "Nexus"
Ligt eraan. Geen "per definitie ja of nee" kwestie.

Onder een Italiaans pak kan het imho prima.

Onder een formeler zakenpak of een Brits pak doe ik het niet. Zwart hierbij. Zoals vandaag.

Net zoals het andersom vreemd is, om onder een casual weekendoutfit zwarte schoenen te dragen.

Maar een zwart pak, wasdat? Als je feestkleding (smoking bijv) bedoelt, daar ga je natuurlijk geen bruine schoenen onder dragen. Zwart, flink glimmend of gelakt.

Vuistregel voor schoenkleuren: zwart is formeel, rest is casual. Afhankelijk van de formaliteit van je kleding pas je je schoeisel dan aan. Italianen gaan er wat nonchalanter mee om, deze zul je doorgaans op bruine schoenen aantreffen. Behalve op formelere gelegenheden zoals bijv. huwelijken.

En er zijn zat mooie zwarte schoenen, vandaag een heel slanke C&J Hallam's aan, mooi gepoetst.

Die hallam´s staan nog niet op hun site!  Maar zag ze wel op een chineese site!! Mooie donker bruine oxforts!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #23 Gepost op: 16 januari 2006 - 13:59:40
Ik heb ze dus in het zwart, anders zou mijn bovenstaande verhaal niet meer kloppen ;)
Fashion can be bought. Style one must possess.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #24 Gepost op: 16 januari 2006 - 14:15:57
Citaat van: "Nexus"
Ik heb ze dus in het zwart, anders zou mijn bovenstaande verhaal niet meer kloppen ;)

Ok, maar ik zag ze in het zwart.. Je hebt ze gekocht begrijp ik.
Toen ik vorige week bij S&S was ben ik toch ook gezwicht voor de schoonheid en maakwijze van de engelse schoen. Santoni blijft qua schoonheid nog wel op 1 staan, maar het zolenwerk en de handgrade van C&J en Church...  Mmmmm  erg goed !!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot