Auteur Topic: Kurt Geiger schoenen  (6873 keer gelezen)

C-cool

  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Kurt Geiger schoenen
Gepost op: 31 december 2005 – 01:02:47
Ik heb zojuist een aantal Kurt Geiger schoenen aangeschaft; (www.kurtgeiger.com) bij de keuze heb ik mij niet laten beinvloeden door de maakwijze, maar door het model.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen met dit merk en hoopte een idee te krijgen van de kwaliteit die ik kan verwachten. Ik verwacht de schoenen volgende week in ontvangst te mogen nemen.

Ik heb ze met name besteld om fatsoenlijke schoenen te kunnen dragen tijdens gelegenheden waarbij ik mijn Santoni's en Crocket & Jones liever niet zou dragen. :wink:

Bij voorbaat dank!!
Rules are for the guidance of wise men and the obedience of fools." Oscar Wilde

Niels

  • Gebruiker
  • Berichten: 579
    • Bekijk profiel
Re: Kurt Geiger schoenen
Reactie #1 Gepost op: 18 januari 2006 – 02:00:13
Citaat van: "C-cool"
Ik heb zojuist een aantal Kurt Geiger schoenen aangeschaft; (www.kurtgeiger.com) bij de keuze heb ik mij niet laten beinvloeden door de maakwijze, maar door het model.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen met dit merk en hoopte een idee te krijgen van de kwaliteit die ik kan verwachten. Ik verwacht de schoenen volgende week in ontvangst te mogen nemen.

Ik heb ze met name besteld om fatsoenlijke schoenen te kunnen dragen tijdens gelegenheden waarbij ik mijn Santoni's en Crocket & Jones liever niet zou dragen. :wink:

Bij voorbaat dank!!


Heb je ze inmiddels al binnen, of was dit het enige wat je had te melden?

C-cool

  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Kurt Geiger schoenen
Reactie #2 Gepost op: 20 januari 2006 – 00:07:36
Alles zeer netjes ontvangen.
Uiteindelijk twee stel gehouden. Het derde paar heb ik teruggestuurd, omdat het niet volledig overeenkwam met mijn verwachtingen.

De schoenen die ik heb behouden zijn respectievelijk van Kurt Geiger en N.D.C. (http://www.ndcmadebyhand.com).
Tot dusver ben ik met beide modellen zeer tevreden. Ik ben geen vakman, maar in mijn ogen lijken ze netjes afgewerkt, keurig gestikt en ze lopen heerljk. Met name het N.D.C. schoeisel lijkt van een prima kwaliteit.

Grappig detail is dat de suede KG schoenen aan de binnenzijde een soort opanca hebben (de bovenste helft van de zool is gedeeltelijk tegen de zijkant van de schoen vastgestikt).

Ik heb hieronder twee links gezet, dan kun je zelf oordelen.

Kurt Geiger:

De Opanca is helaas niet zichtbaar op foto. Mits wenselijk kan ik hier binnenkort wel een foto van maken en posten.

N.D.C.:


Gr. C
Rules are for the guidance of wise men and the obedience of fools." Oscar Wilde

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Kurt Geiger schoenen
Reactie #3 Gepost op: 20 januari 2006 – 08:11:06
Citaat van: "C-cool"
De Opanca is helaas niet zichtbaar op foto. Mits wenselijk kan ik hier binnenkort wel een foto van maken en posten.

Zien! ;)

C-cool

  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Kurt Geiger schoenen
Reactie #4 Gepost op: 05 februari 2006 – 01:15:28
Citaat van: "Fastcruiser"
Citaat van: "C-cool"
De Opanca is helaas niet zichtbaar op foto. Mits wenselijk kan ik hier binnenkort wel een foto van maken en posten.

Zien! ;)



U vraagt, wij draaien...

Zie hier het resultaat.

Rules are for the guidance of wise men and the obedience of fools." Oscar Wilde

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Kurt Geiger schoenen
Reactie #5 Gepost op: 05 februari 2006 – 12:12:51
Grappig! Zou je misschien ook hoge resolutie foto's willen maken van de zool en de hak? Hoe lopen ze in verhouding tot je C&J's en Santoni's?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Kurt Geiger schoenen
Reactie #6 Gepost op: 05 februari 2006 – 21:23:24
net prada 1st line.. hebben ook die schoen gehad afgelopen winter..

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Kurt Geiger schoenen
Reactie #7 Gepost op: 06 februari 2006 – 18:28:27
Citaat van: "ruby tuesday"
net prada 1st line.. hebben ook die schoen gehad afgelopen winter..
Precies Ruby.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

C-cool

  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Kurt Geiger schoenen
Reactie #8 Gepost op: 08 februari 2006 – 09:32:24
Citaat van: "Sergio"
Grappig! Zou je misschien ook hoge resolutie foto's willen maken van de zool en de hak? Hoe lopen ze in verhouding tot je C&J's en Santoni's?



De foto's zal ik een dezer dagen posten.
Deze KG's lopen prima, alleen onder de hiel voelen ze harder aan dan de Santoni's. Verder vind ik het een prima schoen.
In de vijf jaar dat ik in London woonde droeg ik bijna niets anders dan C&J's. Echter, sinds ik Santoni heb ontdekt draag ik de C&J's slechts zelden meer. Maar goed.... dit laatste is wellicht voer voor een nieuwe topic.
Rules are for the guidance of wise men and the obedience of fools." Oscar Wilde

Napoleon

  • Gast
Kurt Geiger schoenen
Reactie #9 Gepost op: 08 februari 2006 – 14:15:38
NDC schoenen zijn erg mooi!

Daar kun je makkelijke twee paar voor kopen ipv een paar C&J!

C-cool

  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Kurt Geiger schoenen
Reactie #10 Gepost op: 25 februari 2006 – 18:04:02
Citaat van: "Sergio"
Grappig! Zou je misschien ook hoge resolutie foto's willen maken van de zool en de hak? Hoe lopen ze in verhouding tot je C&J's en Santoni's?



Hierbij volgt de foto van de zool en hak. Helaas valt de kwaliteit van de foto een beetje tegen, excuses hiervoor...
Zoals je kunt zien is zowel de hak als ook de punt van de zool mede vastgezet m.b.v. nageltjes.

Rules are for the guidance of wise men and the obedience of fools." Oscar Wilde