Auteur Topic: Alden  (318654 keer gelezen)

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Re: Alden
Reactie #75 Gepost op: 02 januari 2010 – 16:22:07
ga ze ook kopen. helemaal klaar met die nichterige santonis.
Dan is het maar te hopen dat die nichten Alden schoenen....
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: Alden
Reactie #76 Gepost op: 02 januari 2010 – 16:56:20
Dan is het maar te hopen dat die nichten Alden schoenen....
Een aantal van mijn nichten hebben dragen Santoni, maar eer deze meiden Alden gaan dragen?................dat zit er echt niet in!  :wink:
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Alden
Reactie #77 Gepost op: 02 januari 2010 – 20:37:45
Zijn deze niks voor jou, D, of wil je lage?



Like so:



Het patina van het cordovan is hier de grootste attractie, dus geen toe cap of broguering. Dit overigens het model Leeds van Allen Edmonds. Die zijn beter afgewerkt dan de kalfslederen AE modellen. Dat in combinatie met het Horween cordovan maakt dat ze 200USD duurder zijn dan dezelfde modellen in kalfsleer.

Hier overigens een mooi stuk over Alden en de schoenen die ze leverde aan het beroemde amerikaanse Black Sheep Squadron in WWII: http://helloblackbird.blogspot.com/2009/12/alden-for-blackbird-black-sheep.html









Jammer dat het schoenen van kalfsleer zijn, dit wil je in shell hebben.
Laatst bewerkt op: 02 januari 2010 – 20:45:11 door Daedalus
cyka blyat

wolf

  • Gebruiker
  • Berichten: 15.310
    • Bekijk profiel
Re: Alden
Reactie #78 Gepost op: 02 januari 2010 – 21:40:47
vorige maand paar Loake royals gekocht. prima gunboat voor GBP 100.
live and let die

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Alden
Reactie #79 Gepost op: 02 januari 2010 – 22:21:11
Het patina van het cordovan is hier de grootste attractie, dus geen toe cap of broguering. Dit overigens het model Leeds van Allen Edmonds. Die zijn beter afgewerkt dan de kalfslederen AE modellen. Dat in combinatie met het Horween cordovan maakt dat ze 200USD duurder zijn dan dezelfde modellen in kalfsleer.

Voor jou dan, in cigar shell:


Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.692
    • Bekijk profiel
Re: Alden
Reactie #80 Gepost op: 02 januari 2010 – 22:49:28
Zijn deze niks voor jou, D, of wil je lage?



De minst lelijke als je het mij vraagt. De rest is butt ugly, ook als je het me niet vraagt. Nog liever een paar nichterige Santoni's.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.372
    • Bekijk profiel
Re: Alden
Reactie #81 Gepost op: 02 januari 2010 – 23:14:56
+1.
Dacht dat we hier op Stijlforum zaten.  :idea:
Wat een ontzettende lelijke schoenen.

Mediaman

  • Gast
Re: Alden
Reactie #82 Gepost op: 03 januari 2010 – 01:03:29
Aangaande cordovan: voor mij blijven longwing derby brogues (met dubbele goodyear zool) en de plain toe derby's onovertroffen. Die brogue boots zijn mij te 'kisterig'.

En over die veronderstelde lompheid, spitser konden de schoenleesten ook niet worden. Daar komt een reactie op. Dus zet u maar schrap. Wellicht komt er in de slipstream van de Anglo-Amerikaanse klassiekers straks een opleving van de klassieke continentale en/of Oost Europese schoenen, budapestermodellen met goyser stiksel enzovoort. De beweging is groter dan high-end herenmode alleen, zie hieronder:

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2006/07/09/AR2006070900880.html
http://www.nytimes.com/2008/10/23/fashion/23CLASSICS.html?_r=2&pagewanted=1
http://www.guardian.co.uk/uk/2009/dec/16/the-return-of-poshness

We are f.cked!

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Alden
Reactie #83 Gepost op: 03 januari 2010 – 01:10:01
Oh ja joh?!
cyka blyat

Mediaman

  • Gast
Re: Alden
Reactie #84 Gepost op: 03 januari 2010 – 01:20:11
Oh ja joh?!

 :lol: :wink:

Je wordt weer hip als ik het goed lees.

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: Alden
Reactie #85 Gepost op: 03 januari 2010 – 13:39:37
Iedereen die nu Aldens wil is een modeboy. :twisted:

Waar.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.692
    • Bekijk profiel
Re: Alden
Reactie #86 Gepost op: 03 januari 2010 – 13:44:51
Waar.

Hoe ironisch dat de zogenaamd conservatief gekleden, hier nu mee weglopen. :-^

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Alden
Reactie #87 Gepost op: 04 januari 2010 – 00:10:32
Simpel, het past in mijn garderobe en bij mijn kledingstijl. Zoals bespoke guru Alden in dit filmpje stelt: your style, it could coincide with the fashion of the moment, or maybe not at all.

Ik wil er ook even op wijzen dat de huidige populariteit van tweed jasjes, jeans van selvedge denim, flanel, corduroy broeken, wollen dassen, ouwelullen cardigans, grofgebreide truien met kragen en americana (button down anyone?) in het algemeen te danken is aan de huidige heritage craze. Jij maakt je er net zo goed schuldig aan Fuoco.

En wat is daar mis mee? Dit is voor het eerst dat ik zo'n mainstream mode leuk vind. Want dat is het, Mickey Drexler van J.Crew en het internet (de blogs) hebben het stijltje groot gemaakt. Het is nu zo groot dat je niet eens merkt dat je er door beοnvloed wordt *mompelt iets over zeitgeist*.

De schoenen vallen nu op, dat komt omdat Nederland toevallig de focus sterk ligt op extreem slanke schoenen (en die belachelijke shirtboorden, maar dat terzijde), die je andere delen van Europa en de wereld veel minder hebt. Vandaar dat dit nu opeens opvalt. Het contrast is (nu nog) groot.
Laatst bewerkt op: 04 januari 2010 – 01:00:24 door Daedalus
cyka blyat

Mediaman

  • Gast
Re: Alden
Reactie #88 Gepost op: 04 januari 2010 – 06:43:08
Well said my dear chap.

Ach ja mode, twee keer per dag geeft een kapotte klok ook de juiste tijd aan. :mrgreen:
Laatst bewerkt op: 04 januari 2010 – 06:47:46 door Mediaman

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: Alden
Reactie #89 Gepost op: 04 januari 2010 – 08:54:30
Ik hou mij verre van actuele mode en kleedt me m.i. redelijk behoudend, maar toch zal ik niet zo snel Alden kopen, wellicht juist omdat het nu blijkbaar "mode" is? :wink:
De modellen zijn voor mij te grof/lomp en wellicht te "amerikaans" indien dit bestaat? :-k
Mijn John Lobb's zijn behoudend/klassiek genoeg ook bij mijn tweed jasje te passen alsmede bij mijn meer doorsnee kostuums van McGregor of Zegna e.d. :)
Het is niet voor niets dat YSL ooit stelde : "mode is vergankelijk, stijl is tijdloos" en dat laaste ontbreekt m.i. wat in de plompe Alden leesten; er is daarbij echter niets persoonlijker dan smaak. :-$
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“