Auteur Topic: Alden  (349569 keer gelezen)

guest45

• Gast
Re: Alden
Reactie #615 Gepost op: 04 maart 2013 - 13:32:34
Begreep van Eduard dat cordovan (iig van Alden) zich wel degelijk goed houdt bij regen, terwijl ik hier op SF het tegenovergestelde lees.
Iemand ervaring met cordovan en slecht (Nederlands) weer?

De meningen lopen nogal uiteen...
Hier dezelfde discussie met oa. Nick Horween, LeatherSoul en Ron Rider (Van Riderboot)

http://www.askandyaboutclothes.com/forum/archive/index.php/t-94719.html

Hier nog een leuk filmpje over horween. (Repost?)

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #616 Gepost op: 04 maart 2013 - 13:45:10
Hier geen problemen met paard in het echt Nederlandse weer. (Lattanzi meermaals gedragen in de regen, Edward Green 1x en Alden 1x)
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #617 Gepost op: 04 maart 2013 - 13:51:19
Zelf heb ik vernomen dat het paardenleer juist goede waterafstotende eigenschappen zou bezitten.

guest45

• Gast
Reactie #618 Gepost op: 04 maart 2013 - 13:59:38
Wat nattigheid hier en daar zal als ik het goed begrijp idd. geen problemen opleveren maar het is geen 'slecht weer leer' bij uitstek. Sommige silicone gelooide leersoorten zijn dat wel.

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #619 Gepost op: 04 maart 2013 - 14:20:05
Hoe bevalt the darkside (je Aldens) trouwens Leone? Waren zwarte monks als ik me niet vergis...

Ik ben trouwens ook niet zo scheutig om in harde regen of sneeuw te lopen met mijn paardjes.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #620 Gepost op: 04 maart 2013 - 16:21:55
De 'darkside' valt mij alleszins mee, maar het is toch meer een massa productie schoen dan John Lobb o.i.d. meer C&J.

Het paardgehalte bevalt me hierbij dan ook goed en de pasvorm eigenlijk ook wel, hoewel wat (te?) ruim aan de voorvoet/wreef.

De leest blijft nogal lomp ogen, typisch Amerikaans, maar ik zal er ongetwijfeld wel een keer aan gaan wennen.

Niet mijn favoriete leest/merk en zal daarom Alden niet zo snel nogmaals aanschaffen; de enige reden voor Alden is Horween cordovan.

Gebruik mijn paardjes ook niet graag in sneeuw of water, maar soms kan het niet anders; gelukkig heb ik mijn Swimms dan altijd nog.  :mrgreen:
Laatst bewerkt op: 04 maart 2013 - 17:35:10 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #621 Gepost op: 04 maart 2013 - 17:11:13
Over welke leest hebben we het Leone? Heb je verschillende breedtes kunnen passen?
Ik vind mijn lobbs (derby's) moeilijk te vergelijken met mijn 2 paar Alden (boots)...

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #622 Gepost op: 04 maart 2013 - 17:33:21
Deze is op de Aberdeen last; de standaard breedte heb ik gekozen en die geeft (zelfs) iets te veel ruimte ter hoogte van voorvoet/wreef.

Het vergelijken van een schoenleest met een bootleest is altijd wat lastig m.i. omdat jouw veterlijsten behoorlijk open staan bij de Chambord, heb jij de extra breedte/hoogte van Alden wellicht juist wel nodig.

John Lobb gebruikt overigens voor haar boots vaak eenzelfde leest als de schoen, maar dan net een fractie ruimer; jouw Chambord schoen heeft leest 8695 en mijn Chambord boot leest 8695B.
Laatst bewerkt op: 04 maart 2013 - 18:02:51 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #623 Gepost op: 04 maart 2013 - 20:03:07
Wat moet zo'n tas kosten?

Al op verschillende plaatsen gehoord/gelezen, dat Horween minder en minder 'exotische' cordovan kleuren (Whiskey, Cigar, Ravello,...) produceert/levert. MTO projecten die opgeschoven/geannuleerd worden, standaard modellen enkel in #8 of zwart leverbaar,... Ik ben benieuwd wat de reden is.

Een paar jaar geleden was dat ook al het geval. Toen werd als reden opgegeven dat er schaarste was aan cordonvanleder. Voor de lichtere kleuren, zoals whiskey en ravello, kan alleen quasi-perfect leder  gebruikt worden omdat onvolmaaktheden er meer opvallen.

Eerst moet Alden met andere producenten concurreren om deze loten binnen te rijven. Daarna worden die vellen toegewezen aan de afnemers van Alden (in functie van het volume van afname, van beloftes die gemaakt zijn, van wachttijden, van bevoorrechte contacten met deze of gene inkoper,...). Hoe dat laatste verloopt, kunnen gewone stervelingen zoals wij op dit forum enkel maar raden.

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #624 Gepost op: 04 maart 2013 - 20:10:13
Duidelijk Fleming, bedankt!

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #625 Gepost op: 05 april 2013 - 14:53:54

Mooie CXL PTB bij Boone!
Laatst bewerkt op: 05 april 2013 - 15:08:31 door Mikey Fuoco

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #626 Gepost op: 05 april 2013 - 15:01:19
[/img]

Mooie CXL PTB bij Boone!

Even de grootte aangepast.

Edit Mikey: Even het gequote plaatje verwijderd. :mrgreen:
Laatst bewerkt op: 05 april 2013 - 15:09:52 door Mikey Fuoco

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #627 Gepost op: 07 april 2013 - 13:32:13
Heertjes, in mijn zoektocht naar nieuwe tassel loafertjes is mijn oog gevallen op deze van Alden

Weet iemand waar ik die dingen kan aanschaffen in BeNe? Of wellicht in Parijs, waar ik volgende week ben?

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #628 Gepost op: 07 april 2013 - 13:49:56
Shoes & Shirts (klik).
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #629 Gepost op: 07 april 2013 - 13:54:29
Van Dijk, Waalwijk
Frans Boone, Sluis
Hermans, Utrecht