Auteur Topic: Alden  (349583 keer gelezen)

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Alden
Reactie #660 Gepost op: 12 april 2013 - 13:59:18
Bij Manfield zeiden ze dat ze elk jaar in september voor het hele jaar een bestelling doen...

marsvos

• Gebruiker
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Reactie #661 Gepost op: 12 april 2013 - 14:35:23
We moeten meer paardenvlees gaan eten, ikea haalt het uit de ballen en opeens is de cordovan op >:D

XRcrush

• Gebruiker
  • Amsterdam
    • Bekijk profiel
Reactie #662 Gepost op: 12 april 2013 - 21:50:52
Niet mijn favoriete leest/merk en zal daarom Alden niet zo snel nogmaals aanschaffen; de enige reden voor Alden is Horween cordovan.

Er zijn toch meer fabrikanten die Horween gebruiken Leone? Uit mijn hoofd in ieder geval C&J.

Ik vind de PTBs ook mooi maar worstel altijd een beetje met de wat lompe ronde Alden leesten. C&J maakt de Ashdown in Horween op 341 leest (op mijn wishlist).

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #663 Gepost op: 12 april 2013 - 21:54:59
Wat doet die Cockett schoen in het Alden topic?

XRcrush

• Gebruiker
  • Amsterdam
    • Bekijk profiel
Reactie #664 Gepost op: 12 april 2013 - 22:01:10
Blijkbaar een slechte poging om dat met de quote van Leone duidelijk te maken. Of was deze voor de de postcount?

Maar de post mag ook gewist worden hoor.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #665 Gepost op: 12 april 2013 - 22:02:15
Waarom eigenlijk zwarte loafers Dantès?

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #666 Gepost op: 13 april 2013 - 09:36:29
Vanwege het formelere karakter.
De schoen is sowieso uitbundig, en in het zwart wat ingetogener.
Kan er me wat bij voorstellen.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #667 Gepost op: 13 april 2013 - 10:56:44
Zwarte loafers en zwarte full-brogues. Is gewoon de tik uit de jaren 80 die Dè nooit te boven is gekomen.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #668 Gepost op: 13 april 2013 - 11:12:44
Er zijn toch meer fabrikanten die Horween gebruiken Leone? Uit mijn hoofd in ieder geval C&J.

Ik vind de PTBs ook mooi maar worstel altijd een beetje met de wat lompe ronde Alden leesten. C&J maakt de Ashdown in Horween op 341 leest (op mijn wishlist).

Ik bezit aantal Italiaanse paardjes van Silvano Lattanzi, had een Engels paard van EG en heb 1 Amerikaans paard van Alden, allen Horween,; er zijn idd. meer merken die Horween gebruiken maar dan wel op mooier/slanker/eleganter leesten dan Alden; wat op zich niet vreemd is omdat onze medemens aan de overkant van de grote plas een duidelijke voorkeur heeft voor 'bigger' in bijna alles.

De fascinatie voor Alden is m.i. wat vreemd, voor mij is echter vooral de kwaliteit van doorslaggevende aard; mijn SB monk van Alden is in vergelijk met EG en SL veel meer een fabrieksproductie schoen.
Wanneer de prijs of de grote/brede voet je noodzaakt Alden te kopen ligt die keuze voor de hand, anders kan het beter en/of mooier.

Ons mede forumlid welke mijn Engelse paard heeft overgenomen is wel heel erg te spreken over deze EG schoentjes; wanneer ze mij echt goed hadden gepast zou ik ze dan ook niet afgestaan hebben, volgende keer dus toch beter opletten met de maat vooral omdat paard nagenoeg niet toegefelijk is qua uitlopen oid.

Laatst bewerkt op: 13 april 2013 - 11:39:22 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

XRcrush

• Gebruiker
  • Amsterdam
    • Bekijk profiel
Reactie #669 Gepost op: 13 april 2013 - 19:59:28
volgende keer dus toch beter opletten met de maat vooral omdat paard nagenoeg niet toegefelijk is qua uitlopen oid.

Good to know! 'Dat loop ik wel uit' kan dus op een dure vergising uitdraaien.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #670 Gepost op: 13 april 2013 - 22:00:59
Ik hoorde vanmiddag een ander zeer deskundig persoon juist het tegenovergestelde vertellen. het loopt zelfs beter uit dan kalf.

guest45

• Gast
Reactie #671 Gepost op: 13 april 2013 - 22:50:20
Dat is ook mijn ervaring. Het loopt wel uit, zij het niet heel veel. Wel iets meer dan jong kalfsleer.
Gewoon de 'goede' maat kopen. Niet te strak 'omdat het nog uitloopt' en niet te ruim 'omdat het niet uitloopt'.

Nick Horween zegt zelf dit:

Genuine shell cordovan will stretch very little. That said, the amount a shoe stretches, and how fast it breaks-in, is very much a function of shoe type, last, and construction.

One thing to remember when dealing with leather at all times is that it is just... skin. All leather will breath or stretch some, but to what extent is dependent on both tannage and the type of leather.

For example, those Kudu Chukkas will stretch much more than a pair of Cordovan Chukkas in the same last.

Further, soft/tumbled leather, and leather that shrinks during the tanning process (often due to hang drying, e.g. Chromexcel), will "relax" and generally stretch more than leathers that are toggled or pasted.

Hope this helps!

Nick Horween
Horween Leather Co.

NB. Hij vergelijkt het met andere 'dikke' leersoorten en niet met jong kalf.

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #672 Gepost op: 14 april 2013 - 11:00:52
Zwarte loafers en zwarte full-brogues. Is gewoon de tik uit de jaren 80 die Dè nooit te boven is gekomen.

Moi, heb geen zwarte volle brooks Carlos

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #673 Gepost op: 14 april 2013 - 11:39:24

Ik kan e.e.a. niet wetenschappelijk onderbouwen, maar uit eigen ervaring merk ik dat suede het meest toegeeflijk is, daarna kalfsleer en het minst meegevend is paard.

Het is echter wel zo dat wanneer paard je goed past, het de meest comfortabele is ondanks de dikte van de skin.

Omdat zowel leest als type schoen een rol meespelen, is het vergelijk wellicht alleen mogelijk wanneer iemand eenzelfde paar schoenen koopt zowel in kalf als in paard
en dan aan te geven welke het meest toegeeflijk is.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #674 Gepost op: 14 april 2013 - 16:47:27
Moi, heb geen zwarte volle brooks Carlos

Merde. Verkeerd onthouden.