Auteur Topic: Alden  (349521 keer gelezen)

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Alden
Reactie #255 Gepost op: 21 mei 2012 - 18:14:39
@ Gusto
Ja, natuurlijk ben je dn trendvolger en daar is niks mis mee. Een deel van "de mensheid" zal altijd trendvolger zijn en deel niet.
Verder is er natuurlijk niks mis mee als iemand een modeschoen wil dragen (overigens = modeschoen net als fietsbel één woord en mode schoen = Engelse ziekte).

Nadeel van mode is dat mode niet altijd smaakvol/stijlvol is en bovendien is mode vergankelijk, al keren diverse modieuze aspecten gedurende de jaren bij toerbeurt ook weer terug. Smaak en stijl zijn daarentegen tijdloos. Waarbij binnen de tijdloze smaak en stijl altijd modieuze aspecten kunnen worden toegevoegd. Nogmaals er is niets mis met mode, echter het is een keuze ieder individu om daarin mee te gaan.

@ Bilspleet,
Ik kan je reactie op Leone niet volgen.

Hetgeen Leone stelt is gewoonweg correct en hij oordeelde bovendien niet negatief over mode- en trendvolgers. Geeft er zelfs geen oordeel over.
Dat laatste zit kennelijk tussen jouw oren (zoals Leone in zijn reactie al duidelijk maakte). Je zult je redenen hebben. Ik ken deze echter niet en dat maakt dat je reactie op mij en mogelijk andere lezers, op zijn zachtst gezegd een beetje vreemd overkomt.

Dat mode niet altijd stijl- of smaakvol is, willen trendvolgers niet graag aannemen en slechts enkelen onder de trendvolgers zullen het te zijner tijd willen inzien. Dat is ook begrijpelijk. Immers; als je net een klein fortuin hebt uitgegeven aan een modieuze outfit wil je niet van iemand horen dat het niet stijl- of smaakvol is. Zo zit de mens nu eenmaal in elkaar.

Kritiek is echter opbouwend en goede kritiek is altijd kritiek die richting geeft (lees Leone er maar op na). Kritiek die geen richting geeft is vrij zinloos en door de criticus in kwestie vaak alleen bedoeld ter meerdere eer en glorie van zichzelf. Er zullen altijd mensen zijn die ook de goede kritiek terzijde schuiven, ook dat is een keuze waarin men vrij is.

Leer omgaan met kritiek, zou ik willen zeggen en dat is een welgemeend advies, zonder je voor het hoofd te willen stoten. 

Ik wil nog wel even zeggen dat ik geen trendvolger ben en al zeker niet op de leeftijd die ik nu heb.

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #256 Gepost op: 21 mei 2012 - 18:35:27
@ Gusto

Ik ken je leeftijd niet en ik beoordeel je allen, op basis van je posts, zeker niet als generieke trendvolger. So don't worry about that!

Verder heb ik al vaker gezegd dat het toevoegen van een afwijkend, speels, of modieus element aan een stijl- en smaakvolle niet te modieuze outfit, het geheel wel leuk(er) maakt. Althans in mijn optiek geeft dat iets eigens aan de stijl van de bewuste persoon.

Dit even voor alle duidelijkheid.

Dat ik zelf iets tegen mannenarmbandjes, tattoos en Aldens heb, omdat het niet binnen mijn smaak- of stijlgevoel valt, is slechts de uiting van mijn uitgesproken mening. Wat een ander ermee doet, moet die persoon vooral zelf weten.

Iedereen lekker doen wat hij of zij zelf leuk vindt, dan blijft er ook diversiteit.
Diversiteit kleurt een forum als SF.
Zonder deze diversiteit zouden wij net zo goed een simpel boekje kunnen kopen, over hoe je te kleden en dat volgen.
In dat geval wordt het wel heel saai en SF zou dan ook volstrekt overbodig zijn.
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #257 Gepost op: 28 mei 2012 - 20:24:20

Zeneize

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #258 Gepost op: 28 mei 2012 - 20:56:12
Mooi. Eigen collectie?
"One should either be a work of art, or wear a work of art."

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #259 Gepost op: 28 mei 2012 - 20:58:35
Nee dat niet Zeneize.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #260 Gepost op: 28 mei 2012 - 21:29:29
Hippe Vogel die Gusto.
Be yourself no matter what they say

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #261 Gepost op: 28 mei 2012 - 21:47:31
Doet Alden aan sponsoring/betaling van SF leden, om haar schoenen zo vaak gepost te krijgen?
Het is maar een vraag?

Eens te meer; Not my cup of tea

Tja, Hip is helaas niet altijd stijlvol of mooi.

De edit; Een vreselijke schrijfblunder gemaakt deze alsnog maar gecorrigeerd.
Laatst bewerkt op: 28 mei 2012 - 22:38:19 door Amadeus

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #262 Gepost op: 28 mei 2012 - 21:54:30
Ja, ik trap ik er niet in.

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #263 Gepost op: 28 mei 2012 - 21:57:34
Wat een eensgezindheid  :wink:

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #264 Gepost op: 28 mei 2012 - 21:59:25
Doet Alden aan sponsoring/betaling van SF leden, om haar schoenen zo faak gepost te krijgen?
Het is maar een vraag?

Eens te meer; Not my cup of tea

Tja, Hip is helaas niet altijd stijlvol of mooi.
Niet dat ik weet over sponsering.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #265 Gepost op: 28 mei 2012 - 22:22:47
Doet Alden aan sponsoring/betaling van SF leden, om haar schoenen zo faak gepost te krijgen?

Wel faker ja.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #266 Gepost op: 28 mei 2012 - 22:32:09
Donkerbruin en tabak wil ik ook nog wel.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #267 Gepost op: 28 mei 2012 - 22:49:55
Mag je de mijne hebben. :)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #268 Gepost op: 28 mei 2012 - 22:54:08
Verkeerde maat, B. Vast ook verkeerde merk, of niet? : )

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #269 Gepost op: 28 mei 2012 - 22:55:26
Beiden ja, .. ;)