Auteur Topic: Alden  (349529 keer gelezen)

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Alden
Reactie #225 Gepost op: 20 mei 2012 - 18:17:33
Gelukkig dat smaken verschillen. Ik zal dit schoeisel nooit dragen!

Van The Beard doet het mij ook verbazen.

Punt heeft smaak.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #226 Gepost op: 20 mei 2012 - 18:18:13
Lijkt wel een hype te worden; het dragen van suede grove leest schoenen van meest Amerikaanse makelij.

M.u.v. kleur en materiaal hebben deze schoenen mij niets te bieden, maar ben dan ook geen trendvolger, nooit
geweest en zoals hiervoor aangegeven verschillen smaken gelukkig.

Jawel, jij houdt van Miami Vice. ;)

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #227 Gepost op: 20 mei 2012 - 19:15:51
Lijkt wel een hype te worden; het dragen van suede grove leest schoenen van meest Amerikaanse makelij.

M.u.v. kleur en materiaal hebben deze schoenen mij niets te bieden, maar ben dan ook geen trendvolger, nooit

+ 1
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #228 Gepost op: 20 mei 2012 - 19:18:39
Punt heeft smaak.

Vooralsnog heb ik mooie dingen van Punt gezien.
Derhalve schreef ik ook dat de "Aldens" mij doen verbazen. Sluit geheel niet aan bij wat ik eerder van 'the Beard" heb gezien.

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #229 Gepost op: 20 mei 2012 - 19:31:49
In het echt is het een prima casual schoen.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #230 Gepost op: 20 mei 2012 - 19:36:06

Dit riedeltje begint ondertussen m'n neus uit te komen, Leone. Alles wat jij niets vindt is mode- of stijlgevoelig en je bent een trendvolger als je het draagt. Haal asjeblieft die zelfgestoken veer uit je achterste.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #231 Gepost op: 20 mei 2012 - 19:39:19
Grappig en opvallend dat dit merk pas 6 pagina's telt met over het algemeen weinig lovende kritieken.
Wordt sinds kort plotsklaps tot tres elegant bestempeld en ineens ook nog eens aantrekkelijk gevonden wordt.  :?

Dit riedeltje begint ondertussen m'n neus uit te komen, Leone. Alles wat jij niets vindt is mode- of stijlgevoelig en je bent een trendvolger als je het draagt. Haal asjeblieft die zelfgestoken veer uit je achterste.

Deze gevoelde reactie der trendvolgers bewijst de afwezigheid van de genoemde veer mijnerzijds. :mrgreen:
Laatst bewerkt op: 20 mei 2012 - 19:42:02 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #232 Gepost op: 20 mei 2012 - 19:41:46
Wat een gezeur over Alden schoenen zeg.....caramba nog aan toe.Ik heb het niet tegen jou Leone maar tegen mij eigen.

Berry

• Bekijk profiel
Reactie #233 Gepost op: 20 mei 2012 - 20:11:56
Hi,

Ik heb een paar Alden's te koop, zeg maar mijn gehele collectie, kan iemnd mij helpen, ik ben nieuw, alvast bedankt.

Berry

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #234 Gepost op: 20 mei 2012 - 20:12:56
Gewoon even een link bijvoegen. ;)

Berry

• Bekijk profiel
Reactie #235 Gepost op: 20 mei 2012 - 20:23:36
ik ga er morgen foto's van posten (mijn camera ligt op kantoor)
Kan wel al een opsomming geven:

All weather walker congac bruin , crepe zool 9, Barrie
Cordovan black blucher, 9 barrie (met rubber zooltje van de schoenmaker, voor het glijden)
idem Cordovan color 8 longwing
idem bruine suede blucher

Snuff suede longwing met crepe zool, Frans Boone, 9 Barrie
beige unlined suede oxford, 9
idem donker blauw
Tanker boots - bruin leder + commando zool - 9,5 Trubalance
Snuff suede blucher boot + commando zool - 379X last , 9,5

Groeten
Berry

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #236 Gepost op: 20 mei 2012 - 20:28:17
Misschien een rare vraag maar vanwaar deze verkoop? Je heb het ineens helemaal gehad met je Aldens?
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #237 Gepost op: 20 mei 2012 - 20:37:07
Iedereen gaat erop lopen. ;)

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #238 Gepost op: 20 mei 2012 - 20:44:19
Ja het is een mode schoen en als je die dan draagt ben je een trendvolger.

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #239 Gepost op: 20 mei 2012 - 21:11:33
@ Gusto
Ja, natuurlijk ben je dn trendvolger en daar is niks mis mee. Een deel van "de mensheid" zal altijd trendvolger zijn en deel niet.
Verder is er natuurlijk niks mis mee als iemand een modeschoen wil dragen (overigens = modeschoen net als fietsbel één woord en mode schoen = Engelse ziekte).

Nadeel van mode is dat mode niet altijd smaakvol/stijlvol is en bovendien is mode vergankelijk, al keren diverse modieuze aspecten gedurende de jaren bij toerbeurt ook weer terug. Smaak en stijl zijn daarentegen tijdloos. Waarbij binnen de tijdloze smaak en stijl altijd modieuze aspecten kunnen worden toegevoegd. Nogmaals er is niets mis met mode, echter het is een keuze ieder individu om daarin mee te gaan.

@ Bilspleet,
Ik kan je reactie op Leone niet volgen.

Hetgeen Leone stelt is gewoonweg correct en hij oordeelde bovendien niet negatief over mode- en trendvolgers. Geeft er zelfs geen oordeel over.
Dat laatste zit kennelijk tussen jouw oren (zoals Leone in zijn reactie al duidelijk maakte). Je zult je redenen hebben. Ik ken deze echter niet en dat maakt dat je reactie op mij en mogelijk andere lezers, op zijn zachtst gezegd een beetje vreemd overkomt.

Dat mode niet altijd stijl- of smaakvol is, willen trendvolgers niet graag aannemen en slechts enkelen onder de trendvolgers zullen het te zijner tijd willen inzien. Dat is ook begrijpelijk. Immers; als je net een klein fortuin hebt uitgegeven aan een modieuze outfit wil je niet van iemand horen dat het niet stijl- of smaakvol is. Zo zit de mens nu eenmaal in elkaar.

Kritiek is echter opbouwend en goede kritiek is altijd kritiek die richting geeft (lees Leone er maar op na). Kritiek die geen richting geeft is vrij zinloos en door de criticus in kwestie vaak alleen bedoeld ter meerdere eer en glorie van zichzelf. Er zullen altijd mensen zijn die ook de goede kritiek terzijde schuiven, ook dat is een keuze waarin men vrij is.

Leer omgaan met kritiek, zou ik willen zeggen en dat is een welgemeend advies, zonder je voor het hoofd te willen stoten.