Auteur Topic: [Groningen] Da Sarto  (5793 keer gelezen)

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
[Groningen] Da Sarto
Gepost op: 16 december 2005 – 15:10:25
Kon 't toen ik net langsliep niet laten er even naar binnen te wandelen. Normaalgesproken zou ik wat behoudend zijn in 't geven van m'n mening over een winkel als deze zich niet kan verdedigen, maar in deze vind ik dat Rodney dat al genoeg heeft gedaan ;)

De etalage doet het ergste vermoeden: Zwarte pakken met paarse strepen, grijze pakken met bruine strepen gecombineerd met een felrood overhemd, dat soort werk. Revers ook absoluut platgesteven overigens.

Eenmaal binnen word ik absoluut vriendelijk begroet door de twee verkopers. De één heeft een pak aan dat erg vierkant aan doet (weinig natuurlijk lijnen zeg maar), de boorden van zijn overhemd krullen en zijn das hangt op half zeven (knoop niet echt goed aangetrokken). De ander heeft een wit/lichtblauw gestreept shirt aan met gekrulde boorden en daaronder een wat vervaalde azzurriblauwe corduroybroek die net uit de was komt (de vouwen zitten er nog in).

De verkoper bevestigt mijn eerste vermoeden en vertelt dat zij het idd niet in de klassieke hoek zoeken maar de mensen zoeken die wat gedurfder/nonchalanter een pak proberen te dragen. Eerlijk gezegd verstond ik: Frans Bauer fans. Zo hopen zij bijvoorbeeld mensen aan te sporen tot een wat kleurrijker dragen van pakken (te zien aan de felrode of -paarse hemden in de etalage, in het geval van het rode gecombineerd met manchetknopen met de vlag van Groot-Brittanië).

Hun formule is dat jij een stof van een enorme rol uitkiest die ze daar in de winkel hebben liggen en daar door hun een maatpak van laat maken. Dit gebeurt in Azië. Dat ze rollen hebben vind ik wel prima overigens, kiest makkelijker dan een stukje stof van 10x10. Ze zeggen dat alles kan, en alles schommelt zo rond de €549. Open knoopsgaten, ongeplakt, maar geen handwerk. Daarnaast kun je zelf je voering kiezen, ook satijn maar dit kost wel 79E extra! Hun stoffen overigens zijn over het algemeen  blends maar ze hebben ook enkele stoffen die uit alleen maar wol zijn gewoven (praise the lord!).

Het is al met al geen winkel waar ik een pak zou kopen. Denk ook niet de rest van jullie. Voor mij omdat het een beetje ongeïnspireerd overkomt en de pakken toch een fabrieksindruk geven. Ga in Groningen voor ongeveer tzelfde geld naar Russo Italia toe. Daar weet je zeker dat je een kwaliteitspak krijgt voor ongeveer hetzelfde geld als bij Da Sarto (wat overigens grammaticaal geen correct Italiaans is, but who cares...).
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.935
    • Bekijk profiel
Re: [Groningen] Da Sarto
Reactie #1 Gepost op: 16 december 2005 – 15:27:38
Citaat van: "Merlino"
Zwarte pakken met paarse strepen

Klinkt goed! Waar zit die zaak?

:lol:

Frans Bauer loopt toch alleen in witte pakken? :P

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.935
    • Bekijk profiel
[Groningen] Da Sarto
Reactie #2 Gepost op: 16 december 2005 – 15:34:19
Maar bedankt dat ik onder de Frans Bauerfans wordt geschaard  :shock:

Heb persoonlijk een voorkeur voor de wat donkerder stoffen. Hoeft van mij niet allemaal zachtblauw of -geel te wezen (voor wit maak ik graag een uitzondering). Laatst bij Didato erg fraaie paarse shirts van Prada gezien, kan me niet voorstellen dat Bauerfans die kopen.

Ben overigens wel meteen op zoek gegaan om te kijken of die kleur ook als maatshirt (e.g. Barba of Borrelli) geleverd kan worden :P (helaas nog niet kunnen vinden  :cry:)

Huey

  • Gast
[Groningen] Da Sarto
Reactie #3 Gepost op: 16 december 2005 – 16:04:06
Ik heb een paars linnen hemd van Borrelli :P

Shirtmakers heeft wel enkele paarse stoffen en Barba ook volgens mij.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[Groningen] Da Sarto
Reactie #4 Gepost op: 16 december 2005 – 16:05:24
Leuk stukje Merlino, bedankt.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.935
    • Bekijk profiel
[Groningen] Da Sarto
Reactie #5 Gepost op: 16 december 2005 – 16:07:14
Citaat van: "Huey"
Ik heb een paars linnen hemd van Borrelli :P

Shirtmakers heeft wel enkele paarse stoffen en Barba ook volgens mij.

Plaatje!
 
Ik ga zeker daar eens naar neuzen. Moet overigens wel zeggen dat ik een kleine drempel heb bij shirtmakers... geen idee waarom. Geen zin om schaaon te maken thuis denk ik ;)

Maarre... jij bent dus een Frans Bauerfan? :P

Huey

  • Gast
[Groningen] Da Sarto
Reactie #6 Gepost op: 16 december 2005 – 16:15:24
Ik heb ook een paars/wit gestreepte van Oger Napoli én een paarse van Ralph Lauren Purple label  :lol:

Frans Bauer, ik zou eigenlijk geen nummer van hem op kunnen noemen. Wel een groot Hazes fan ;)

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
[Groningen] Da Sarto
Reactie #7 Gepost op: 16 december 2005 – 17:35:10
Ik ben er niet zo van, al die hippe kleurtjes voor onder een pak. Maar ieder zijn meug. Heeft Frans ook met jullie geslapen? ;)
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Guillaume

  • Gebruiker
  • Berichten: 135
    • Bekijk profiel
[Groningen] Da Sarto
Reactie #8 Gepost op: 19 december 2005 – 09:33:31
Da Sarto is dan ook niet bepaald het hoogtepunt in Groningen
e do not make mistakes. We have happy accidents.

Philanthropist

  • Gebruiker
  • Berichten: 26
    • Bekijk profiel
[Groningen] Da Sarto
Reactie #9 Gepost op: 19 december 2005 – 10:59:29
Citaat van: "Guillaume"
Da Sarto is dan ook niet bepaald het hoogtepunt in Groningen

Wat wel? Old Vic? Die heeft ook niet echt veel en al helemaal niets 'moois'. Eigenlijk alleen Hugo Boss (:!:) en Corneliani (tenminste toen ik er afgelopen week was).

Huey

  • Gast
[Groningen] Da Sarto
Reactie #10 Gepost op: 19 december 2005 – 11:01:08
Ik hoor veel over Harvie.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[Groningen] Da Sarto
Reactie #11 Gepost op: 19 december 2005 – 11:09:18
Fashion can be bought. Style one must possess.

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
[Groningen] Da Sarto
Reactie #12 Gepost op: 19 december 2005 – 12:32:28
Misschien kan ik alle verwarring een beetje doen verminderen door te vermelden dat Philantropist het blijkbaar over Harvie heeft waar ze een kerstboom midden in de winkel hebben staan en daarnaast midden in de uitverkoop zitten, dus zo gek vind ik het niet dat het een beetje rommelig is!
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner