Auteur Topic: [Amsterdam] Sir Max  (285192 keer gelezen)

Beginneling83

• Gebruiker
  • Forum Rollade
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Sir Max
Reactie #780 Gepost op: 02 juli 2017 - 11:08:10
Opmerkelijk dat hier zoveel negatieve reacties over Sir Max zijn, ik heb zelf alleen maar goede ervaringen met Sir Max (voornamelijk Eduard). Denk ook dat de vraag of je ouders de schoenen betalen puur uit interesse voorkomt en niet negatief bedoeld is.

mag je mij toch eens vertellen wrm dat voor zon haas interessant is. Als iemand dat aan mij zou vragen zou ik denken waar bemoei je je mee en dat papa bij jou koopt moet ie zelf weten maar ik doe het iig niet dus je toekomstige klant ben je kwijt :)
Life is not always a matter of holding good cards, but sometimes, playing a poor hand well.

marius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Sir Max
Reactie #781 Gepost op: 02 juli 2017 - 13:09:25
mag je mij toch eens vertellen wrm dat voor zon haas interessant is. Als iemand dat aan mij zou vragen zou ik denken waar bemoei je je mee en dat papa bij jou koopt moet ie zelf weten maar ik doe het iig niet dus je toekomstige klant ben je kwijt :)

Puur interesse in zijn klanten, denk dat een groot deel van de jongere klanten met zijn ouders komt (ben zelf ook toen ik voor het eerst stage ging lopen met mijn moeder naar Sir Max gegaan). Denk persoonlijk dat het gewoon niet handig overkwam, ik ken Eduard als iemand die oprecht interesse heeft in zijn klant en niet als een verkoper die jongere klanten de winkel uit kijk.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Sir Max
Reactie #782 Gepost op: 02 juli 2017 - 13:16:05
Geloof ik ook niet.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Sir Max
Reactie #783 Gepost op: 02 juli 2017 - 15:06:29
Puur interesse in zijn klanten, denk dat een groot deel van de jongere klanten met zijn ouders komt (ben zelf ook toen ik voor het eerst stage ging lopen met mijn moeder naar Sir Max gegaan). Denk persoonlijk dat het gewoon niet handig overkwam, ik ken Eduard als iemand die oprecht interesse heeft in zijn klant en niet als een verkoper die jongere klanten de winkel uit kijk.
Sterker nog. Hij stuurt ze gewoon weg. Aan den lijve meegemaakt.
Had ie geen zin in, vertelde hij, stellen alleen maar vragen en kopen toch niet.
Be yourself no matter what they say

G.Agnelli

• Gebruiker
  • Forumbenjamin
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Sir Max
Reactie #784 Gepost op: 02 juli 2017 - 15:17:23
Weet niet of ik me nu nog minder populair maak maar zo reageren lijkt toch nergens op? Kom zelf ook wel eens in een kleding/schoenenzaak in het hogere segment, maar vaak vooral uit interesse voor de producten. Was bij Van Baal in Nijmegen om even naar de Speedmaster te kijken, de eigenaar haalde de verschillende versies uit de kast, legde me rustig het verschil uit en liet me ze ook uitvoerig passen. Mocht ik ooit in de positie komen om een Speedy te kopen zou ik het alleen al om dat bezoek bij Van Baal doen. Zeker bij een schoenenwinkel, waar de producten iets bereikbaarder zijn, zou dergelijke interesse toch gewaardeerd moeten worden, de jongere generatie die ook weer interesse heeft? Zo raken ze hun potentiële klanten wel kwijt gok ik zo

summit

• Gebruiker
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Sir Max
Reactie #785 Gepost op: 02 juli 2017 - 16:06:23
Volgens mij hebben we het hier om welgeteld één voorbeeld van een misschien iets minder snugger gestelde vraag.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Sir Max
Reactie #786 Gepost op: 02 juli 2017 - 16:07:10
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

G.Agnelli

• Gebruiker
  • Forumbenjamin
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Sir Max
Reactie #787 Gepost op: 02 juli 2017 - 16:08:27
Volgens mij hebben we het hier om welgeteld één voorbeeld van een misschien iets minder snugger gestelde vraag.

Maar daarna wordt gezegd dat deze Eduard zonder omhaal jongere mensen de winkel uit zet

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Sir Max
Reactie #788 Gepost op: 02 juli 2017 - 16:11:37
Bij geen van mijn bezoeken ooit iets van gemerkt; altijd vol aandacht en met uitstekende kennis van zaken uitleg etc. gekregen, ook aan jonge starters (dit op basis van leeftijd geschat overigens)
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Sir Max
Reactie #789 Gepost op: 02 juli 2017 - 16:15:02
Slechtste wat je kunt doen. Wegsturen van klanten

Pan Am

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Sir Max
Reactie #790 Gepost op: 02 juli 2017 - 16:39:53
Doet me denken aan het verhaal van een succesvolle Amerikaanse autoverkoper in het hoge segment. Waar z'n collega's er geen zin in hadden als er een tiener de zaak in kwam lopen en zich liever richtten op de welvarend ogende vijftigers, besteedde hij vol aandacht aan elke klant die binnen kwam, de jongelui incluis. Niet zelden kwam zo'n jonge hond dan de volgende dag terug met z'n ouder(s) om af te rekenen :)
“If we worked on the assumption that what is accepted as true really is true, then there would be little hope for advance”

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Sir Max
Reactie #791 Gepost op: 02 juli 2017 - 17:47:21
Zo'n verhaal ken ik ook. Collega van me, met haar vriend. Die toen al vrij aardig op weg was succesvol te worden met z'n it-bedrijfje. Waren in de markt voor een A4. Werden als midden 20ers niet serieus genomen. Dezelfde middag voor een 3-serie showroommodel vol opties gekozen. Betaald bij afname.

Arrogantie, in welke vorm en op welk moment, loont niet.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Sir Max
Reactie #792 Gepost op: 02 juli 2017 - 17:57:47
It volk schop ik ook de praktijk uit
live and let die

JohnTot

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Sir Max
Reactie #793 Gepost op: 02 juli 2017 - 18:14:10
Ik draai het graag om. Hoe duurder ik iets koop hoe onverzorgder ik er bij loop. Dan zie je pas echt of service wat voorstelt.
Met een rafelige katoenen broek en een oud jekkie dure cadeautjes afrekenen met een platina card geeft veel inzicht in de verkopende partij

summit

• Gebruiker
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Sir Max
Reactie #794 Gepost op: 02 juli 2017 - 18:30:46
It volk schop ik ook de praktijk uit
:mrgreen: