Auteur Topic: Jas verbouwen  (753 keer gelezen)

Ralef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Jas verbouwen
Gepost op: 08 december 2025 – 14:54:51
Heren,

Heeft iemand ervaring met het verbouwen van een jas? Ik heb een vintage polo coat van Caruso, maar vind de schouders iets te geprononceerd. Het is een heel ‘hoekige’ fit.

Kan ik daar de vullingen uit laten halen, om de jas een iets lossere/meer relaxte look te geven?

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Re: Jas verbouwen
Reactie #1 Gepost op: 08 december 2025 – 15:02:36
Heren,

Heeft iemand ervaring met het verbouwen van een jas? Ik heb een vintage polo coat van Caruso, maar vind de schouders iets te geprononceerd. Het is een heel ‘hoekige’ fit.

Kan ik daar de vullingen uit laten halen, om de jas een iets lossere/meer relaxte look te geven?

Meenemen naar Gianni, want schoudervulling verwijderen zorgt voor allerlei veranderingen in silhouet. Als je dat doet wordt bijv. het armsgat lager, weet niet of je dat wilt.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2 Gepost op: 08 december 2025 – 15:16:33
I concur
live and let die

Chris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3 Gepost op: 08 december 2025 – 15:42:50
heurt een polo coat niet ietwat hoekig?

Ralef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4 Gepost op: 08 december 2025 – 16:23:13

Ralef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5 Gepost op: 08 december 2025 – 16:31:19
heurt een polo coat niet ietwat hoekig?
Geen idee.. ik wil een iets meer sloppy look.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #6 Gepost op: 08 december 2025 – 16:50:11
Met de Jong natuurlijk
live and let die

vedoder

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7 Gepost op: 09 december 2025 – 11:41:34
Paar keer zelf gedaan, wel met minder spannend Vinted spul. Plakken Kotex eruit pulken gaat nog wel, maar daarna tricky om de schouder weer op orde te krijgen. Soms zie je er niks van en is het inderdaad gewoon prima slouchy, soms zie je wel dat de schouder niet helemaal lekker afhangt of dat er inderdaad iets mist.

Maar het proberen waard om te kijken hoe het zit zonder vulling (minus verdere schouderchirurgie). Daarna terugplaatsen van vulling kan altijd nog.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #8 Gepost op: 09 december 2025 – 13:40:43
Ja + fotoreportage :)

davidnhiubb

• Bekijk profiel
Reactie #9 Gepost op: 08 maart 2026 – 01:12:49
Het klinkt alsof je jas aanpassen zeker mogelijk is, maar het vereist wel wat zorg. Het verwijderen van de schoudervulling kan de fit en het silhouet flink veranderen, vooral rond het armsgat en de schouderlijn. Zoals verschillende mensen hier aangeven, kun je het proberen en kijken of het effect geeft dat je wilt; vaak ziet het er slouchy en relaxter uit, maar soms hangt de schouder net iets anders dan verwacht. Als je twijfelt, is het handig om dit bij een ervaren kleermaker zoals Gianni te laten doen, zodat je de mogelijkheid hebt om de vulling later weer terug te zetten als dat nodig is.