Poll

Gemeten worden met meetlint of scanapparaat?

Meetlint
22 (100%)
Scanapparaat
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 19

Poll gesloten: 29 november 2005 – 22:39:09

Auteur Topic: Gemeten worden met een meetlint of een scanapparaat?  (14602 keer gelezen)

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Gemeten worden met een meetlint of een scanapparaat?
Reactie #30 Gepost op: 30 november 2005 – 18:36:51
Oh ik dacht aan een scanner waarbij inderdaad een berg cijfertjes uit kwam rollen waar de kleermaker direct mee aan de gang kan gaan.

Die zijn er dus niet? :)
Sailing, an expensive way to travel for free"

Jason

  • Gast
Gemeten worden met een meetlint of een scanapparaat?
Reactie #31 Gepost op: 30 november 2005 – 20:41:03
Citaat van: "Vodka"
Oh ik dacht aan een scanner waarbij inderdaad een berg cijfertjes uit kwam rollen waar de kleermaker direct mee aan de gang kan gaan.

Die zijn er dus niet? :)


dat kan niet, want als jij je buik inhoudt, je schouders optrekt of onnatuurlijk rechtop gaat staan dan wordt je pak ook zo gemaakt, en dan zit het dus niet lekker. Dus aangezien er sowieso een mens aan te pas komt is zo'n scan grote onzin.

rodney

  • Gebruiker
  • Berichten: 98
    • Bekijk profiel
Gemeten worden met een meetlint of een scanapparaat?
Reactie #32 Gepost op: 30 november 2005 – 21:52:53
Citaat van: "Jason"
Citaat van: "Vodka"
Oh ik dacht aan een scanner waarbij inderdaad een berg cijfertjes uit kwam rollen waar de kleermaker direct mee aan de gang kan gaan.

Die zijn er dus niet? :)


dat kan niet, want als jij je buik inhoudt, je schouders optrekt of onnatuurlijk rechtop gaat staan dan wordt je pak ook zo gemaakt, en dan zit het dus niet lekker. Dus aangezien er sowieso een mens aan te pas komt is zo'n scan grote onzin.


Nou heb ik een keer gezien dat men in een speciaal hokje ging staan en dat je maten daarin werden gemeten met behulp van een soort laser.  Het duurt ongeveer 4 a 5 min en dan ben je klaar......

(Bron Wannahave)

Men heeft gezegd dat dit de toekomst is :cry: ...... (ben ik het dus niet mee eens!)
ono innamorato!!!!

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Gemeten worden met een meetlint of een scanapparaat?
Reactie #33 Gepost op: 30 november 2005 – 22:03:40
Of het de toekomst wordt lijkt me sterk want je hoort er maar weinig van.Althans alleen op het forum bij de kleermaker nog niet tegen gekomen.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Gemeten worden met een meetlint of een scanapparaat?
Reactie #34 Gepost op: 30 november 2005 – 22:22:15
Citaat van: "rodney"
Citaat van: "Jason"
Citaat van: "Vodka"
Oh ik dacht aan een scanner waarbij inderdaad een berg cijfertjes uit kwam rollen waar de kleermaker direct mee aan de gang kan gaan.

Die zijn er dus niet? :)


dat kan niet, want als jij je buik inhoudt, je schouders optrekt of onnatuurlijk rechtop gaat staan dan wordt je pak ook zo gemaakt, en dan zit het dus niet lekker. Dus aangezien er sowieso een mens aan te pas komt is zo'n scan grote onzin.


Nou heb ik een keer gezien dat men in een speciaal hokje ging staan en dat je maten daarin werden gemeten met behulp van een soort laser.  Het duurt ongeveer 4 a 5 min en dan ben je klaar......

(Bron Wannahave)

Men heeft gezegd dat dit de toekomst is :cry: ...... (ben ik het dus niet mee eens!)


Gaat over Possen; daar is Wannahaves (al erg lang geleden) geweest.

http://www.possen.com/nl/yoursay/ middenonder
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Gemeten worden met een meetlint of een scanapparaat?
Reactie #35 Gepost op: 30 november 2005 – 22:27:56
Citaat van: "rodney"
Citaat van: "Jason"
Citaat van: "Vodka"
Oh ik dacht aan een scanner waarbij inderdaad een berg cijfertjes uit kwam rollen waar de kleermaker direct mee aan de gang kan gaan.

Die zijn er dus niet? :)


dat kan niet, want als jij je buik inhoudt, je schouders optrekt of onnatuurlijk rechtop gaat staan dan wordt je pak ook zo gemaakt, en dan zit het dus niet lekker. Dus aangezien er sowieso een mens aan te pas komt is zo'n scan grote onzin.


Nou heb ik een keer gezien dat men in een speciaal hokje ging staan en dat je maten daarin werden gemeten met behulp van een soort laser.  Het duurt ongeveer 4 a 5 min en dan ben je klaar......

(Bron Wannahave)

Men heeft gezegd dat dit de toekomst is :cry: ...... (ben ik het dus niet mee eens!)


Toekomst of niet, ik wens alleen geholpen door een adviseur met een meetlint in de hand. Anders sta ik zo weer buiten  :lol:

Gnis

  • Gebruiker
  • Berichten: 179
    • Bekijk profiel
Gemeten worden met een meetlint of een scanapparaat?
Reactie #36 Gepost op: 01 december 2005 – 13:47:53
De voormalige directeur van de failliete Possen heette volgens mij Diederik. Ik weet bijna 100% zeker dat ik hem zag bij SuSu in Amsterdam (vroeg nog aan de persoon die mij hielp of hij het echt was). Possen is volgens mij zelfstandig doorgestart: vestiging Nuth dacht ik.
Do it
Do it right
Do it right now

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Gemeten worden met een meetlint of een scanapparaat?
Reactie #37 Gepost op: 01 december 2005 – 14:13:06
Citaat van: "Gnis"
De voormalige directeur van de failliete Possen heette volgens mij Diederik. Ik weet bijna 100% zeker dat ik hem zag bij SuSu in Amsterdam (vroeg nog aan de persoon die mij hielp of hij het echt was). Possen is volgens mij zelfstandig doorgestart: vestiging Nuth dacht ik.


De voormalig directeur van de failliete Possen heet Bas Possen (aardige vent). Met Diederik heb ik zelf nooit samengewerkt maar weet wel wie je bedoelt. Hij is inderdaad naar SuSu overgestapt en heeft een grote rol gespeeld in de ontwikkeling van hun 'Cut to the Bone' concept. Diederik was bedrijfsleider.
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Daan

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel
Gemeten worden met een meetlint of een scanapparaat?
Reactie #38 Gepost op: 01 december 2005 – 18:42:06
who cares, gaat om het resultaat.
wat kunnen jullie soms een stel oude wijven zijn zeg ...  :roll:

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Gemeten worden met een meetlint of een scanapparaat?
Reactie #39 Gepost op: 01 december 2005 – 21:35:27
Citaat van: "Daan"
who cares, gaat om het resultaat.
wat kunnen jullie soms een stel oude wijven zijn zeg ...  :roll:


Met een meetlint hoef je in principe alles maar 1x op te meten.
Lees ff Camiceria's verhaal  :wink:

- edit -

Daan

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel
Gemeten worden met een meetlint of een scanapparaat?
Reactie #40 Gepost op: 01 december 2005 – 21:54:18
al doen ze er 405832390x over, als het resultaat maar goed is.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Gemeten worden met een meetlint of een scanapparaat?
Reactie #41 Gepost op: 01 december 2005 – 22:15:39
Citaat van: "Daan"
al doen ze er 405832390x over, als het resultaat maar goed is.


Dus als het scannen 5 uur kost en dan heb je een goed pak dan verkies jij dat boven meten met de hand wat een half uurtje kost waarna je ook een perfect pak hebt? Typisch.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Daan

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel
Gemeten worden met een meetlint of een scanapparaat?
Reactie #42 Gepost op: 01 december 2005 – 22:18:05
Citaat van: "Sergio"
Citaat van: "Daan"
al doen ze er 405832390x over, als het resultaat maar goed is.


Dus als het scannen 5 uur kost en dan heb je een goed pak dan verkies jij dat boven meten met de hand wat een half uurtje kost waarna je ook een perfect pak hebt? Typisch.


kromme redenatie, let op het woordje 'al' aan de begin van mijn zin.

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Gemeten worden met een meetlint of een scanapparaat?
Reactie #43 Gepost op: 01 december 2005 – 22:21:29
Citaat van: "Daan"
Citaat van: "Sergio"
Citaat van: "Daan"
al doen ze er 405832390x over, als het resultaat maar goed is.


Dus als het scannen 5 uur kost en dan heb je een goed pak dan verkies jij dat boven meten met de hand wat een half uurtje kost waarna je ook een perfect pak hebt? Typisch.


kromme redenatie, let op het woordje 'al' aan de begin van mijn zin.


Het maakt jou in principe niet uit hoevaak een kleermaker erover doet om iets op te meten, het gaat jou om het eindresultaat en daar zit wat in.  :wink:

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Gemeten worden met een meetlint of een scanapparaat?
Reactie #44 Gepost op: 01 december 2005 – 22:23:30
Citaat van: "Bachelor"
Citaat van: "Daan"
Citaat van: "Sergio"
Citaat van: "Daan"
al doen ze er 405832390x over, als het resultaat maar goed is.


Dus als het scannen 5 uur kost en dan heb je een goed pak dan verkies jij dat boven meten met de hand wat een half uurtje kost waarna je ook een perfect pak hebt? Typisch.


kromme redenatie, let op het woordje 'al' aan de begin van mijn zin.


Het maakt jou in principe niet uit hoevaak een kleermaker erover doet om iets op te meten, het gaat jou om het eindresultaat en daar zit wat in.  :wink:


Ik vind het ook belangrijk dat de persoon in kwestie zijn werk goed en snel doet. Als ik een aantal keer terug moet voor een tussenpas en het iedere keer niet goed is zou ik daar toch behoorlijk van balen. Na een aantal keer hoop ik dat het zijn maat is, dan mag hij het zelf dragen.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors