Poll

Gemeten worden met meetlint of scanapparaat?

Meetlint
22 (100%)
Scanapparaat
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 19

Poll gesloten: 29 november 2005 – 22:39:09

Auteur Topic: Gemeten worden met een meetlint of een scanapparaat?  (14582 keer gelezen)

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Gemeten worden met een meetlint of een scanapparaat?
Reactie #15 Gepost op: 30 november 2005 – 15:01:13
Ik kom over een half uur met mijn betoog en dan is alles opgelost
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Gemeten worden met een meetlint of een scanapparaat?
Reactie #16 Gepost op: 30 november 2005 – 15:05:56
Citaat van: "Camiceria"
Ik kom over een half uur met mijn betoog en dan is alles opgelost

Ik wacht... ;)

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Gemeten worden met een meetlint of een scanapparaat?
Reactie #17 Gepost op: 30 november 2005 – 15:15:59
nog 15 minuten...
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Gemeten worden met een meetlint of een scanapparaat?
Reactie #18 Gepost op: 30 november 2005 – 15:31:14
En precies op tijd

Wat doet een scan? hij maakt een 3D weergave van je lichaam met - mits goed afgesteld - een zeer nauwkeurig beeld (tot op de mm nauwkeurig meen ik).

Dus je bent gescand? stofje uitkiezen en klaar? Neen, de scan geeft slechts aan welke 'standaardmaat' er genomen moet worden om vanuit verder te meten. Dus je komt de scan uit en je krijgt (bv) een pak 48 aan want dat komt volgens de scan het meest overeen met de ideale maat.

Vervolgens gaat de 'verkoper' afspelden en kijken waar dingen moeten gebeuren (zoals dat gaat bij M2M). Daarbij kun je een beetje hulp hebben aan de uitkomsten van een scan; deze kan bijvoorbeeld aangeven: schouder links hangt een cm. dan haal je links een cm op de schouder weg.

Ik hoop dat de totale overbodigheid van zo'n ding een beetje naar voren komt. Ik heb aardig wat ervaring in kleding inmiddels en kan eigenlijk in oogopslag zien welke confectiemaat iemand heeft. Daar hoef ik 'm niet 5 minuten voor in een scan te gaan laten staan... En als iemand een paspak aanheeft ga je gewoon het hele pak langs en kom je vanzelf langs 'knelpunten'.

Leuk marketinginstrument voor .com mensen die in alle technologie geloven, maar het heeft 0 effect op de kwaliteit. Gelukkig ook geen negatief effect.

NB: dit is de manier waarop ik gewerkt heb. Als er een scan zou zijn die meteen alles doorstuurt naar een fabriek zonder pasmodel is het natuurlijk een ander verhaal (ik laat in het midden of ik dat goed of niet vind).
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Michael

  • Gebruiker
  • Berichten: 570
    • Bekijk profiel
Gemeten worden met een meetlint of een scanapparaat?
Reactie #19 Gepost op: 30 november 2005 – 15:32:35
:roll:  :roll: Valsspeler :?  :?  :twisted:  :oops:

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Gemeten worden met een meetlint of een scanapparaat?
Reactie #20 Gepost op: 30 november 2005 – 15:47:02
Citaat van: "Michael"
en waar is je betoog?!


daar
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Gemeten worden met een meetlint of een scanapparaat?
Reactie #21 Gepost op: 30 november 2005 – 16:04:05
Citaat van: "Camiceria"
En precies op tijd

Wat doet een scan? hij maakt een 3D weergave van je lichaam met - mits goed afgesteld - een zeer nauwkeurig beeld (tot op de mm nauwkeurig meen ik).

Dus je bent gescand? stofje uitkiezen en klaar? Neen, de scan geeft slechts aan welke 'standaardmaat' er genomen moet worden om vanuit verder te meten. Dus je komt de scan uit en je krijgt (bv) een pak 48 aan want dat komt volgens de scan het meest overeen met de ideale maat.

Vervolgens gaat de 'verkoper' afspelden en kijken waar dingen moeten gebeuren (zoals dat gaat bij M2M). Daarbij kun je een beetje hulp hebben aan de uitkomsten van een scan; deze kan bijvoorbeeld aangeven: schouder links hangt een cm. dan haal je links een cm op de schouder weg.

Ik hoop dat de totale overbodigheid van zo'n ding een beetje naar voren komt. Ik heb aardig wat ervaring in kleding inmiddels en kan eigenlijk in oogopslag zien welke confectiemaat iemand heeft. Daar hoef ik 'm niet 5 minuten voor in een scan te gaan laten staan... En als iemand een paspak aanheeft ga je gewoon het hele pak langs en kom je vanzelf langs 'knelpunten'.

Leuk marketinginstrument voor .com mensen die in alle technologie geloven, maar het heeft 0 effect op de kwaliteit. Gelukkig ook geen negatief effect.

NB: dit is de manier waarop ik gewerkt heb. Als er een scan zou zijn die meteen alles doorstuurt naar een fabriek zonder pasmodel is het natuurlijk een ander verhaal (ik laat in het midden of ik dat goed of niet vind).


 =D> Mooi gezegd  \:D/

Gnis

  • Gebruiker
  • Berichten: 179
    • Bekijk profiel
Gemeten worden met een meetlint of een scanapparaat?
Reactie #22 Gepost op: 30 november 2005 – 17:12:52
Ik heb mijn eerste pak bij Possen gehaald: ook met zo'n scan. Ik moest 3 keer terugkomen om dingetjes te verstellen (nekplooitjes e.d.). Het pak heeft me een vermogen gekost en ik doe hem haast niet meer aan. De voormalige directeur van Posse werkte na het faillisement trouwens bij Oger en een jaar geleden zag ik hem werken bij Suit supply.

Society shop heeft trouwens al kenbaarbaar gemaakt niet langer gebruik te maken van de scan.
Do it
Do it right
Do it right now

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Gemeten worden met een meetlint of een scanapparaat?
Reactie #23 Gepost op: 30 november 2005 – 17:18:37
Ik zelf heb geen pak via een scan maar heb weleens een demo in den-haag gezien een aantal jaren geleden.Het was wel intressant om te zien hoe zo iets in zijn werking ging.Wellicht heb ik je toen eens gesproken Camicera.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Gemeten worden met een meetlint of een scanapparaat?
Reactie #24 Gepost op: 30 november 2005 – 17:31:16
Citaat van: "Gnis"
Ik heb mijn eerste pak bij Possen gehaald: ook met zo'n scan. Ik moest 3 keer terugkomen om dingetjes te verstellen (nekplooitjes e.d.). Het pak heeft me een vermogen gekost en ik doe hem haast niet meer aan. De voormalige directeur van Posse werkte na het faillisement trouwens bij Oger en een jaar geleden zag ik hem werken bij Suit supply.

Society shop heeft trouwens al kenbaarbaar gemaakt niet langer gebruik te maken van de scan.


Terugkomen gebeurt natuurlijk wel vaker bij een M2M pak, maar driemaal klinkt wat veel. Er werkten ook nauwelijks capabele mensen; in ieder geval niet mensen die met een maatpak bedoelden wat wij hier over het algemeen met maatpak bedoelen.

Voor zover ik weet heeft Possen niet bij Oger en Suit Supply gewerkt. Ik denk dat je met iemand anders in de war bent. Possen.com bestaat overigens nog steeds.
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Gemeten worden met een meetlint of een scanapparaat?
Reactie #25 Gepost op: 30 november 2005 – 17:32:22
Citaat van: "gusto napolitano"
Ik zelf heb geen pak via een scan maar heb weleens een demo in den-haag gezien een aantal jaren geleden.Het was wel intressant om te zien hoe zo iets in zijn werking ging.Wellicht heb ik je toen eens gesproken Camicera.


Dat zou kunnen al heb ik er niet langer dan een maand of 8 gewerkt. Ben je bij die heropening in Amsterdam geweest?
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Gemeten worden met een meetlint of een scanapparaat?
Reactie #26 Gepost op: 30 november 2005 – 17:33:20
Nee daar ben ik niet meer geweest heb het eigenlijk links laten liggen.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Gemeten worden met een meetlint of een scanapparaat?
Reactie #27 Gepost op: 30 november 2005 – 17:35:48
Citaat van: "gusto napolitano"
Nee daar ben ik niet meer geweest heb het eigenlijk links laten liggen.


Terecht -> al had je je ook - net als ik die avond - te pletter kunnen zuipen  :-$  [-(
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Gemeten worden met een meetlint of een scanapparaat?
Reactie #28 Gepost op: 30 november 2005 – 17:37:45
:lol:  ik had zoiets gehoord :lol:
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Gemeten worden met een meetlint of een scanapparaat?
Reactie #29 Gepost op: 30 november 2005 – 17:42:18
Citaat van: "gusto napolitano"
:lol:  ik had zoiets gehoord :lol:


Hups, ontopic jij!

Conclusie: scanner werkt wel, maar heeft geen invloed op het maatnemen.

Anders nog iets :)
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'