Auteur Topic: Farfetch  (1191 keer gelezen)

consiglieri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Farfetch
Gepost op: 19 juni 2023 – 23:24:22
Volgens mij nog geen topic van deze webwinkel.
Beetje zoals yoox, maar dan vooral nieuwe(re) collectie’s. Tot nu toe alleen maar positieve ervaringen. Dit in tegenstelling tot een heleboel negatieve reviews op google. Iemand ervaring met farfetch?
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Farfetch
Reactie #1 Gepost op: 20 juni 2023 – 07:17:13
Early morning 'rant':

Reviews op Google, trustpilot etc. neem ik altijd met een enorme korrel zout. Om de meest bizarre redenenen late mensen een negatieve review achter: "ik moest een volle week wachten tot ik mijn geld terug kreeg. Onacceptabel: 1 ster".  Mooi voorbeeld van democratisering op hol geslagen. Rotten tomatoes idem.

Geen ervaring met farfetch trouwens. Wel aparte naam voor een webshop. Far fetched, zou men kunnen zeggen.
This, madame, is Versailles.

consiglieri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2 Gepost op: 20 juni 2023 – 07:22:27
Eens, kreeg na het lezen van wat 1-ster reviews al het idee dat het meer aan de kopers dan aan Farfetch lag. Heb er een paar keer besteld en bevalt goed.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3 Gepost op: 20 juni 2023 – 07:25:27
Voor zover ik weet is het een soort platform waar winkels op kunnen aansluiten, dus niet één centraal beheerde winkel. Beetje zoals Miinto.

Gewoon legit idd.

martijnv

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4 Gepost op: 20 juni 2023 – 10:14:16
Prima ervaring mee.

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5 Gepost op: 20 juni 2023 – 10:16:06
Prima ervaring mee.

Zelfde inderdaad.

Hamerhaai

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #6 Gepost op: 20 juni 2023 – 12:21:01
Wel duur

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Farfetch
Reactie #7 Gepost op: 20 juni 2023 – 14:50:23
Aardig inkijkje in de werkwijze en het effect van (voornamelijk Ssense, maar ook andere e-commerce platforms als) Farfetch, Mr. Porter etc.

https://www.blackbirdspyplane.com/p/is-ssense-hurting-the-cool-clothes-ecosystem

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #8 Gepost op: 20 juni 2023 – 15:28:19
Aardig inkijkje in de werkwijze en het effect van (voornamelijk Ssense, maar ook andere e-commerce platforms als) Farfetch, Mr. Porter etc.

https://www.blackbirdspyplane.com/p/is-ssense-hurting-the-cool-clothes-ecosystem

+1 voor BBSP. Dat artikel over die rare kleur/lak die auto's tegenwoordig hebben, viel me ook enorm op laatste tijd.

tango

• Gebruiker
  • 0,047 berichten per dag
    • Bekijk profiel
Reactie #9 Gepost op: 21 juni 2023 – 13:09:18
Ik heb dat artikel niet helemaal gelezen, maar ik heb bij Farfetch wel eens spul besteld wat rechtstreeks van het merk/fabrikant af kwam. Het is voor de fabrikant een anoniem en sleasy manier om een direct sales of B2C kanaal te hebben. Waarschijnlijk zijn de retailers die het merk voeren niet op de hoogte dat ze ook direct (en met hoge korting!) aan de consument verkopen via Farfetch.