Auteur Topic: New Tailor vs. Harvey Lewis vs. Shirtmakers.nl  (14406 keer gelezen)

De Vries

  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
New Tailor vs. Harvey Lewis vs. Shirtmakers.nl
Gepost op: 14 november 2005 – 19:59:55
Geachte Heeren,

Tot op heden heb ik mijn dressshirts altijd laten vervaardigen bij Harvey Lewis (Society Shop). Kwalitatief heb ik niets op de overhemden aan te merken, en ook de service is prima. Timewise, en vooral distancewise, is het voor mij echter aantrekkelijk om voor een andere optie te kiezen. In het mooie Utrecht zit uiteraard New Tailor, en de Heeren van Shirtmakers.nl komen de klant persoonlijk bezoeken. Allemaal heel erg aantrekkelijk natuurlijk, maar zijn er concrete (kwalitatieve) verschillen tussen deze 3 kleermakers? Ik heb mij voorgenomen om niet alleen meer mijn dressshirts door een kleermaker te laten vervaardigen maar ook mijn Oxfords en dergelijke. Verschilt het aanbod in deze aanzienlijk, of is het min of meer uniform?

Reikhalzend zie ik uit naar Uw antwoorden,

DeVries

Jason

  • Gast
New Tailor vs. Harvey Lewis vs. Shirtmakers.nl
Reactie #1 Gepost op: 14 november 2005 – 20:51:26
confectie harvey lewis hemden zijn in ieder geval veel minder dan de andere twee. maar deze vraag kan je beter in het overhemden consumententest topic stellen, want daar worden dit soort dingen besproken en er staan al foto's van een new tailor made to measure hemd. een shirtmakers hemd zal iemand wel voor je willen plaatsen denk ik.

dit alles positief bedoeld.

De Vries

  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
New Tailor vs. Harvey Lewis vs. Shirtmakers.nl
Reactie #2 Gepost op: 14 november 2005 – 21:14:57
Maak je geen zorgen! Ik vat niet snel iets verkeerd op. Even ter verduidelijking: het gaat hier niet om de confectie Harvey Lewis hemden maar om de op maat gemaakte.

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
New Tailor vs. Harvey Lewis vs. Shirtmakers.nl
Reactie #3 Gepost op: 15 november 2005 – 08:05:15
Citaat van: "De Vries"
Maak je geen zorgen! Ik vat niet snel iets verkeerd op. Even ter verduidelijking: het gaat hier niet om de confectie Harvey Lewis hemden maar om de op maat gemaakte.

En wat kosten die zo ongeveer?

Bij Chasen's heb je ook nog mogelijkheden voor maatshirts trouwens.

Immanuel

  • Gast
New Tailor vs. Harvey Lewis vs. Shirtmakers.nl
Reactie #4 Gepost op: 15 november 2005 – 10:49:46
ik zou misschien es shirtmakers proberen, ik denk dat er daar de meeste mogelijkheden zijn qua handwerk, maar qua prijs ook.. echter heb met alledrie geen ervaring maar als ik zou moeten kiezen werd t die.

De Vries

  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
New Tailor vs. Harvey Lewis vs. Shirtmakers.nl
Reactie #5 Gepost op: 15 november 2005 – 10:56:53
Citaat van: "Fastcruiser"
Citaat van: "De Vries"
Maak je geen zorgen! Ik vat niet snel iets verkeerd op. Even ter verduidelijking: het gaat hier niet om de confectie Harvey Lewis hemden maar om de op maat gemaakte.

En wat kosten die zo ongeveer?

Bij Chasen's heb je ook nog mogelijkheden voor maatshirts trouwens.


Afhankelijk van de soort stof beginnen de Harvey Lewis maathemden vanaf 100 euro.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
New Tailor vs. Harvey Lewis vs. Shirtmakers.nl
Reactie #6 Gepost op: 15 november 2005 – 11:13:08
Ik heb ervaring met New Tailor en N&K (Shirtmakers) maathemden. New Tailor is duurder, maar heeft wat meer details (zoals de enkele stiknaden, knopen a la Barba (millimeters dik paarlemoer) op stift, een driehoekje (mouche) waar voor- en achterpand elkaar treffen). Het is dus net waar je voor wil betalen.

N&K zijn zeer prima voor het geld. Pasvorm geheel te bepalen. En ze komen naar je toe natuurlijk.

Kick je op bovengenoemde details, kun je wat meer uitgeven voor NT.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
New Tailor vs. Harvey Lewis vs. Shirtmakers.nl
Reactie #7 Gepost op: 15 november 2005 – 12:00:28
Citaat van: "Nexus"
Ik heb ervaring met New Tailor en N&K (Shirtmakers) maathemden. New Tailor is duurder, maar heeft wat meer details (zoals de enkele stiknaden, knopen a la Barba (millimeters dik paarlemoer) op stift, een driehoekje (mouche) waar voor- en achterpand elkaar treffen). Het is dus net waar je voor wil betalen.

N&K zijn zeer prima voor het geld. Pasvorm geheel te bepalen. En ze komen naar je toe natuurlijk.

Kick je op bovengenoemde details, kun je wat meer uitgeven voor NT.


Toevallig enig idee of je bij shirtmakers ook kunt kiezen voor paarlemoer knopen op stift? De andere details zijn leuk maar heb ik niet erg veel voor over.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
New Tailor vs. Harvey Lewis vs. Shirtmakers.nl
Reactie #8 Gepost op: 15 november 2005 – 12:59:53
Je kan kiezen voor paarlemoer knopen (wat je uiteraard wil :) ), maar staan niet op stift. Maar misschien dat dat intussen wel kan... Camiceria?
Fashion can be bought. Style one must possess.

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
New Tailor vs. Harvey Lewis vs. Shirtmakers.nl
Reactie #9 Gepost op: 16 november 2005 – 01:09:33
Citaat van: "Nexus"
Je kan kiezen voor paarlemoer knopen (wat je uiteraard wil :) ), maar staan niet op stift. Maar misschien dat dat intussen wel kan... Camiceria?


Helaas bij Green Label nog niet mogelijk :( Ook geen dikke parelmoeren knopen, maar persoonlijk vind ik onze platte erg mooi.
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Huey

  • Gast
New Tailor vs. Harvey Lewis vs. Shirtmakers.nl
Reactie #10 Gepost op: 16 november 2005 – 02:41:32
Dik is mooier vind ik, maar minder praktisch.

HotFudge

  • Gast
New Tailor vs. Harvey Lewis vs. Shirtmakers.nl
Reactie #11 Gepost op: 16 november 2005 – 02:48:42
ga slapen joh

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
New Tailor vs. Harvey Lewis vs. Shirtmakers.nl
Reactie #12 Gepost op: 16 november 2005 – 10:21:35
Denk dat ik toch maar eens een shirt laat maken daar, al was het maar om te proberen. Wordt er namelijk een beetje moe van om voor ieder shirt dat ik koop nog 25 euro aan vermaakkosten te betalen. Iemand tips waar ik op zou kunnen letten of welke specifieke details mooi zijn? Wil gaan voor het Green Label.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Bonne

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.371
    • Bekijk profiel
New Tailor vs. Harvey Lewis vs. Shirtmakers.nl
Reactie #13 Gepost op: 16 november 2005 – 13:42:52
Citaat van: "Sergio"
Denk dat ik toch maar eens een shirt laat maken daar, al was het maar om te proberen. Wordt er namelijk een beetje moe van om voor ieder shirt dat ik koop nog 25 euro aan vermaakkosten te betalen. Iemand tips waar ik op zou kunnen letten of welke specifieke details mooi zijn? Wil gaan voor het Green Label.

Parelmoeren knoopjes, hoog boord zijn wel de dingen die mooi zijn. voor de rest heb je gewoon de standaard opties van verschillende boorden en manchetten.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
New Tailor vs. Harvey Lewis vs. Shirtmakers.nl
Reactie #14 Gepost op: 16 november 2005 – 13:46:51
Citaat van: "Bonne"

Parelmoeren knoopjes, hoog boord zijn wel de dingen die mooi zijn. voor de rest heb je gewoon de standaard opties van verschillende boorden en manchetten.


Lees op veel plekken dat een 45mm boord erg mooi zou zijn, wordt dat achter in de nek opgemeten?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors