Riva komt, zeker IRL, het dichtst bij de classic. Maar dan net iets slicker. Daarnaast is Bart van Jacob groot fan van de Riva, die hij exclusief mag voeren in Nederland.
Bij mijn SC aankoop eind juli heb ik ook de Riva leest overwogen. Sir Max vertelde mij dat deze leest niet optimaal is. Ze kunnen de Riva leest uiteraard wel leveren maar zij adviseren hem niet.
Ik heb dat ook al eerder gehoord van een vriend van mij die bij de SC trunkshow bij Sir Max was. De Riva leest was de laatste leest die door mede-eigenaar Michael Rollig is ontwikkeld voordat Philip Carr het stokje overnam. Dat is ook de reden waarom hij weer een beroep heeft gedaan op de kennis van Sir Max voor de ontwikkeling van leesten. Die Philip Carr vertelde dit overigens zelf.
De Novello leest is daar een goed voorbeeld van. Die SM20 leest die ik zelf besteld heb is richting Riva maar veel geraffineerder met een betere pasvorm.
Waarschijnlijk is dat dan ook de reden waarom Sir Max als schoenenspeciaalzaak en 1ste SC dealer in NL exclusiviteit heeft en Jacob als 2de dealer alleen de Riva mag voeren. Een schoen is uiteindelijk ook geen accessoire.
Mooie posts Leone! Ik ben nu al aan het nadenken over m'n volgende SC