Auteur Topic: De juiste pasvorm  (31242 keer gelezen)

Confrère

  • Gebruiker
  • Berichten: 506
    • Bekijk profiel
Re: De juiste pasvorm
Reactie #90 Gepost op: 05 oktober 2011 – 09:45:31
Ipv strakkere mouwen zou ik gewoon dubbele manchetten dragen. Vult het bij de pols goed op, en geen gevaar voor rare kreukels, afwezigheid van enige comfort en mensen die brede schouders hebben staan van die dunne latjes absoluut niet.

Zelfde valt te zeggen over de broek. Gewoon een perfect voorbeeld van hoe het zou moeten. Hier absoluut geen 3 maten te groot verhaal. Zeker niet te wijd en erg passend bij de rest van de maten.

Bij RTW koop ik zelf het liefst 2 maten te groot, om het dan totaal te laten verbouwen om dan in de buurt van deze pasvorm te komen.

Ik snap niet waarom iemand zijn pak zou willen verpesten door 17.5cm te nemen terwijl de rest van het lijf er niet bij past... Enkel als je een pasvorm van een lat met anorexia hebt staat 17.5cm goed, maar bij een beetje man met V-vorm bent is het gewoon triest.

Zelf vind ik bijvoorbeeld de pijpjes van Jacob op de vorige pagina er niet echt fraai uitzien. Past totaal niet bij de rest van de maten van het pak. Balans is totaal weg. De rest ziet er prima uit.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.690
    • Bekijk profiel
Re: De juiste pasvorm
Reactie #91 Gepost op: 05 oktober 2011 – 10:06:05
Zelfde valt te zeggen over de broek. Gewoon een perfect voorbeeld van hoe het zou moeten. Hier absoluut geen 3 maten te groot verhaal. Zeker niet te wijd en erg passend bij de rest van de maten.

* * *

Ik snap niet waarom iemand zijn pak zou willen verpesten door 17.5cm te nemen terwijl de rest van het lijf er niet bij past... Enkel als je een pasvorm van een lat met anorexia hebt staat 17.5cm goed, maar bij een beetje man met V-vorm bent is het gewoon triest.

Die broek is niet optimaal te beoordelen zonder foto die vanaf de zijkant is genomen. Ik zie dat de voorzijde van de omslag tegen de voorkant van de veterlijst schurkt. Dat jij dat prettig vind is natuurlijk prima, maar het doet mij een wenkbrauw optrekken.

Niemand die het hier over 17,5 centimeter heeft, ná de post van Sergio. Er zijn verschillende gradaties van strak zoals ik al eerder aangaf. Als het hierom gaat lijken velen ineens nog maar in zwart/wit te kunnen denken. Ben het met je eens dat de pijpen bij het pak van Jacob niet mooi zijn.

drawa

  • Gebruiker
  • Berichten: 402
    • Bekijk profiel
Re: De juiste pasvorm
Reactie #92 Gepost op: 30 oktober 2011 – 14:54:24
Heeft iemand wat sites waar voorbeelden staan van pakken met een verkeerde pasvorm met uitleg van wat er te groot/klein is. Dit lijkt mij vrij leerzaam.

Ik heb bijvorbeeld een jasje waarbij plooien op mijn rug komen als ik het aantrek. Komt dit door te krappe schouders of heeft dit een andere reden?

*edit: lees hier dat dit inderdaad de reden is. Zou alsnog graag nog wat links zien.
Laatst bewerkt op: 30 oktober 2011 – 15:02:55 door drawa

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: De juiste pasvorm
Reactie #93 Gepost op: 30 oktober 2011 – 15:33:31

drawa

  • Gebruiker
  • Berichten: 402
    • Bekijk profiel
Re: De juiste pasvorm
Reactie #94 Gepost op: 30 oktober 2011 – 16:43:58
Bedankt Carwo, dat is precies wat ik zocht.

Confrère

  • Gebruiker
  • Berichten: 506
    • Bekijk profiel
Re: De juiste pasvorm
Reactie #95 Gepost op: 03 november 2011 – 07:15:02
Ja, dat is een geweldig topic! Erg leerzaam.