Auteur Topic: De juiste pasvorm  (31244 keer gelezen)

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: De juiste pasvorm
Reactie #75 Gepost op: 04 oktober 2011 – 17:09:49
Míjn fit is het in elk geval niet, maar dat zal voor jullie geen verrassing zijn. Het mag vooral bij de armen en de broek iets meer aan het lichaam. Ook iets teveel overhang bij de schouders imo. Typisch Amerikaanse fit als ik dat zo oneerbiedig mag zeggen, ja dat mag ik.



Nee, dat is Engels. Des A&S. Alles strak en kort (dus ook de schouderlijn) is de zeitgeist/jouw voorkeur(?).
cyka blyat

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.696
    • Bekijk profiel
Re: De juiste pasvorm
Reactie #76 Gepost op: 04 oktober 2011 – 17:11:16
Alles strak is de zeitgeist/jouw voorkeur.

Makkelijk en voorspelbaar. Er zijn een hoop gradaties van 'strak' en het strak dat jij in gedachten hebt, is verre van wat ik wenselijk acht.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.696
    • Bekijk profiel
Re: De juiste pasvorm
Reactie #77 Gepost op: 04 oktober 2011 – 17:11:49
Ah, je edit heeft een vraagteken. ;-)

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: De juiste pasvorm
Reactie #78 Gepost op: 04 oktober 2011 – 17:16:35
Ah, je edit heeft een vraagteken. ;-)

We hebben het hier over de stijl/snit die meneer gekozen heeft. Dan is het praktisch je eigen voorkeuren even niet op de ander te projecteren (heb ik ook veel moeite mee), maar te kijken of proporties kloppen. Of het geheel harmonieus is. Of het werkt of niet.

@Sergio, moeten/kunnen we dit topic samenvoegen met Carwo's 'Battle of the fit'?
Laatst bewerkt op: 04 oktober 2011 – 17:19:08 door Daedalus
cyka blyat

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: De juiste pasvorm
Reactie #79 Gepost op: 04 oktober 2011 – 17:20:08
De robotpose van de eerste foto is bewust, om een vergelijking te kunnen maken met andere pakken/kleermakers.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.696
    • Bekijk profiel
Re: De juiste pasvorm
Reactie #80 Gepost op: 04 oktober 2011 – 17:25:45
We hebben het hier over de stijl/snit die meneer gekozen heeft. Dan is het praktisch je eigen voorkeuren even niet op de ander te projecteren (heb ik ook veel moeite mee), maar te kijken of proporties kloppen. Of het geheel harmonieus is. Of het werkt of niet.

Laat ik dit topic maar weer eens nieuw leven inblazen met een discussie over wat naast de "juiste" pasvorm nou eigenlijk een gewenste pasvorm is. Van onze vriendjes van SF.net kwam ik onderstaand (bespoke) voorbeeld tegen. Het jasje en de broek zitten perfect maar het geheel oogt saai en stijf, er is kraak nog smaak aan deze pasvorm. Het is té perfect vind ik. Wat vinden jullie?

Sergio vraagt wat nou een gewenste pasvorm is en wat wij daarvan vinden.  :?:

TomR

  • Gebruiker
  • Berichten: 239
    • Bekijk profiel
Re: De juiste pasvorm
Reactie #81 Gepost op: 04 oktober 2011 – 17:31:18
Vind op de tweede foto de uitstraling in z`n geheel al weer totaal anders, puur door de pose. In beide gevallen kan ik het erg waarderen. waar ik bij de eerste foto echter mijn navolging geef aan Mikey zijn voorkeur, vind ik dit door de pose op foto twee plots veel minder vanzelfsprekend.

Charlie

  • Gast
Re: De juiste pasvorm
Reactie #82 Gepost op: 04 oktober 2011 – 19:03:00
De patentezels die een pak zo strak dragen als een condoom en/of hoogwater pijpjes eronder hebben zitten, hebben er natuurlijk totaal niets van begrepen en zijn een slecht af(trek)druipsel van het clowneske-stijltje dat JK zichzelf aangemeten heeft. Naar mijn idee moeten pakken een goede fit hebben (dus geen aardappelzak), comfortabel zitten en de drager moet zich er prettig in voelen.

Wat betreft de fit van het plaatje; ziet er prima uit alleen ietwat stijfjes. Die houding zal voornamelijk aangenomen zijn om te laten zien - wat Carwo dus zegt - hoe de pasvorm in vergelijking met andere makers is. In het tweede plaatje oogt het al een stuk levendiger, alleen ik ben geen fan van dat soort opgestikte zakken noch de kleur van de stof.

Confrčre

  • Gebruiker
  • Berichten: 506
    • Bekijk profiel
Re: De juiste pasvorm
Reactie #83 Gepost op: 04 oktober 2011 – 19:14:36
Gewoon een prachtige fit... Zou bij het shirt bij de rechter hand even iets korter doen. Schouders net eventjes een heel klein beetje meer vulling is mijn persoonlijke keuze, loopt het net wat strakker. Maar dat is gewoon mijn smaak. Maar zo zonder vullingen wel echt geschikt als casual zomerpak.

Maar echt een plaatje van perfectie.
Laatst bewerkt op: 04 oktober 2011 – 19:16:19 door Confrčre

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.377
    • Bekijk profiel
Re: De juiste pasvorm
Reactie #84 Gepost op: 04 oktober 2011 – 19:36:16
Smallere mouwen en broekspijpen en taille iets innemen.
Zou het voor mij doen.
Mooi pak hoor.

Soprano

  • Gebruiker
  • Berichten: 52
    • Bekijk profiel
Re: De juiste pasvorm
Reactie #85 Gepost op: 04 oktober 2011 – 20:52:27
Tweede foto is een stuk beter om te beoordelen.

Ik vind het prima in balans. Het ziet er comfortabel uit. De man hoeft zich nergens voor te schamen.

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.688
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: De juiste pasvorm
Reactie #86 Gepost op: 04 oktober 2011 – 21:29:09
Ik mis even wat er zo typisch Amerikaans is aan deze fit. Niet superstrak gesneden nee, maar prachtig in balans. Look oogt steriel, maar dat komt ook door kleur en pose.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Charlie

  • Gast
Re: De juiste pasvorm
Reactie #87 Gepost op: 04 oktober 2011 – 21:57:33
Ik mis even wat er zo typisch Amerikaans is aan deze fit.

Niets Koloniaals aan. Laten we wel wezen, de Koloniën hebben nooit echt waardige kleermakers voorgebracht. Vandaar dat ze daar ook onderhand allemaal in aardappelzakken rondbaggeren.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.696
    • Bekijk profiel
Re: De juiste pasvorm
Reactie #88 Gepost op: 04 oktober 2011 – 22:03:02
Ik mis even wat er zo typisch Amerikaans is aan deze fit. Niet superstrak gesneden nee, maar prachtig in balans. Look oogt steriel, maar dat komt ook door kleur en pose.

Op puntnet wordt deze fit in het algemeen veel gezien en gewaardeerd. Ondanks dat het een internationaal platform is, kan ik me toch niet aan de indruk onttrekken dat het overgrote deel van de leden uit de VS komt. Vandaar de door mij gebruikte term. Dat dit op de keper beschouwd onjuist is, zal ik voor lief nemen. ;-)

Dat het in balans is daar ben ik het wel mee eens, prima in balans zelfs. Het is eufemistisch geformuleerd gewoon niet mijn favoriete fit. Die broek bijvoorbeeld, valt goed doordat dit inderdaad door de kleermaker naar het lichaam van de drager gevormd is en dus perfect rekening houdt met de natuurlijke stand van de drager, maar wat imo ook een belangrijke rol speelt, is dat de broekspijpen volgens mij gewoon behoorlijk wijd zijn. De pijp valt dan op de goede lengte zodanig over de schoen, dat er zich nauwelijks een knik kan vormen. Maak je de pijpen smaller, dan heb je ook te maken met het deel van de voet (hoge wreef) waar de broek eerder op zal rusten en dus eerder zal knikken.

Ik zou wel een foto in robocop-stand willen zien vanaf de zijkant genomen. Dan ben ik benieuwd of iedereen deze fit, en dan met name die van de broek, nog steeds zo waardeert.

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.688
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: De juiste pasvorm
Reactie #89 Gepost op: 04 oktober 2011 – 22:33:16
Ok, begrijp je. Ze zijn daar wat meer van de comfortabelere stijl ja. De puntnet-look is natuurlijk niet echt (echt niet) representatief voor hoe de gemiddelde Amerikaan in z'n 3 maten te grote pak hangt.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."