Auteur Topic: Eindhoven  (38249 keer gelezen)

Al Capone

  • Gebruiker
  • Berichten: 170
    • Bekijk profiel
Re: Heren mode in Eindhoven
Reactie #30 Gepost op: 30 december 2005 – 15:48:39
Citaat van: "Gerano"

Vergeet nooit als je in Eindhoven bent een bezoekje te brengen aan ' Alberto Bellini '
Deze zeer exclussive schoennen zaak zit op 2 locaties in Eindhoven.
De zaak in winkelcentrum ' de heuvelgalerie' verkoopt oa Roberto Cavalli, Bellini hand made, Boticelli, Sergio Rossi ezv..
De andere zaak op zo'n 300 meter afstand is een zeer exclussive zaak waar ze bijna alleen maar hand made schoennen verkopen.
De collectie bestaat uit allerlij soorten leer, Croco, Paarden ezv.
Het is ook mogelijk schoennen helemaal speciaal voor de klant te laten maken waarbij de klant zelf kan kiezen uit de vele soorten en kleuren leder.
Zeker een bezoekje waard!!!!
Mocht je nog iets willen weten laat het me weten....


hoezo reclame :lol:

tja ik vind Alberto Bellini in de heuvelgalerij echt waardeloos weinig mooie schoenen. De andere locatie ben ik ook eens geweest en dit is ook niet echt mijn smaak qua producten die ze verkopen als je naar deze winkel gaat kan je net zo goed ook een bezoekje brengen aan V. Arendonk hier verkopen ze o.a. Santoni, C&J, Noble Blue etc (nu met 30% tot 60% korting) ...

dit is trouwens mijn mening het kan zijn dat sommige mensen het er niet mee eens zijn!

Gerano

  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
hahahaa
Reactie #31 Gepost op: 30 december 2005 – 16:39:26
Dat heeft niets te maken met reclame hoor Al-Capone....
Gewoon perfecte mode zaken waar ik me thuis voel!! en ook altijd als een goede klant word geholpen.

Groet Bram

gianni

  • Berichten: 13
    • Bekijk profiel
Re: hahahaa
Reactie #32 Gepost op: 04 januari 2006 – 21:45:45
Citaat van: "Gerano"
Dat heeft niets te maken met reclame hoor Al-Capone....
Gewoon perfecte mode zaken waar ik me thuis voel!! en ook altijd als een goede klant word geholpen.

Groet Bram


Hallo Gerano.

Ik ben ook klant bij Alberto Bellini en ben er erg tevreden over.
Zeer kundige verkopers alleen het is niet aan te raden om in het weekend te gaan winkelen . Kan dan erg druk zijn en erg rommelig.
Wat betreft Heiligers en Hoed ga ik zeker eens kijken. Wist niet dat ze ook Borelli verkopen. Ik winkel meestal in Antwerpen bij Frank Mercken
Brioni en Kiton en Zegna

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Re: hahahaa
Reactie #33 Gepost op: 04 januari 2006 – 23:49:55
Waar zit Frank Mercken in ANtwerpen?
Return to innocence...

gianni

  • Berichten: 13
    • Bekijk profiel
Re: hahahaa
Reactie #34 Gepost op: 05 januari 2006 – 10:12:14
Citaat van: "TimMureau"
Waar zit Frank Mercken in ANtwerpen?


Op de Ouddaan in  Antwerpen
Net achter de Huidevetterstraat

groet

Leyswood

  • Gebruiker
  • Berichten: 55
    • Bekijk profiel
Eindhoven
Reactie #35 Gepost op: 16 april 2008 – 21:07:25
Citaat van: "Sergio"
Kapsalon Antoine
De Stadspoort 14
5611GZ Eindhoven
Tel: 040 2442117

Knippen bij voorkeur door Antione zelf. Prima kapper, goed resultaat. Verre van gratis maar dan heb je ook minder, haar.


Sergio, je post is misschien al een tijdje geleden, maar ik zag dat Antoine nog steeds op de stadspoort zit! :)
Vraag me af hoeveel je daar betaald voor een knip beurtje?

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Eindhoven
Reactie #36 Gepost op: 17 april 2008 – 13:26:57
26,50
Laat je knippen door Antoine of Aline.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Leyswood

  • Gebruiker
  • Berichten: 55
    • Bekijk profiel
Eindhoven
Reactie #37 Gepost op: 17 april 2008 – 13:31:06
Oke, geen geld voor goed werk!  :lol:

Thiemo

  • Berichten: 8
    • Bekijk profiel
Re: Eindhoven
Reactie #38 Gepost op: 09 februari 2009 – 20:59:22
Aangezien het meer inhoudelijke van dit draadje alweer redelijk gedateerd is, probeer ik via deze weg wat up to date info te krijgen.

Dan vooral over kledingzaken, in het bijzonder die zaken waar je het betere pak kunt kopen; moet je hiervoor nog steeds alleen bij Wildenberg en/of H&H zijn? of zijn er inmiddels zaakjes bijgekomen. Zoniet, welke zaak vinden jullie kenners het beste, qua kennis en kunde van de verkopers?

Na mijn SuSu pakken ben mezelf aan het orienteren op mijn eerste echte kwalitatief goede pak, in de Corneliani, Canali orde. Aangezien ik nog behoorlijk groen ben, wil ik wel graag een verkoper die er verstand van heeft.

Ben laatst bij Wildenberg binnengehuppeld en daar wist de verkoper mij te vertellen dat Corneliani en vooral Canali toch wel de neusjes van de zalm zijn met heel veel handwerk.....(heb overigens voor zijn verhaal over de Boss collectie maar vriendelijk bedankt).
Nu weet ik via dit forum dat Corneliani en Canali nou niet echt het summum in de pakkenwereld zijn en ook niet overlopen van handwerk. Maargoed tegen ieder ander dan de gemiddelde SF bezoeker komt hij hier moeiteloos mee weg en slecht zijn deze pakken natuurlijk niet. Het zijn wel de "top" pakken die ze in het assortiment hebben.

Komen jullie dat vaker tegen, dat merken als Corneliani etc de hemel in geprezen worden, terwijl er nog veel betere zijn (die ook veel duurder zijn maargoed)? 
Zelfde ook meegemaakt bij Arendonck in Eindhoven. Die Santonis durfde ze bijna niet te verkopen, zo duur. De Magnanni´s die ik daar gehaald heb, behoorde volgens hun al tot de top.

Zegt dit iets over de zaak/verkopers of geldt hier de redenatie: het beste wat je bij ons vindt, beter kun je niet krijgen... Tis natuurlijk niet gek dat verkopers hun beste waar de hemel inprijzen.

ps op dit forum wordt natuurlijk wel gelult over de top 5% in kwaliteitskleding. Vandaar dat een merk als Canali hier al normaaltjes wordt gevonden...  ;-), terwijl dat vergeleken met 95% van de kleding gewoon top spul is.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Eindhoven
Reactie #39 Gepost op: 09 februari 2009 – 21:08:11
Zegt dit iets over de zaak/verkopers of geldt hier de redenatie: het beste wat je bij ons vindt, beter kun je niet krijgen... Tis natuurlijk niet gek dat verkopers hun beste waar de hemel inprijzen.
Een verkoper moet verkopen wat er in de winkel ligt. De eigenaar of inkoper orienteerd zich op de markt en kijkt wat hij denkt te kunnen verkopen. In Nederland is de markt voor Santonis al vrij gering, terwijl Magnannis beter worden verkocht. Daar getuigd SF.nl ook wel van, de studenten kunnen vaak Santoni niet veroorloven maar Magnanni wel. Magnanni heeft dus een makkelijkere markt. Het risico in het verkopen van echte kwaliteitswaar is de prijs. In een cultuur waarin dure kleding niet past kan je jezelf aardig in de voet schieten.

Hetzelfde geldt voor de pakken. De mannen in Corneliani pakken kiezen Corneliani omdat een stap hoger een vaak te gek wordt. Corneliani ligt uit mijn hoofd dan ook al rond de 800-1000 EUR - correct me if I'm wrong. Dat is ruim drie keer zo duur als een SuSu pak.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Eindhoven
Reactie #40 Gepost op: 09 februari 2009 – 21:12:19
Ik heb eerder eens geschreven dat je Corneliani vooral tegenkomt bij zaken die zichzelf graag tot het hogere segment willen rekenen maar het van nature absoluut niet zijn. Daar moet ik wel bij zeggen dat dit niet geldt voor winkels waarbij Corneliani tot de instaplijn behoort.

In de betreffende winkels leeft men inderdaad met de (oprechte) overtuiging van Corneliani top-of-the-bill is. Daarmee wil ik niet suggereren dat ze troep maken, Corneliani maakt zeer veel verschillende lijnen met verschillende afwerkingsniveau's, maar er is absoluut meer.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Eindhoven
Reactie #41 Gepost op: 10 februari 2009 – 16:50:39
CC Corneliani en Corneliani Trend moet je inderdaad mijden als de pest. Plakwerk en rare toestanden met 5 knopen op de mouw. Dat zijn de zogenaamde 'diffusion lines'. 
cyka blyat

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Eindhoven
Reactie #42 Gepost op: 10 februari 2009 – 17:07:56
Beetje wat Polo Jeans is voor Ralph Lauren.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Thiemo

  • Berichten: 8
    • Bekijk profiel
Re: Eindhoven
Reactie #43 Gepost op: 10 februari 2009 – 19:35:04
Heb uit verscheidene topics idd meegekregen dat er meer dan 1 Corneliani is. Bij Wildenberg zat het pak dicht tegen de 1K aan dus gok dat het de goede Corneliani lijn is.

Heb trouwens op de site van Wildenberg bij het kopje collectie geen Canali gezien terwijl ze wel in de winkel hangen. Canali staat wel bij het maatwerk verhaaltje, maar met dat maatwerk wordt dan vaak MTM bedoeld of..... stel je vraag aan de verkopers daar. Tja dat kan ik idd volgende keer als ik er ben wel es doen ja.

Maar de kledingzaken ansich, goed om wat geld uit te geven? Heb namelijk niet zo´n behoefte heel ver te rijden als dat niet nodig is. Naarden ligt namelijk wat uit de buurt   :)
Laatst bewerkt op: 10 februari 2009 – 19:38:08 door Thiemo

Idomeneo

  • Gebruiker
  • Berichten: 605
    • Bekijk profiel
Re: Eindhoven
Reactie #44 Gepost op: 03 december 2012 – 11:18:46
Waar in Eindhoven kun je de producten van Saphir kopen? (QS geen optie, weet de juiste kleur niet.)