Auteur Topic: Sollicitatiegesprek  (34856 keer gelezen)

Parfjummie

• Gebruiker
  • Parfum connoisseur
    • Bekijk profiel
Re: Sollicitatiegesprek
Reactie #30 Gepost op: 17 mei 2021 - 22:08:42
Waarom zou je bovendien mensen aannemen die vanaf hun eerste dag thuiswerken..

nou tegenwoordig worden zelfs banen aangeboden die 100% extern gedaan kunnen worden.
Een fijne ontwikkeling door de pandemie.
IG: @parfjummie
Marktplaats: Jan-Willem

Oris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #31 Gepost op: 18 mei 2021 - 13:24:43
Hoezo tegenwoordig? Was al erg lang het geval, ooit van digital nomads gehoord?

Pster

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #32 Gepost op: 18 mei 2021 - 19:29:32

“The four hour work week”?

UC

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #33 Gepost op: 18 mei 2021 - 20:08:33

“The four hour work week”?
Denk dat er genoeg DN's rondlopen die dat boek nooit hebben gelezen.

Parfjummie

• Gebruiker
  • Parfum connoisseur
    • Bekijk profiel
Reactie #34 Gepost op: 18 mei 2021 - 20:56:08

Je snapt wel wat ik bedoel toch. Banen die voorheen enkel fysiek op de office waren
IG: @parfjummie
Marktplaats: Jan-Willem

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #35 Gepost op: 18 mei 2021 - 21:01:06
Kreeg dit voorstel laatst ook van iemand uit mijn team die zijn contract wel wilde verlengen als hij permanent uit een ander land kon werken.
Heb ‘m vriendelijk bedankt en succes gewenst met het vinden van een baan in het land waar hij naar wenst te vertrekken.

Tijdelijk op een andere locatie werken, zeker in het geval van thuisland met familie vind ik goed te begrijpen. Maar voor de binding met collega’s, creatieve sessies op kantoor, trainingen, sociale events, vind ik het onontbeerlijk om regelmatig op kantoor te zijn.

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #36 Gepost op: 18 mei 2021 - 21:04:52
Covid heeft ons alleen noodgedwongen enorme stappen laten maken met het flexibele werken. Maar sommigen zijn echt doorgeslagen in wat er nu allemaal mogelijk gemaakt moet worden voor ze. Wat ik om me heen hoor van mensen die al een aantal maanden aan het strand zitten en niet willen terugkeren voorlopig. En als werkgever moet je het maar regelen en de (oa belasting) risico’s lopen.

Ik zal wel oud worden...

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #37 Gepost op: 18 mei 2021 - 21:09:44
Veertien maanden zonder kantoordag, zelfs zonder bezoeken aan partners in business. Alles loopt gewoon. Web Ex all day every day. Maar ondertussen verlangt iedereen terug naar die handdruk en matige koffie.

Wat pas echt lastig wordt, is het hybridetijdperk dat aanstaande is. De helft op kantoor, de andere helft op verschillende locaties. Ik zie nog wel wat uitdagingen.

Pan Am

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #38 Gepost op: 18 mei 2021 - 21:18:03
Wij sinds een paar weken weer 2 dagen op kantoor, 3 thuis. Vind het meer dan genoeg, leuk om de collega’s weer in levende lijve te zien, maar ben inmiddels thuis toch echt een stuk productiever. Hoop afleiding op kantoor, los van het constante gepraat en ander geluid op de achtergrond. Moet wel zeggen dat ik bij een multinational met 90.000 collega’s werk, daar was ook voor COVID Webex, Teams etc. al de normaalste zaak van de wereld.
“If we worked on the assumption that what is accepted as true really is true, then there would be little hope for advance”

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #39 Gepost op: 18 mei 2021 - 21:21:52
Dat wordt het hier ook, twee om drie. Ook multinational hier. 77 landen, 144k collega's. Wat win ik?  :mrgreen:

Hamerhaai

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #40 Gepost op: 18 mei 2021 - 22:01:22
Je wint dat jouw toegevoegde waarde ten opzichte van je organisatie het minst voorstelt  :mrgreen:

Wat pas echt lastig wordt, is het hybridetijdperk dat aanstaande is. De helft op kantoor, de andere helft op verschillende locaties. Ik zie nog wel wat uitdagingen.

Was ik laatst op kantoor, was er bijna niemand (ze hadden m’n agenda gecheckt natuurlijk..). Dan zit ik liever thuis dan op een leeg kantoor.. Thuis iig een goeie bak.  Met 2 dagen kantoor wil ik dan ook wel dat iedereen er is, maar daar zit juist het probleem natuurlijk.

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #41 Gepost op: 18 mei 2021 - 22:08:07
Met 2 dagen kantoor wil ik dan ook wel dat iedereen er is, maar daar zit juist het probleem natuurlijk.

Zijn/komen goede apps voor, kwestie van wennen. Makkelijkere stap dan naar virtueel/thuiswerken.

Hamerhaai

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #42 Gepost op: 18 mei 2021 - 22:10:52
Ja het gaat me dus niet om het zien van collega’s..
Meer dat als ik op kantoor zit, dat het niet rete saai/kil is want leeg.

Knappe app die dat kan fiksen.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #43 Gepost op: 18 mei 2021 - 22:15:53
Van ons wordt verwacht dat we 'vaste' kantoordagen plannen met de teams en lijnmanagers.

Charlie II

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #44 Gepost op: 18 mei 2021 - 23:22:53
Moet zeggen dat ik dat thuiswerken wel erg prettig vind. Ik moet één dag in de week op kantoor zijn en de rest van de week werk ik vanuit huis. Geen reistijd, rustige werkomgeving, betere koffie en geen onnodige overleggen / vergaderingen. Ook merk ik dat MS Teams bevorderlijk is voor het timemanagementaspect van zulke bijeenkomsten. Of ik productiever ben dan voorheen, dat kan ik niet statistisch staven. Hoe dan ook, na de coronacrisis ga ik deze thuiswerktrend verder voortzetten.
“A man should look as if he’s bought his clothes with intelligence, put them on with care and then forgotten all about them.”