Auteur Topic: Brussel  (114362 keer gelezen)

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brussel
Reactie #330 Gepost op: 28 december 2013 - 18:26:14
Moest normaal mijn jasje vandaag gaan ophalen doch Mabro is blijkbaar overgenomen door LVMH waardoor alles daar een beetje in het 100 loopt.... :evil:
Hopelijk w het geen 5 maanden wachten ipv 5 weken, die Italianen toch  :evil:

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brussel
Reactie #331 Gepost op: 29 december 2013 - 10:01:13
weet iemand nou of Mabro effectief "plat" ligt / in slechte papieren zit aub ?
Zo kan ik evtl een andere fabrikant zoeken want de stof is al opgestuurd naar hen

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brussel
Reactie #332 Gepost op: 21 januari 2014 - 19:15:39
niet dat het iemand een zak interesseert maar ik post het toch maar even, misschien zijn er nog "slachtoffers" van deze situatie.
Mabro ligt dus plat, zou overgenomen worden door LVMH maar het personeel is niet akkoord met de voorwaarden waardoor er stakingen (incluis brandende autobanden ed) in de fabriek zijn.
Stof voor mijn jasje werd reeds opgestuurd eind november en ligt daar nu ergens in de fabriek, hopelijk kan ik dat nog recupereren....
In die prijsklasse waren ze imho toch een gerespecteerd pakkenfabrikant, spijtig dat het zo moet lopen.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brussel
Reactie #333 Gepost op: 21 januari 2014 - 19:20:41
jeu, totaal art nouveau

live and let die

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brussel
Reactie #334 Gepost op: 23 januari 2014 - 16:01:01
Lees dit nu pas... Balen JL, maar ik neem aan dat hier geen financieel risico voor jou aan vast hangt?
Ik vind ook geen site van de winkel, how very Belgies...

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brussel
Reactie #335 Gepost op: 23 januari 2014 - 18:28:51
het is mi niet zozeer de schuld van de "winkel", ze doen moeite genoeg om me op de hoogte te houden enz...
Geen voorschot betaald maar "mijn" stof ligt wel in Italië  :evil:
Ik ken wel meer zaken in België die met Mabro werken werkten, fijn als je op je trouwpak ofzo wacht

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brussel
Reactie #336 Gepost op: 15 oktober 2014 - 10:01:58
Paulbrussel met wat restrauranttips voor Brussel:

Maar ja: wat zijn nu weer 'geheimtipps' en wat is er nog 'avontuurlijk' aan een bourgeois stad als Brussel? Bon-bon komt misschien als wel "zeer goede" tweede voor mij uit de bus, maar echt avontuurlijk zou ik die niet willen noemen; dat geldt, hoewel ook zeer goed, evenzeer voor diens vriend Alexandre. Voor culinair avontuur moet je naar Spanje, of tegenwoordig naar Scandinavië (ook al was ik, zoals al eens gezegd, van Noma niet zo onder de indruk).

Teleurstellingen zijn er dan ook weer wel in Brussel: de tweede ster voor Le Chalet de la Forêt heeft mij immens verbaasd, en met een ster had ik al wat twijfels, maar die werden bevestigd toen ik de vrijdag nadat de tweede ster er gevallen was, er een weinig indrukwekkende herinnering aan overhield. En Comme chez soi houd ik na iets van vijf teleurstellende ervaringen ook al voor gezien.

De voor mij een van de meest indrukwekkende ervaringen 'in' Brussel was een maaltijd bij Romeyer, maar toen was ik nog maar een jonge, net gesalarieerde man; even indrukwekkend was Clos Saint-Denis (waar ik voor 't eerst de heerlijke Cuvée Belle Epoque van Perrier-Jouet dronk) - dat soort huizen lijken niet meer te bestaan.

Verder heb ik inderdaad zo mijn eenvoudige adresjes waar ik zeer geregeld naar toega, zij het dat dat zelden of nooit in de Schumanwijk is (tenzij ik word uitgenodigd). [Echte geheimadressen zijn natuurlijk zoiets als dineren in het BELvue Museum, zoals ik onlangs deed: de maaltijd, na de champagne waarbij ik voor het eerst het museum, met gewoon glas in de hand, bekeek, viel me bepaald niet tegen en de eetzaal bekoorde mij.]

Oh ja: de http://www.wybrussels.be/ is een absolute aanrader (waarvoor ik de Michelinster al maanden van tevoren had voorspeld), en juist aan de andere kant: wel een geheimadres: Chez Richard waar ze lekkere garnalenkroketten hebben (ik at die nog afgelopen zondag), of de heerlijke stoemp met saucijs, huisbar van alle antiquairs uit de buurt en het enige 'op' de Zavel wat nu niet zo afgrijselijk snobby is.

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brussel
Reactie #337 Gepost op: 21 oktober 2014 - 00:12:24
Paulbrussel met wat restrauranttips voor Brussel:

Nou ja, restauranttips: het zijn of sterrententen uit de rooie gids (Bon-Bon, Alexandre, Comme Chez Soi, Le Chalet en WY) of tenten die al lang niet meer bestaan (Romeyer, Clos St Denis), dus de toegevoegde waarde van deze post is twijfelachtig.

Voor de niet star fukkers maar die toch goed en in aardige ambiance willen eten in Brussel centrum kan ik volgende tenten aanbevelen.

Rondom de Grote Markt, waar de meeste bezoekers aan Brussel toch terecht komen, zijn een aantal goeie brasserieen waar je terecht kan voor de degelijke BE/FR keuken. Ik noem een Aux Armes de Bruxelles, De l'Ogenblik en Scheltema. Deze tenten bevinden zich allemaal in of nabij die afschuwelijke vreetsteeg/tourist trap de Beenhouwersstraat, waar je verder niets te zoeken moet hebben. Aan de andere kant van de Grote Markt is er La Roue d'Or (ook door Paul genoemd), een prachtige brasserie die tot laat open is. Ook nabij die markt is er de Belga Queen die wellicht interessanter is vanwege interieur, decor en dodgy cigar bar beneden dan de keuken.

Op de Zavel is Lola een goeie keus. In die buurt nog twee Geheimtipps: L'Idot du Village in de Marollen (de ouwe volksbuurt van Brussel, die echter steeds meer gegentrificeerd raakt) en onder aan de de Zavel Le Wine Bar Sablon.

Ten slotte, voor wie de ouwe stad wil ontsnappen, op de Avenue Louise Rouge Tomate en rondom Waterloose Steenweg/Lepoutre (ook wel het meest Parijse deel van Brussel, en dat niet alleen vanwege de vele Parijzenaars die hier grote Maisons de Maitre kopen voor weinagh), de twee Toucan brasserieen, La Canne en Ville en En Face de Parachute.

De meeste, zo niet alle, van deze restos staan overigens ook in de rooie gids.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brussel
Reactie #338 Gepost op: 21 oktober 2014 - 00:59:40
Tja, dat is allemaal prima natuurlijk: en men mag uiteraard Dantès' aanbevelingen volgen.

(Overigens kende ik een aantal van die sterrenrestaurants al voordat ze in de Guide Michelin stonden.)

Aux Armes de Bruxelles en l'Ogenblik zou ik zelf niet aanbevelen.  La Roue d'Or dus wel. Belga Queen ook weer niet want dat is een restaurant met zeer wisselende kwaliteit: van echt goed tot zeer matig. Mijn enige ervaring in L'Idot du Village deed mij er niet terugkeren, maar misschien zegt dat voor anderen ook niets. Lola is in de regel goed en constant, maar prijzig voor wat het biedt, en is natuurlijk een van de echte 'snobby' restaurants op de Grote Zavel zelf. Rouge Tomate vind ik nogal gewoon, en zou ik ook niet aanbevelen: ik ga dan eerder naar De la Vigne... à l'Assiette.

(De andere door Dantès genoemde restaurants ken ik nog niet, hoewel ik wel in de bib Le Wine Bar Sablon heb getracht te reserveren.)
Laatst bewerkt op: 21 oktober 2014 - 01:11:17 door paulbrussel

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brussel
Reactie #339 Gepost op: 21 oktober 2014 - 01:06:46
Wie is Tim?

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brussel
Reactie #340 Gepost op: 21 oktober 2014 - 01:10:18
Wie is Tim?

Correct: ik zag kennelijk ergens Tim Mureau voorbij komen... Nu gecorrigeerd.

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brussel
Reactie #341 Gepost op: 21 oktober 2014 - 12:34:54
Tja, dat is allemaal prima natuurlijk: en men mag uiteraard Dantès' aanbevelingen volgen.

Dank je wel paulbrussel. Dat is wederom buitengewoon genereus van je.
Zucht..

TBD

• Moderator
  • Gebruiker
  • Eén miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Brussel
Reactie #342 Gepost op: 21 oktober 2014 - 12:38:59
1 keer bij Belga Queen gegeten. Was toen prima, mooie tent ook.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brussel
Reactie #343 Gepost op: 21 oktober 2014 - 12:48:56
Bonsoir Clara. Vond ik prima.

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brussel
Reactie #344 Gepost op: 21 oktober 2014 - 15:53:24
Is ook een goeie tent maar laten we het oordeel van gourmet pb afwachten...