Auteur Topic: Corthay  (410585 keer gelezen)

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Re: Corthay
Reactie #180 Gepost op: 08 augustus 2007 - 18:11:30
Citaat van: "Dennis"
Citaat van: "Migliore"
Ik was net nog even in de binnenstad en heb toch nog maar eens de Arca en de Jouvet (monk) gepast. Ze zitten als gegoten. Waarschijnlijk zou er bij de Jouvet een hele kleine subtiele verandering aan de leest (op de wreef) gemaakt moeten worden. Misschien een dun laagje extra leer op de leest zodat ik iets meer ruimte op de wreef krijg. Ik heb daar namelijk aan beide voeten een iets dikkere knobel dan "normale voeten".

Ook over de vraag welk medaillon we zouden kunnen aanbrengen hebben we het gehad. Morgen is vd Eertwegh erweer en ga ik even terug. Wellicht dat hij me tot uiterste tevredenheid kan helpen, met een telefoontje naar Pierre Corthay zelf.

ter illustratie:
Links de Arca met medaillon, rechts de Jouvet met medaillon (zie het verschil in medaillon). Wat betreft de kleur neig ik heel erg naar "Vieux Bois", oftewel Old wood... zoals te zien rechts!! Of Bergeronnette, links!

Schitterende schoenen, maar welke kleur bedoel je nu  :wink:
Ben zelf heel erg gecharmeerd van de kleur van de rechterschoen, maar dan wel het model Arca.
Helaas zullen deze schoenen voor mij nog heel lang een droom blijven  :(

Hoop dat je er uitkomt welke je wilt, je wilt toch al vrij lang deze schoenen kopen.

!! Gecorrigeerd !!

De Arca in Vieux Bois is inderdaad ook heeeeeel erg mooi!!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #181 Gepost op: 08 augustus 2007 - 18:13:25
Citaat van: "klav"
de kleuren zijn echt fantastisch:

zelf vind ik het spijtig dat de arca niet te verkrijgen (althans niet op de site staat) in bois de rose (op de site model 3)

In die kleur staat hij gewoon voor eur 885,- bij Shoes & shirts!!
Vandaag in handen gehad... ook een schitterende kleur!! Is wellicht ook een optie...  Dat "rood" is gekleurd met echt ossenbloed !!

Carel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #182 Gepost op: 08 augustus 2007 - 18:42:53
Wat zou er gebeurt zijn als Gusto voor een paar van Berluti gegaan was?  :lol:
Tribula

Aaron

• Gast
Reactie #183 Gepost op: 08 augustus 2007 - 19:03:06
Citaat van: "Carel"

Corthay werd hier al door Migliore en Vortex besproken voordat Gusto uberhaupt een paar aan had geschaft. :wink:

Carel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #184 Gepost op: 08 augustus 2007 - 19:34:36
Citaat van: "Aaron"

Corthay werd hier al door Migliore en Vortex besproken voordat Gusto uberhaupt een paar aan had geschaft. :wink:

Geldt ook voor Scafora..  maar als 1 schaap over de dam is..
Tribula

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #185 Gepost op: 08 augustus 2007 - 19:34:51
(...)Ook over de vraag welk medaillon we zouden kunnen aanbrengen hebben we het gehad. Morgen is vd Eertwegh erweer en ga ik even terug. Wellicht dat hij me tot uiterste tevredenheid kan helpen, met een telefoontje naar Pierre Corthay zelf.

ter illustratie:
Links de Arca met medaillon, rechts de Jouvet met medaillon (zie het verschil in medaillon). Wat betreft de kleur neig ik heel erg naar "Vieux Bois", oftewel Old wood... zoals te zien rechts!! Of Bergeronnette, links!

Als dat impliceert dat je de schoen zonder medaillon kunt krijgen, dan zou ik de Jouvet zonder medaillon nemen.

Ik vind dat brogueing van welk type dan ook op een brogue goed kan staan. Bij monks en Oxfords (zoals de C&J Weymouth) doet het wezensvreemd aan.

Qua kleur zou ik Bergeronnette kiezen. Wellicht dat het er ooit van komt...  :wink:  

Groeten,
Don

Groeten,
Don

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #186 Gepost op: 08 augustus 2007 - 19:43:57
Citaat van: "Don"
(...)Ook over de vraag welk medaillon we zouden kunnen aanbrengen hebben we het gehad. Morgen is vd Eertwegh erweer en ga ik even terug. Wellicht dat hij me tot uiterste tevredenheid kan helpen, met een telefoontje naar Pierre Corthay zelf.

ter illustratie:

Als dat impliceert dat je de schoen zonder medaillon kunt krijgen, dan zou ik de Jouvet zonder medaillon nemen.

Ik vind dat brogueing van welk type dan ook op een brogue goed kan staan. Bij monks en Oxfords (zoals de C&J Weymouth) doet het wezensvreemd aan.

Qua kleur zou ik Bergeronnette kiezen. Wellicht dat het er ooit van komt...  :wink:  

Groeten,
Don

Groeten,
Don

Bij S&S staat de Jouvet inderdaad met en zonder medaillon.....
Het is erg fraai zonder, maar ik vind het ook heel bijzonder (in het echt) mét medaillon!

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #187 Gepost op: 08 augustus 2007 - 19:47:08
Citaat van: "Aaron"

Geldt ook voor Scafora..  maar als 1 schaap over de dam is..

Inderdaad, Corthay hadden we al langer besproken... maar dat doet er toch niet toe??
Er komt er eentje aan dit jaar!  :wink:  :D

Scafora had ik ook willen hebben, maar die zijn hier simpelweg nog niet te verkrijgen!
En van Nexus horen we helaas op het moment ook erg weining!

Dus gaat Corthay vóór!!!

Wie weet wat voor nieuws ik morgen kan brengen! :wink:  :-^  O:)

klav

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #188 Gepost op: 08 augustus 2007 - 20:24:14
Citaat van: "klav"
de kleuren zijn echt fantastisch:

zelf vind ik het spijtig dat de arca niet te verkrijgen (althans niet op de site staat) in bois de rose (op de site model 3)

In die kleur staat hij gewoon voor eur 885,- bij Shoes & shirts!!
Vandaag in handen gehad... ook een schitterende kleur!! Is wellicht ook een optie...  Dat "rood" is gekleurd met echt ossenbloed !!

kan ik alvast beginnen sparen, schuift de weymouth weer een plaatsje naar achter in de wishlist :)
No degree of dullness can safeguard a work against the determination of critics to find it fascinating.

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #189 Gepost op: 08 augustus 2007 - 20:30:11

Dat extra stukje leer op de leest voor op de wreef doen ze dat er gratis bij? Ik kan me herinneren dat zo'n beetje elke Corthay bij S&S op MTO gaat (behalve de zwarte waar ze enkelen van op voorraad hebben).

Waarom ga je voor zo'n safe kleur btw? Pak eens die groene of rode, kan gewoon niet mis gaan!

Als je een keer zo'n schoen in je handen hebt gehad heb je geen Gusto nodig om ze te willen hoor  :lol:

ruby tuesday

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #190 Gepost op: 08 augustus 2007 - 20:32:18
nieuws?vertel

Rutger Jan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #191 Gepost op: 08 augustus 2007 - 21:13:07
Citaat
Als je een keer zo'n schoen in je handen hebt gehad heb je geen Gusto nodig om ze te willen hoor.

Juist, dat heeft niks te maken met het feit dat hij hier wellicht trendsetter is. De verhalen en foto's op verschillende fora plus het bekijken van de schoenen in het echt enthousiasmeert me en Gusto's foto's en posts zijn daar slecht een klein onderdeel van. Denk dat ik ze mezelf cadeau doe als ik dit jaar m'n propedeuse haal :D :P

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #192 Gepost op: 08 augustus 2007 - 21:35:40
Wat een onwijs mooie monk  =P~  Hier nergens te krijgen vrees ik  :(
The man with style, is the man who can smile

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #193 Gepost op: 08 augustus 2007 - 21:36:53
Citaat van: "Vortex"

Dat extra stukje leer op de leest voor op de wreef doen ze dat er gratis bij? Ik kan me herinneren dat zo'n beetje elke Corthay bij S&S op MTO gaat (behalve de zwarte waar ze enkelen van op voorraad hebben).

Waarom ga je voor zo'n safe kleur btw? Pak eens die groene of rode, kan gewoon niet mis gaan!

Als je een keer zo'n schoen in je handen hebt gehad heb je geen Gusto nodig om ze te willen hoor  :lol:

Tja, dat hoor ik morgen, of dat MTO en/of duurder is... Maar dan zit het als gegoten! Groen of rood is niet helemaal mijn ding... Ik houd het voorlopig op zwart en alle mogelijke bruinteinten!! :wink:  Die Bergeronnette heeft trouwens ook wel iets van rood in zinch (ossenbloed), en ik gaf al aan dat dat ook wellicht een optie is.

De Jouvet hadden ze in iedergeval in vieux bois met en zonder medaillon in meerdere maten liggen. Wat ik weet van de andere kleuren (arca), is dat je een zwarte past, en dan de kleur kiest... vervolgens wordt hij gemaakt en opgestuurd naar S&S. Dit is geen MTO service, maar volgens mij een efficient magazijn beheer van S&S. Alleen jammer dat je, als je van ver komt, niet gelijk je schoen kunt meenemen! :wink:

ruby tuesday

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #194 Gepost op: 08 augustus 2007 - 21:39:11
geen zwart joh. Jij zou alles in het zwart kopen :wink: . Deze schoenen MOET je met een patina kopen..