Auteur Topic: Van der Spek ledenwaren (agenda's / schrijfmappen, enz.)  (4935 keer gelezen)

Charlie II

  • Gebruiker
  • Berichten: 942
    • Bekijk profiel
Van der Spek ledenwaren (agenda's / schrijfmappen, enz.)
Gepost op: 27 december 2018 – 12:01:46
Van der Spek is een Nederlands familiebedrijf uit Puttershoek dat lederwaren produceert. Ze staan internationaal vooral bekend om hun organisers (agenda's) en schrijfmappen die je geheel naar eigen wens kunt samenstellen. Ik had nog nooit eerder van ze gehoord, totdat ik Van der Spek via Fountain Pen Network tegenkwam als een (beter) alternatief voor Filofax.

De laatste jaren is het probleem met Filofax dat ze niet goed weten op welke manier ze moeten vernieuwen en dat oude klassiekers het veld ruimen voor moderne alternatieven. De kleuren bruin en zwart worden vervangen door turquoise of bordeauxrood, schijfmappen blijven een ondergeschoven kindje, het handige registratiesysteem is in 2017 al de nek omgedraaid en de modellen die Filofax tegenwoordig produceert gaan geen tijdloze klassiekers meer worden.

Van der Spek is daarin minder trendgevoelig en heeft zowel een RTU als een MTO-lijn waaruit gekozen kan worden. Voor SF is die laatste optie het meest interessant. Via hun online webshop kan o.a. een agenda of schrijfmap ontworpen worden. Daarbij kan onder meer gekozen worden uit het formaat, leerkleur en soort (binnen/buiten), compartimenten, ringbandafmetingen en nog een heleboel meer. In vergelijking met Filofax is Van der Spek relatief duur en de levertijd is ongeveer vier tot vijf weken. Wil je weten hoe het leer er in het echt uitziet en voelt, dan bieden ze ook staaltjes aan die je kunt bestellen. Als ik de reviews mag geloven is de kwaliteit uitstekend.

Meer informatie:

Van der Spek Lederwaren
Laning 2
3297 TB Puttershoek
078 676 47 77
[email protected]

Website: www.vdslederwaren.nl
Webshop: www.vdsshop.com
“A man should look as if he’s bought his clothes with intelligence, put them on with care and then forgotten all about them.”

Charlie II

  • Gebruiker
  • Berichten: 942
    • Bekijk profiel
Van der Spek ledenwaren (agenda's / schrijfmappen, enz.)
Reactie #1 Gepost op: 23 februari 2019 – 10:45:02
Cross-post uit SHJNA-topic:

Nieuwste aanwinsten: agenda en twee schrijfmappen (A4/A5) door Van der Spek Lederwaren. Ze zijn ontzettend vriendelijk en meedenkend, waardoor het resultaat helemaal naar wens is. Ik ben linkshandig, dus ik wilde mijn schrijfmappen in spiegelbeeld. Er zijn allerlei opties mogelijk omdat het MTO is, maar uiteraard kun je ook voor de standaard modellen gaan. Ik heb mijn MTO opties vrij minimaal gehouden. Totaal was ik €650 kwijt, maar het is zeker het bedrag waard geweest. Zie voor meer informatie het Van der Spek topic.

Agenda




Schrijfmap A5




Schrijfmap A4




Details







“A man should look as if he’s bought his clothes with intelligence, put them on with care and then forgotten all about them.”

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.654
    • Bekijk profiel
Van der Spek ledenwaren (agenda's / schrijfmappen, enz.)
Reactie #2 Gepost op: 23 februari 2019 – 11:16:11
Mooie multomap. :mrgreen:

Charlie II

  • Gebruiker
  • Berichten: 942
    • Bekijk profiel
Van der Spek ledenwaren (agenda's / schrijfmappen, enz.)
Reactie #3 Gepost op: 28 februari 2019 – 20:27:50
Foto's van het productieproces

































“A man should look as if he’s bought his clothes with intelligence, put them on with care and then forgotten all about them.”

summit

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.352
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Van der Spek ledenwaren (agenda's / schrijfmappen, enz.)
Reactie #4 Gepost op: 28 februari 2019 – 20:47:31
Wat een mooie serie!

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.685
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Van der Spek ledenwaren (agenda's / schrijfmappen, enz.)
Reactie #5 Gepost op: 28 februari 2019 – 21:07:54
Leuk Charlie.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Hamerhaai

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.231
    • Bekijk profiel
Van der Spek ledenwaren (agenda's / schrijfmappen, enz.)
Reactie #6 Gepost op: 28 februari 2019 – 22:27:43
Gefeliciteerd Charlie!

Charlie II

  • Gebruiker
  • Berichten: 942
    • Bekijk profiel
Van der Spek ledenwaren (agenda's / schrijfmappen, enz.)
Reactie #7 Gepost op: 01 maart 2019 – 06:17:37
Bedankt, heren. Ontzettend leuk om dat productieproces te zien. Ik weet niet precies wat ze doen per foto, maar dat er veel tijd in is gaan zitten, klopt wel. Zal over zoveel maanden eens een update posten. Het leer dat ik gekozen heb is een soort onbehandelde variant, zodat het redelijk snel een patina krijgt.
“A man should look as if he’s bought his clothes with intelligence, put them on with care and then forgotten all about them.”

Linger

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.521
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Re: Van der Spek ledenwaren (agenda's / schrijfmappen, enz.)
Reactie #8 Gepost op: 29 februari 2020 – 12:42:16
Hola Charlie, hoe zien je Van der Spekken er inmiddels uit? Daarnaast, de initialen zijn blind in 20pt arial bold?

Charlie II

  • Gebruiker
  • Berichten: 942
    • Bekijk profiel
Re: Van der Spek ledenwaren (agenda's / schrijfmappen, enz.)
Reactie #9 Gepost op: 29 februari 2020 – 15:46:42




Ja, 20 pt. in Arial.
“A man should look as if he’s bought his clothes with intelligence, put them on with care and then forgotten all about them.”

summit

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.352
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Re: Van der Spek ledenwaren (agenda's / schrijfmappen, enz.)
Reactie #10 Gepost op: 29 februari 2020 – 15:50:50
Mooi geworden

Linger

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.521
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Re: Van der Spek ledenwaren (agenda's / schrijfmappen, enz.)
Reactie #11 Gepost op: 29 februari 2020 – 15:52:04
Ja vinnik ook. Wil ook wel zoiets.