Auteur Topic: Sons of Henrey  (11482 keer gelezen)

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Sons of Henry
Reactie #30 Gepost op: 11 februari 2022 - 21:19:52
Misschien een keer de topictitel verbeteren -> Henrey

Sons of Henrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Sons of Henrey
Reactie #31 Gepost op: 27 november 2022 - 14:23:33
Even om te informeren dat we een Black Friday sale doen, op de meeste winterstijlen: https://sonsofhenrey.com/collections/shoes

Met code WELCOME krijg je nog 10% extra korting. Koop je 2 paar schoen, dan kan je code EXTRA16 gebruiken voor een extra 16% korting, en koop je 3 paar schoenen, dan is er code EXTRA22 voor (logisch) 22% extra korting.

Enkele van onze top picks:

Ambly Chukka boot in Loden suede:

Jermyn Longwing in Snuff suede:

Byron Field Boot in Country Calf:

Laatst bewerkt op: 27 november 2022 - 14:29:59 door Sons of Henrey

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #32 Gepost op: 27 november 2022 - 15:45:09
Die Byrons zijn wel tempting.

Sons of Henrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #33 Gepost op: 22 november 2023 - 12:42:41
Naar jaarlijkse gewoonte doen we bij Sons of Henrey een Black Friday sale.

De collectie dit jaar is, al zeg ik het zelf, heel erg sterk. We zijn een meer casual toer opgegaan door het gebruik van waxed suede, suede en generfde leders. De meeste modellen zijn te koop aan -20%; sommige aan -30%. Als je 2 paar of meer koopt komt er automatisch een korting van 10% bij.

Ook wil ik Oct. Tenth nog even onder de aandacht brengen. Door het aantrekken van nieuw talent en het openen van een volledig nieuw atelier, heeft de kwaliteit een enorme boost gekregen. Voor zij die dachten dat het niet beter kon, zijn we nu zo goed als on-par met Acme shoemaker, aan de helft van de prijs. Voor Stijlforum leden doe ik graag een speciale korting, gelieve mij hiervoor te contacteren per DM of mail.

Alle schoenen vind je hier: https://sonsofhenrey.com/collections/shoes

Enkele van onze mooiste schoenen dit seizoen:

Byron boot in zwart Utah leder en Weinheimer kalfsleder:

Foster Penny Loafer in Country Calf:

Blaine Wholecut Chelsea in donkerbruine daim:

Ambly Chukka Boot in Utah leder:

Jermyn Longwing Derby in donkerbruine daim:

Sons of Henrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #34 Gepost op: 27 januari 2026 - 14:32:17
Dag allen,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier iets heb gepost, maar graag deel ik hierbij een belangrijke mededeling.

Door de sterke en aanhoudende vraag naar Oct. Tenth heb ik besloten de verschillende merken niet langer te combineren. In de praktijk ben ik al meer dan een jaar niet actief bezig geweest met Sons of Henrey. Daarom plan ik een grote uitverkoop van de resterende voorraad.

De stock sale omvat een gelimiteerde selectie van ongeveer 80 paar schoenen uit vorige collecties, aangevuld met enkele Oct. Tenth-samples die eveneens de deur uit mogen. Daarnaast zijn er ook nog een aantal hemden uit mijn periode bij Vekla, die aan een sterk gereduceerde prijs beschikbaar zullen zijn.

Wie interesse heeft, kan mij steeds contacteren via sales@sonsofhenrey.com
. Binnenkort probeer ik hier ook een link te delen naar een (Dropbox-)overzicht met alle items die beschikbaar zijn.

Ik heb enorm genoten van mijn tijd met Sons of Henrey en ben er ook erg trots op, maar soms is het beter om iets — in zijn huidige vorm — los te laten en vooruit te kijken. Ik ben ervan overtuigd dat ik in de toekomst nog terugkom met een aankondiging van een nieuw concept.

Sons of Henrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #35 Gepost op: 28 januari 2026 - 20:31:35
Hieronder kan je een link vinden naar een Dropbox bestand met alle items die beschikbaar zijn (Sons of Henrey, Oct. Tenth en Vekla, elks in een verschillend tabblad). De prijzen zijn inclusief BTW. Voor wat betreft de Off White Vekla sneakers heb ik een tijdje terug een herbestelling geplaatst bij de fabriek. Een deel was reeds verkocht via pre-order maar ik had beslist er nog een 50-tal bij te bestellen. Die komen toe eind maart.

https://www.dropbox.com/scl/fi/io7lpvmjxtt2lkxap4u70/Jan_26_Inventory.xlsx?rlkey=83br91n3748w5o0q5z633xamf&st=7r7vmoy6&dl=0

Pitti Carabinieri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #36 Gepost op: 28 januari 2026 - 21:19:35
Dat is een mooie lijst. Zijn er ook foto’s van de modellen?
If you believe in telekinetics, please raise my hand.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #37 Gepost op: 28 januari 2026 - 21:35:29
Op de site van Sons of henrey zelf staan foto’s van de verschillende modellen

Sons of Henrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #38 Gepost op: 29 januari 2026 - 10:05:34
Klopt, er staan heel wat foto's op de website. Enkel de voorraad is niet altijd up to date daar, maar die ben ik nu ook aan het aanpassen. Een tijdje terug zijn we verhuisd en daardoor is de online stock niet altijd correct. Ook staan er in de dropbox enkele modellen die niet op de website staan, waarvoor ik binnenkort foto's upload.

In de dropbox zal je ook referenties vinden naar Oct. Tenth schoenen, daar zal ik ook binnenkort de foto's voor maken.

Alles met betrekking tot Vekla (hemden en sneakers) kan je voorlopig nog steeds vinden op www.vekla.store

Sons of Henrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #39 Gepost op: 23 februari 2026 - 14:24:13
In tussentijd heb ik wat meer nieuws over wat ik gestart ben.

In de afgelopen twee jaar (en eigenlijk al sinds corona) heb ik onze branche flink zien veranderen. Mijn gevoel zegt dat Europese schoenproductie het de komende jaren steeds lastiger krijgt, en dat er veel gaat verschuiven. In Spanje vind je eigenlijk al geen betrouwbare fabrieken meer die private label willen produceren. In Portugal nog enkele, maar de kwaliteit is een stuk lager, en Italië is te duur geworden.

Daarom heb ik besloten om een nieuwe schoenlijn op te starten. Deze wordt geproduceerd door mijn vaste partner in Shanghai, met wie ik sinds 2018 nauw samenwerk. Voorheen maakten we uitsluitend handgemaakte schoenen (Oct. Tenth); inmiddels hebben we daar dus ook een Goodyear-welted lijn aan toegevoegd. Het doel is een nieuwe kwaliteitsstandaard voor de Europese markt te zetten — een niveau vergelijkbaar met Carmina of Crockett & Jones, maar tegen ongeveer de helft van de prijs.

Er zal mogelijks wel wat kritiek komen op het feit dat deze schoenen in China worden gemaakt. Echter is het zo dat de werkomstandigheden in de fabriek waar ik mee werk, niet te vergelijken zijn met het China van 20 of 30 jaar geleden, dat kan ik alvast garanderen. Overige discussies rond 'made in China' hou ik liever voor een ander topic.

Je kan al een voorproefje vinden op mijn website: https://octtenth.com/collections/axen-shoemaker

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #40 Gepost op: 23 februari 2026 - 14:46:07
 Nice. Die penny in mid brown.
live and let die

Sons of Henrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #41 Gepost op: 23 februari 2026 - 15:17:19
Nice. Die penny in mid brown.

Dank je. We hebben nog een tweede penny loafer, die staat nog niet op de website, we zijn nog bezig met de fotograaf voor betere foto's.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #42 Gepost op: 23 februari 2026 - 15:42:39
Ik vind de Piccadilly beter gelukt dan de Lopez. :)

Sons of Henrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #43 Gepost op: 23 februari 2026 - 16:25:51
De gelijkenissen zijn inderdaad moeilijk te ontkennen. Axen werd al een jaar eerder gelanceerd op de Chinese markt, en daar hebben ze er—ahum—geen problemen mee.

Intussen zijn wij wel volop aan het sampelen met nieuwe loafer modellen, zelfs op de Sons of Henrey loafer-leest, die bij mijn klanten heel wat appreciatie kreeg. Die leest heb ik destijds zelf ontwikkeld samen met Springline, en ik zou het zonde vinden deze in de toekomst niet meer te gebruiken. De combinatie van deze Sons of Henrey loafer leest met de Goodyear welt productie van mijn partner in Shanghai zal nog hele mooie dingen opleveren, daar ben ik zeker van.

Dus: stay tuned. En intussen zou ik zeggen—doe er je voordeel mee  :').

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #44 Gepost op: 23 februari 2026 - 16:53:48
thumbsup