Auteur Topic: Pakken small size  (18550 keer gelezen)

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Pakken small size
Reactie #45 Gepost op: 15 november 2005 – 09:28:20
Citaat van: "Camiceria"
zijn jullie dat probleem ook al tegengekomen in M2M?


*graaf, graaf* Wat is de exacte definitie van M2M ook al weer... Das toch gewoon maatwerk?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Pakken small size
Reactie #46 Gepost op: 15 november 2005 – 09:40:01
Citaat van: "Sergio"
Citaat van: "Camiceria"
zijn jullie dat probleem ook al tegengekomen in M2M?


*graaf, graaf* Wat is de exacte definitie van M2M ook al weer... Das toch gewoon maatwerk?


made-to-measure -> er wordt vanuit een standaardmaat worden er voor het knippen van de stof aanpassingen gemaakt in de patronen. Kan heel veel mogelijkheden bieden; soms wat minder. Er wordt in ieder geval gewerkt vanuit een standaardmaat. Daarom vraag ik het me af -> in theorie kun je ook wel een 48 in de patronen gaan aanpassen tot een 44 maar dat zal niet mooi worden ben ik bang.
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Pakken small size
Reactie #47 Gepost op: 15 november 2005 – 09:43:56
Citaat van: "Camiceria"
made-to-measure -> er wordt vanuit een standaardmaat worden er voor het knippen van de stof aanpassingen gemaakt in de patronen. Kan heel veel mogelijkheden bieden; soms wat minder. Er wordt in ieder geval gewerkt vanuit een standaardmaat. Daarom vraag ik het me af -> in theorie kun je ook wel een 48 in de patronen gaan aanpassen tot een 44 maar dat zal niet mooi worden ben ik bang.


Zelf nog geen gebruik van gemaakt. Kan me inderdaad voorstellen dat niet alles mogelijk is, in theorie is het ook mogelijk om van een 46 confectie een 44 te snoeien maar het resultaat is niet echt denderend.
Ik weet niet precies hoever ze met M2M kunnen gaan, misschien moet Bachelor daar eens naar informeren bij een winkel waar ze er echt verstand van hebben. Heb de ervaring dat ze al snel roepen dat het kan, zolang je het maar onmiddelijk besteld...
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Pakken small size
Reactie #48 Gepost op: 15 november 2005 – 09:54:37
Citaat van: "Sergio"

Zelf nog geen gebruik van gemaakt. Kan me inderdaad voorstellen dat niet alles mogelijk is, in theorie is het ook mogelijk om van een 46 confectie een 44 te snoeien maar het resultaat is niet echt denderend.
Ik weet niet precies hoever ze met M2M kunnen gaan, misschien moet Bachelor daar eens naar informeren bij een winkel waar ze er echt verstand van hebben. Heb de ervaring dat ze al snel roepen dat het kan, zolang je het maar onmiddelijk besteld...


Ik heb daar ervaring in -> nooit van uit een maat te groot laten aanmeten! Je moet echt gewoon je eigen confectiemaat hebben en dan ook het liefst zo dat ie al aardig zit. Vanuit daar kun je dan gaan bouwen. Het is vooral belangrijk (zoals je al eerder zegt) dat de lengte van het jasje al redelijk in de buurt komt -> lengte heeft namelijk meer beperkingen dan ingrepen op bijv. taille en borst. Blijft toch lastig denk ik -> toch maar bespoke :)
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Immanuel

  • Gast
Pakken small size
Reactie #49 Gepost op: 15 november 2005 – 10:46:29
Citaat van: "Camiceria"
Werken de meeste ateliers/winkels in hun M2M wel met pakken vanaf 44 (of kleiner) eigenlijk? Ik probeer in mijn geheugen te graven, maar ben er zeker van dat ik - toen ik bij Possen werkte - wel eens een klant heb moeten 'weigeren' omdat 'ie te klein was. Weet alleen niet of dat 44 of kleiner was.


denk t nu wel, de laatste jaren is maatpak toch wel erg belangrijk geworden in de betere herenmodezaken en vaak is de belangrijkste groep juist die maten die je niet zomaar vind in de winkel (kan ook een langte maat zijn of zo natuurlijk) dus t zou vreemd zijn dat een winkel juist die maten niet heeft.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Pakken small size
Reactie #50 Gepost op: 15 november 2005 – 11:42:49
Citaat van: "Immanuel"
Citaat van: "Camiceria"
Werken de meeste ateliers/winkels in hun M2M wel met pakken vanaf 44 (of kleiner) eigenlijk? Ik probeer in mijn geheugen te graven, maar ben er zeker van dat ik - toen ik bij Possen werkte - wel eens een klant heb moeten 'weigeren' omdat 'ie te klein was. Weet alleen niet of dat 44 of kleiner was.


denk t nu wel, de laatste jaren is maatpak toch wel erg belangrijk geworden in de betere herenmodezaken en vaak is de belangrijkste groep juist die maten die je niet zomaar vind in de winkel (kan ook een langte maat zijn of zo natuurlijk) dus t zou vreemd zijn dat een winkel juist die maten niet heeft.


Maatwerk is toch niet volledig hetzelfde als Made-to-measure?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Pakken small size
Reactie #51 Gepost op: 15 november 2005 – 13:45:28
Citaat van: "Sergio"
Citaat van: "Immanuel"
Citaat van: "Camiceria"
Werken de meeste ateliers/winkels in hun M2M wel met pakken vanaf 44 (of kleiner) eigenlijk? Ik probeer in mijn geheugen te graven, maar ben er zeker van dat ik - toen ik bij Possen werkte - wel eens een klant heb moeten 'weigeren' omdat 'ie te klein was. Weet alleen niet of dat 44 of kleiner was.


denk t nu wel, de laatste jaren is maatpak toch wel erg belangrijk geworden in de betere herenmodezaken en vaak is de belangrijkste groep juist die maten die je niet zomaar vind in de winkel (kan ook een langte maat zijn of zo natuurlijk) dus t zou vreemd zijn dat een winkel juist die maten niet heeft.


Maatwerk is toch niet volledig hetzelfde als Made-to-measure?


Het woord maatwerk zegt het al, het wordt op maat gemaakt, MTM is volgens een pak dat aangepast wordt aan de klant

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Pakken small size
Reactie #52 Gepost op: 15 november 2005 – 14:33:37
Citaat van: "Bachelor"
Citaat van: "Sergio"


Maatwerk is toch niet volledig hetzelfde als Made-to-measure?


Het woord maatwerk zegt het al, het wordt op maat gemaakt, MTM is volgens een pak dat aangepast wordt aan de klant


Dat is te simpel gezegd. M2M is een vorm van maatwerk. Er worden aanpassingen gemaakt in de patronen en daarmee kunnen sommige ateliers heel ver gaan! Het is dus zeker niet zo dat er een PAK wordt aangepast!!!
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Pakken small size
Reactie #53 Gepost op: 15 november 2005 – 14:39:01
Citaat van: "Camiceria"
Citaat van: "Bachelor"
Citaat van: "Sergio"


Maatwerk is toch niet volledig hetzelfde als Made-to-measure?


Het woord maatwerk zegt het al, het wordt op maat gemaakt, MTM is volgens een pak dat aangepast wordt aan de klant


Dat is te simpel gezegd. M2M is een vorm van maatwerk. Er worden aanpassingen gemaakt in de patronen en daarmee kunnen sommige ateliers heel ver gaan! Het is dus zeker niet zo dat er een PAK wordt aangepast!!!


 :oops: sorry voor mijn verkeerde uitleg  :cry:

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Pakken small size
Reactie #54 Gepost op: 15 november 2005 – 14:43:21
Nothing personal  :D  Is niet 'verkeerd' uitgelegd, maar de manier van spreken doet denken aan aanpassingen nadat het pak gemaakt is.
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Pakken small size
Reactie #55 Gepost op: 15 november 2005 – 14:46:02
Citaat van: "Camiceria"
Nothing personal  :D  Is niet 'verkeerd' uitgelegd, maar de manier van spreken doet denken aan aanpassingen nadat het pak gemaakt is.


haha dat begrijp ik  :wink: , je gaf trouwens een goede uitleg  :lol: Ik moest dit namelijk weten voor school.  :roll:

Jason

  • Gast
Pakken small size
Reactie #56 Gepost op: 15 november 2005 – 19:13:50
ook hier geeft bespoke cutter thomas mahon weer uitsluitsel:

Bespoke: op basis van een groot aantal lichaamsmaten wordt een volledig persoonlijk patroon met de hand getekend en gesneden. Op basis van dit patroon worden de stof en de voering gesneden. Deze drie handelingen worden door dezelfde persoon, de cutter, verricht.
Het pak wordt vervolgens door één kleermaker in elkaar gezet. Alles wordt met de hand gedaan.

Er zijn drie methodes om tot een bespoke patroon te komen:
http://www.englishcut.com/archives/000030.html



Made to measure: naar het lichaam van een model wordt een patroon gesneden. Met de maten van de klant worden op dat patroon aanpassingen gedaan, binnen de grenzen van het basispatroon.
http://www.englishcut.com/archives/000016.html
http://www.englishcut.com/archives/000004.html

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Pakken small size
Reactie #57 Gepost op: 15 november 2005 – 23:39:10
Interessant. Op dit forum wordt vaak gesproken over maatwerk, maar daarmee kan eigenlijk zowel bespoke als MTM worden bedoeld. Wat bedoelen de meeste ermee?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Pakken small size
Reactie #58 Gepost op: 15 november 2005 – 23:41:46
Meesten zullen MTM bedoelen. Bespoke is hier helaas nog zeer weinig aan de orde.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Pakken small size
Reactie #59 Gepost op: 15 november 2005 – 23:43:44
Dus van alle prachtige merken waarbij de prijs van een pak kan oplopen tot een paar duizend euro is het nog niet eens bespoke... Wat voor prijzen mag ik dan voor bespoke verwachten?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors