Auteur Topic: John Lobb  (427684 keer gelezen)

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Re: John Lobb
Reactie #855 Gepost op: 04 juni 2012 - 21:15:20
@ Floriss en wie het interesseert,

Foutloos schrijven is niet voor iedereen een kleine moeite. Dat is een aanname, die volledig mank gaat.
Dat een ieder in diens correspondentie zijn best dient te doen, om dat zo mogelijk foutloos te doen ben ik met je eens. 
Waarbij dan het belang van foutloos schrijven in de diverse huidige communicatievormen niet altijd even belangrijk meer is, of lijkt te zijn.
Serieuze papieren, of elektronische correspondentie en fora post, sms en chatberichten zijn daarbij twee uitersten en totaal verschillende werelden.
Ieder taalpurist (al zijn die het ook vaak oneens) zal sms, chat en forumgewoonten verafschuwen.
Vandaar mijn verwijzing naar "het genootschap onze taal" in het John Lobb topic hoort het in ieder geval niet thuis.

Echter basale beschaving zoals jij dat benoemt, staat geheel los van schrijfkunst.
Beschaving an sich en cultuur worden tegenwoordig sowieso niet meer als één geheel gezien.

De term beschaving kent verder meerdere betekenissen, zo wordt het begrip beschaving ook gebruikt om specifieke samenlevingsvormen te duiden. Hierbij worden de vroege beschavingen van de klassieke en de postklassieke beschavingen onderscheiden.

Het woord “beschaving” zal echter i.c. en meestal als het woord wordt gebruikt, een norm van gedrag betekenen, gelijkend op etiquette.
Beschaafd gedrag of beschaafdheid wordt dan tegenover onbehouwen of barbaars gedrag gesteld.
In deze betekenis –die jij toch bedoelde?-  impliceert beschaving verfijning van individuen.
In deze context lijkt het i.c. ook toepasselijk en staat “beschaving” los van schrijfkunst.

Mijn waarde Floriss, er bestaan echter zeer zeker ook beschaafde en autodidacte analfabeten.
Beschaving en schrijfkunst staan aldus los van elkaar

Door persoonlijke beschaving op iemand zijn schrijfkunst en gemaakte schrijf- en taalfouten te betrekken en iemand daar voor wat diens beschaving betreft ook op af te rekenen, ga je i.c. wel heel erg ver. Het is de facto niet zo beschaafd zulks te doen.

Beschaving in onze westerse maatschappij, is bovenal ook; iedereen in zijn waarde laten.

Berichten die schrijf- en/of spelfouten bevatten, echter beschaafd werden verwoord, zijn niet per definitie onbeschaafd, te achten.

Ik zal het hierbij laten, het punt is gemaakt denk ik.
Laatst bewerkt op: 04 juni 2012 - 21:30:00 door Amadeus
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #856 Gepost op: 04 juni 2012 - 21:23:21
tldr: foutloos schrijven ≠ beschaving.

(keep it simple :mrgreen:)

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #857 Gepost op: 04 juni 2012 - 21:31:27
bloemrijke kardinalenpraat met een flink stuk lubbers.
live and let die

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #858 Gepost op: 04 juni 2012 - 21:39:35
Tsja Amadeus. Beschaving is de moeite nemen foutloos te schrijven. Je communiceert met een ander, dus mag je daar best even je best voor doen. Dàt is weldegelijk een kleine moeite om te nemen. Een keer een foutje zal niemand deren, sommige personen hier maken het echter wel heel erg bont.

Verder doe je vooral je best e.e.a. uit context te trekken. Als je daadwerkelijk de problematiek rond analfabetisme wil bespreken, best maar niet met mij. Ook hoef ik geen verhandeling over de definitie van beschaafdheid.

Ik denk dat het volstrekt duidelijk is wat ik bedoeld heb. Je punt over mensen in hun waarde laten neem ik, met een glimlach, ter kennisgeving aan.

Verder hier over John Lobb, taalkwesties bespreken we wel verder in het draadje wat daarvoor is gecreëerd.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #859 Gepost op: 04 juni 2012 - 21:41:17
Eens  :wink:
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #860 Gepost op: 04 juni 2012 - 23:10:21
Wat zijn autodidacte analfabeten? Mensen die zichzelf het lezen en schrijven hebben afgeleerd?

We hebben trouwens een schitterend taaltopic. O wacht: dat schreef floriss al. Excusez-moi.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #861 Gepost op: 05 juni 2012 - 08:30:59
Wat een geneuzel over schrijffouten in de teksten en dat terwijl de helft van de leden strooit met afkortingen en teksten uit vreemde talen alsof dat wel correct Nederlands is. :roll:

En nu verder met John Lobb.

Laatst bewerkt op: 05 juni 2012 - 08:39:47 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #862 Gepost op: 05 juni 2012 - 09:38:51
Ja, terug naar nuffige monks.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #863 Gepost op: 05 juni 2012 - 09:46:51
Lijken wel slobkousen.

John (S)Lobb.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #864 Gepost op: 05 juni 2012 - 10:08:59
Een afwijkende model blijft voor velen toch altijd nog wat wennen.  :P

Voor Carwo nog wat meer nuffige en minder nuffige monks van John Lobb:  :wink:

http://axelsltd.com/mens/shoes/
Laatst bewerkt op: 05 juni 2012 - 10:17:44 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Lennon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #865 Gepost op: 05 juni 2012 - 10:57:49
Die middelste (is dat de chapel?) doet het hem wel voor mij.

Die schoenen die je onlangs hebt aangeschaft Leone, vind ik iets te kaal.
Ik denk wel dat ze heel mooi staan onder een lichte jeans of grijze pantalon met omslag en strakke pijpen. De schoenen worden totaal verkracht als je het riempje niet meer ziet.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #866 Gepost op: 05 juni 2012 - 11:24:19
De Chapel is voor mij nog een optie voor de toekomst; een prachtige schoen.

Deze Chapel is eigenlijk nagenoeg gelijk aan de Vale met het aantal straps/buckles als verschil, beide op de 8000 leest.

De Jermyn II is daarentegen gemaakt op de 7000 leest en daarom wel duidelijk anders qua neus en pasvorm.
Uiteraard behoor je de buckle te zien en draag ik deze schoenen dan ook bij voorkeur onder een broek met smalle pijp.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #867 Gepost op: 05 juni 2012 - 12:12:46
Vind het allemaal wel mooie schoenen maar echt veel doen ze me meestal niet. Uitzondering is de Lopez, die zou ik wel graag willen hebben:

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #868 Gepost op: 05 juni 2012 - 12:37:50
Ltd.

Paris

Bron.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #869 Gepost op: 05 juni 2012 - 19:28:53
Hier haalt John Lobb haar Museum Calf vandaan als product: Glazed Radica.
Een van de mooiste stukken leder en kleur verkrijgbaar i.m.h.o.

http://www.ilceaspa.it/index_eng.html

bron: http://dieworkwear.com/post/4004301520/the-double-monks-series-part-i-baller-monks-priced
Laatst bewerkt op: 05 juni 2012 - 19:36:43 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“