Auteur Topic: John Lobb  (427645 keer gelezen)

guest45

• Gast
Re: John Lobb
Reactie #615 Gepost op: 14 maart 2011 - 14:09:52
Dubbele monks in het algemeen? Of alleen als het om suede gaat?
Ik zou een zwarte glad leren double monk zelf wel zakelijk dragen

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #616 Gepost op: 14 maart 2011 - 14:33:29
Ik draag op dit moment mijn Singe strap JL Vale en Osner zowel onder jeans als onder mijn pakken, mits niet te formele gelegenheid.
Mijn aarzeling voor double strap is dan ook vooral het uiterlijk en zal deze in eerste instantie dan ook niet zo snel zakelijk gaan dragen, maar met het doel de schoen collectie te completeren lijkt een DB monk wenselijk? :-k
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Charlie

• Gast
Reactie #617 Gepost op: 14 maart 2011 - 16:13:04
Ben zelf ook niet echt weg van monks en van een dubbele monk al helemaal niet. Aangezien jij onderhand alles wel een beetje in bezit hebt, Leone... zou een monk wellicht niet geheel mistplaatst zijn.  :P

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #618 Gepost op: 14 maart 2011 - 16:43:21
Dubbele monks in het algemeen? Of alleen als het om suede gaat?
Ik zou een zwarte glad leren double monk zelf wel zakelijk dragen

Suede zeker maar ook een zwart leren vind ik persoonlijk net iets te frivool voor onder een pak.
The man with style, is the man who can smile

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #619 Gepost op: 14 maart 2011 - 16:59:33
Heb het eerste model in mijn handen gehad in de JL store in Dubai. Vond het 3x niks., en nog mooier de verkoper was het met mij eens.

Was op zoek naar een wholecut maar helaas.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #620 Gepost op: 14 maart 2011 - 18:54:05
Heb het eerste model in mijn handen gehad in de JL store in Dubai. Vond het 3x niks., en nog mooier de verkoper was het met mij eens.
Was op zoek naar een wholecut maar helaas.
John Lobb heeft geen echte wholecut oxford in de collectie; de Vale {maar wordt niet meer gevoerd} en de Jermyn zijn dit weliswaar wel, maar dat zijn single strap monks.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #621 Gepost op: 14 maart 2011 - 18:55:57
Ben zelf ook niet echt weg van monks en van een dubbele monk al helemaal niet. Aangezien jij onderhand alles wel een beetje in bezit hebt, Leone... zou een monk wellicht niet geheel mistplaatst zijn.  :P
Je slaat de spijker op de kop; om die reden had ik mijn vraag min of meer aan het forum voorgelegd teneinde te weten te komen of men vindt dat een DB monk tot de standaard schoenen voorraad mag c.q.. moet worden gerekend. 8-[
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Mediaman

• Gast
Reactie #622 Gepost op: 14 maart 2011 - 19:11:45
Suede zeker maar ook een zwart leren vind ik persoonlijk net iets te frivool voor onder een pak.

Dan ben je recht in de formele leer, toch? Kan een zwarte lederen wholecut naar jouw mening dan wel of niet onder een pak? No pun intended, slechts nieuwsgierig naar je mening.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #623 Gepost op: 14 maart 2011 - 19:45:17
No pun intended?

Lennon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #624 Gepost op: 14 maart 2011 - 19:59:40
John Lobb maakt het dus het zal wel in de collectie horen ;)

Mediaman

• Gast
Reactie #625 Gepost op: 14 maart 2011 - 20:13:10
No pun intended?

Nee, echt niet de bedoeling.

EDIT: Nog eens over nagedacht en persoonlijke smaak daargelaten denk ik niet dat je een enorme flater slaat door het dragen van een zwarte lederen enkele of dubbele monk in welke Nederlandse formele beroepsgroep dan ook. Kan het me werkelijk niet voorstellen.
Laatst bewerkt op: 14 maart 2011 - 21:59:59 door Mediaman

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #626 Gepost op: 14 maart 2011 - 20:30:29
Weer die suffe regeltjes waneer iets wel of niet 'kan'. Alles kan als je je er lekker bij voelt.

Leone, ik vind persoonlijk de Derwent mooi ogen, de Chapel daarentegen...
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #627 Gepost op: 14 maart 2011 - 21:33:05
Ik begrijp het niet helemaal, Leone. Je schrijft regelmatig dat dubbele monkstraps niet aan jou besteed zijn, maar als ik het goed lees, overweeg je nu wel een paar aan te schaffen om je (standaard)collectie zo compleet mogelijk te maken. Kun je je geld dan niet beter besteden aan een model waarmee je wat meer hebt of aan andere kledingstukken of zoiets?

Overigens vind ik dat een schoenencollectie uitstekend zonder een paar dubbele monkstraps kan.

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #628 Gepost op: 14 maart 2011 - 22:25:38
Ik begrijp het niet helemaal, Leone. Je schrijft regelmatig dat dubbele monkstraps niet aan jou besteed zijn, maar als ik het goed lees, overweeg je nu wel een paar aan te schaffen om je (standaard)collectie zo compleet mogelijk te maken. Kun je je geld dan niet beter besteden aan een model waarmee je wat meer hebt of aan andere kledingstukken of zoiets?

Overigens vind ik dat een schoenencollectie uitstekend zonder een paar dubbele monkstraps kan.

Is het niet zo dat smaak, net als alles in het leven, aan verandering onderhevig is?

Of zou deze regel inmiddels ook veranderd zijn?
Het is maar hoe je het bekijkt..

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #629 Gepost op: 14 maart 2011 - 22:40:35
Is het niet zo dat smaak, net als alles in het leven, aan verandering onderhevig is?

Of zou deze regel inmiddels ook veranderd zijn?

Zeker, alleen schreef Leone nog geen week geleden dat-ie geen fan van dubbele monks is. Ik ging er voor het gemak maar van uit dat zijn smaak in die vijf dagen niet sterk is veranderd.