Natuurlijk is er een wezenlijke verschil tussen Bespoke en RTW schoenen echter: de MTM worden veelal gemaakt in Parijs terwijl de RTW in Northampton wordt gemaakt maar qua de verkoop e.e.a.[bijna] omgekeerd is [RTW wordt immers zowel in London als Parijs verkocht]
De omschrijving John Lobb Parijs zou derhalve wellicht voor verwarring kunnen zorgen :-k
John Lobb is de enige [correct me if i'm wrong] schoenmaker welke de bespoke en rtw of verschillende plaatsen en zelfs in verschillende landen verkoopt en de productie vice versa

De overige besproken schoenmakers op dit forum vallen volgens mij zowel de RTW als bespoke {indien van toepassing} toch ook onder een topic titel, vanwaar deze suggestie tot splitsing cq. hernoemen?
Uit ervaring kan ik echter stellen dat de Prestige RTW lijn van John Lobb model-technisch en kwalitatief nagenoeg identiek is aan de MTM schoenen [uiteraard op de exacte maatvoering e.d. na] de normale classic RTW is vergelijkbaar met de overige top schoenmakers.
ML. wellicht een idee zowel een MTM en een Prestige te passen in London en deze te vergelijken voor het echte gevoel dan wel verschil? :-k