Auteur Topic: Tweeds  (153094 keer gelezen)

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Tweeds
Reactie #315 Gepost op: 15 januari 2011 - 13:19:39
Mooi jasje voor mij ook de revers iets breder zo smal is in maar hou er niet van.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #316 Gepost op: 15 januari 2011 - 13:40:34
Ik ben ook wel benieuwd waarom je voor Pakkend hebt gekozen, welke punten heb je afgewogen?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #317 Gepost op: 15 januari 2011 - 16:50:42
Mooi jasje, de enige keuze die ik niet helemaal snap is de keuze voor opgestikte klepzakken maar een verborgen borstzakje. Het zou het voor mij iets natuurlijker en robuuster hebben gemaakt wanneer het borstzakje ook opgestikt zou zijn. Weet alleen niet of dat überhaupt een optie was.

Veel plezier met je mooie aanwinst!

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #318 Gepost op: 15 januari 2011 - 17:17:13
Mooi hoor.
Die revers zijn wat mij betreft niets te smal hoor.

Leuk om ook eens zo'n dikke tweed te zien

't zal waarschijnlijk die dikke stof zijn, maar de fit lijkt me nietoptimaal te zijn. 't oogt een beetje grof
Laatst bewerkt op: 15 januari 2011 - 17:20:02 door maboc
Niets zo veranderlijk als de mens

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #319 Gepost op: 15 januari 2011 - 17:54:16
Wat een lekkere dikke tweed zeg. Echt een buitenjasje! Veel plezier ervan!

+1

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #320 Gepost op: 15 januari 2011 - 20:10:35
Ik ben ook wel benieuwd waarom je voor Pakkend hebt gekozen, welke punten heb je afgewogen?

Misschien omdat jullie duurder zijn?

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #321 Gepost op: 16 januari 2011 - 09:18:03
Dat was mijn vraag niet, ome Bogart ;-)

Vanità - modern tailors

Palmeiras

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #322 Gepost op: 16 januari 2011 - 16:57:17
Vorig jaar heb ik een bezoek gebracht aan het eiland Harris en daar 2,5 meter Harris Tweed gekocht in een groot magazijn

Mooie tweed heb je uitgezocht, goede keus! Dank ook voor de foto's van Harris. Ik zou er zelf ook graag eens naar toe gaan, maar het is het bijna het eind van de wereld.

Laurens Turo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #323 Gepost op: 16 januari 2011 - 19:31:42
Het jasje is inderdaad wat grof, maar het is ook bedoeld voor buiten, regen, wind en kou. Daarom heb ik het er wat robuuster uit willen laten zien dan ik normaal gesproken bij een gewoon jasje zou doen, o.m. door het minder strak te snijden. Op deze manier kan ik er ook nog een dikke trui onder dragen. De combinatie van het jasje met een bretonse trui eronder heeft me dit jaar door de hele winter heen geholpen, ook op de fiets en bij sneeuwwandelingen. Ik heb inderdaad voor Pakkend gekozen ivm de prijs (sorry Sergio), indien ik juist een heel fijne, dunnere stof had gekozen waarbij het om het perfecte handwerk op de millimeter gaat had ik wellicht Vanità overwogen. Het opgestikte borstzakje is inderdaad geen optie bij Pakkend (althans, die is mij niet voorgelegd), de knopen en de elleboogpatches komen wel van hen.
Vliegreis Amsterdam-Harris: £200
2,5 meter Harris Tweed: £62,50
Jasje laten maken: €300
Je unieke Harris Tweed jasje waarvan je de tweed zelf op Harris hebt gekocht: priceless
I'd trade it all for a singing voice

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #324 Gepost op: 16 januari 2011 - 20:06:12
Dat was mijn vraag niet, ome Bogart ;-)

;)
Wel het juiste antwoord, neef.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #325 Gepost op: 17 januari 2011 - 00:22:36
Bljkbaar ja ;-). Mijn vraag was enkel omdat ik benieuwd was naar zijn redenen. Het belangrijkste is dat hij er tevreden mee is en volgens mij is hij dat. Missie geslaagd!

Vanità - modern tailors

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #326 Gepost op: 17 januari 2011 - 07:32:53
Het jasje is inderdaad wat grof, maar het is ook bedoeld voor buiten, regen, wind en kou. Daarom heb ik het er wat robuuster uit willen laten zien dan ik normaal gesproken bij een gewoon jasje zou doen, o.m. door het minder strak te snijden. Op deze manier kan ik er ook nog een dikke trui onder dragen. De combinatie van het jasje met een bretonse trui eronder heeft me dit jaar door de hele winter heen geholpen, ook op de fiets en bij sneeuwwandelingen. Ik heb inderdaad voor Pakkend gekozen ivm de prijs (sorry Sergio), indien ik juist een heel fijne, dunnere stof had gekozen waarbij het om het perfecte handwerk op de millimeter gaat had ik wellicht Vanità overwogen. Het opgestikte borstzakje is inderdaad geen optie bij Pakkend (althans, die is mij niet voorgelegd), de knopen en de elleboogpatches komen wel van hen.
Vliegreis Amsterdam-Harris: £200
2,5 meter Harris Tweed: £62,50
Jasje laten maken: €300
Je unieke Harris Tweed jasje waarvan je de tweed zelf op Harris hebt gekocht: priceless

Echt super projectje.
Niets zo veranderlijk als de mens

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #327 Gepost op: 17 januari 2011 - 12:24:31
Wat een lekkere dikke tweed zeg. Echt een buitenjasje![...]

Nicolaas Klei noemt dat 'olifantstweed' –in De Man in zijn Hemd–, een term die ik nergens anders ben tegengekomen maar die de lading wel dekt.
(Zelf bezit ik een –grijs!– jasje dat zo dik is (doek 4 à 5 mm) dat het me niet zou verbazen als het kogelwerend is. In elk geval is het waterdicht. Soms verbaas ik  studenten door het naast mijn tas en parapluie rechtop in de hoek te zetten.)

Terzijde: Bij Sissy Boy hebben ze aardige 'slappe' jasjes van Harris Tweed op dit moment, –slap als in Italiaanse constructie– en zelfs Cheap&Awful voeren dit seizoen jasjes gemaakt van the real thing uit de Buiten-Hebriden...

Niets tipt echter natuurlijk aan kleermakerswerk waarvan je zèlf het doek bent gaan halen bij de wever!
Laurens, Enjoy!
Laatst bewerkt op: 17 januari 2011 - 12:27:01 door Heinzelmann
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #328 Gepost op: 18 januari 2011 - 19:54:51
Plakken ze bij Pakkend?

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #329 Gepost op: 18 januari 2011 - 21:46:45
Mooie tweed heb je uitgezocht, goede keus! Dank ook voor de foto's van Harris. Ik zou er zelf ook graag eens naar toe gaan, maar het is het bijna het eind van de wereld.

Mwah, goed te combineren met een whiskytripje. SF-meet anyone? :-D
Laatst bewerkt op: 18 januari 2011 - 21:53:34 door Mikey Fuoco