Auteur Topic: Double-breasted pakken  (197858 keer gelezen)

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Double-breasted pakken
Reactie #135 Gepost op: 07 maart 2009 - 13:58:41
Ja dat ook.  :-D Maar even serieus, dat pak dat hij draagt heeft gewoon niet de fit die hij meent te vertegenwoordigen in dat bericht. Een en ander is natuurlijk ook niet onlosmakelijk verbonden, maar toch. Ook bij een deftige heer op leeftijd zou dit pak nog wel iets slanker kunnen en daarmee een mooier silhouette ;) vormen.

Ik zou niets, maar dan ook niets aan de fit veranderen. Dit is toch elegantie ten top? Relaxed elegance zoals Nexus dat zo mooi weet te zeggen, het is comfortabel en kleedt tegelijkertijd goed af. Ook een jonger iemand kan dit perfect dragen, mits hij over de panache beschikt die een DB vereist, de ietwat kortere mouwen kunnen een discussiepunt zijn, maar het een bewuste keuze van hem.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #136 Gepost op: 07 maart 2009 - 18:19:27
Ik vind de schouders iets teveel overhang hebben en de mouwen met name echt te wijd, kijk maar naar de verticale plooien. Het jasje lijkt trouwens wel hip kort.  :-k

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #137 Gepost op: 07 maart 2009 - 20:27:02
Gewoon een extented shoulder, en die mouwen zijn niet te wijd, het is een jasje, geen shirt. En dat korte jasje is de huisstijl als ik de quote goed gelezen heb. Volgens mij houdt, het veel door Dantes aangehaalde, lengte regeltje nog overigens nog net.

Bovendien, jij vond drape toch zo mooi? Daar horen plooien bij. Die pakken van Mariano Rubinacci, Beppe Modenese, Luca di Montezemolo, Alan Flusser, Prince Charles etc etc die ik zo mooi vind, dat zijn elegante pakken met een 'drape cut', allemaal gebaseerd op het baanbrekende werk van een zekere Frederik Scholte in de jaren 30 van de vorige eeuw.
Laatst bewerkt op: 07 maart 2009 - 20:44:30 door Daedalus

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #138 Gepost op: 07 maart 2009 - 21:44:29
Nog afgezien van de vraag hoe gepast een groen tweed (?) DB pak is, vind ik de cut ook niet om over naar huis te schrijven. De sluitingsknoop zit veel te laag naar mijn smaak, waardoor het jasje, als je de knopen even wegdenkt, eerder SB dan DB lijkt.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #139 Gepost op: 08 maart 2009 - 14:07:53
Nog afgezien van de vraag hoe gepast een groen tweed (?) DB pak is, vind ik de cut ook niet om over naar huis te schrijven. De sluitingsknoop zit veel te laag naar mijn smaak, waardoor het jasje, als je de knopen even wegdenkt, eerder SB dan DB lijkt.

Vanuit een Engels perspectief (dat me bepaald niet onsympathiek voorkomt) zou ik inderdaad denken dat stofkeuze en sluitwijze niet de meest ideale combinatie vormen.

Wat betreft de sluitingsknoop lijkt het alsof hij een 6x2 jasje draagt als 6x1, hetgeen er inderdaad wat wonderlijk uitziet.

Groeten,
Don

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #140 Gepost op: 08 maart 2009 - 14:39:28
Op mijn monitor ziet de stof er bruin uit met een groenig accent. Zeker een opvallende keuze in combinatie met een formele double breasted sluiting, maar hij heeft wel een zekere reputatie hoog te houden, gezien zijn achternaam en positie.

EDIT:

Twee extragratis piccas, wellicht levert het nieuwe inzichten op:

Laatst bewerkt op: 08 maart 2009 - 14:57:13 door Daedalus

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #141 Gepost op: 08 maart 2009 - 16:55:21
Vind het een beetje een rommeltje. Mooie pleister ook.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #142 Gepost op: 08 maart 2009 - 17:11:54
Vind het een beetje een rommeltje. Mooie pleister ook.

Maar jij vindt die hypergestyleerde RLPL outfits mooi dus...

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #143 Gepost op: 08 maart 2009 - 17:15:36
Absoluut maar deze man zou dat niet staan. Ik vind dat het wel bij de persoon moet passen. Maar vind jij het mooi dat hij alleen de onderste knoop gesloten heeft zodat de helft van zijn jasje er een beetje bij hangt?

Vanità - modern tailors

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #144 Gepost op: 08 maart 2009 - 17:24:16
Absoluut maar deze man zou dat niet staan. Ik vind dat het wel bij de persoon moet passen. Maar vind jij het mooi dat hij alleen de onderste knoop gesloten heeft zodat de helft van zijn jasje er een beetje bij hangt?

Aan de stand van de revers kun je zien dat het de bedoeling is dat de middelste sluitknoop gebruikt moet worden. Dan valt het jasje waarschijnlijk beter, ik denk dat het gewoon toeval is dat alleen de onderste knoop dicht zit, deze man lijkt me niet (meer) het type dat urenlang zit te dubben over manieren om te laten zien dat het hem allemaal niets kan schelen.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #145 Gepost op: 08 maart 2009 - 17:32:51
Haha, right you are!

Vanità - modern tailors

Paul Verschragen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #146 Gepost op: 14 maart 2009 - 22:23:05
Als ik deze foto zie staat hij erbij alsof hij is leeggelopen, effe oppompen en misschien zit het jasje ook weer.
nevertehless wel leuk zo een tweed double breasted. Sportief en toch ..

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #147 Gepost op: 15 maart 2009 - 15:17:16
Als ik deze foto zie staat hij erbij alsof hij is leeggelopen, effe oppompen en misschien zit het jasje ook weer.
nevertehless wel leuk zo een tweed double breasted. Sportief en toch ..

Een DB pak van corduroy is om dezelfde reden ook leuk om te zien, Luciano Benneton is weleens met een dergelijk pak gesignaleerd.

PS. Heb je foto's van eigen werk mastertailor?

Paul Verschragen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #148 Gepost op: 15 maart 2009 - 22:28:29
heb foto's van eigen werk helaas geen double breasted. hoop z.s.m wat te kunnne laten zien in een van jullie topics echter moet nog even op cursus bij zoonlief hiervoor

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #149 Gepost op: 26 maart 2009 - 17:53:09
Je vraag is hier meer op zijn plaats:

Ik heb double breasted altijd al mooi gevonden. Helaas past het voor mijn idee alleen bij oude, dikke mannen.. Zijn er hier mensen onder 30/35 die er een regelmatig dragen? Durf er zelf niet aan te beginnen..

Daedalus is er in ieder geval een van. Ik (twintiger) heb zelf geen double-breasted, nog niet tenminste.