Poll

De mooiste lengte vind ik

1
4 (5.6%)
2
6 (8.3%)
3
10 (13.9%)
4
49 (68.1%)
5
3 (4.2%)

Totaal aantal stemmen: 71

Poll gesloten: 21 december 2015 – 20:43:30

Auteur Topic: Hoe is de 'fit' van een pak aan het evolueren?  (7178 keer gelezen)

carpe diem

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.439
    • Bekijk profiel
Hoe is de 'fit' van een pak aan het evolueren?
Reactie #30 Gepost op: 22 november 2015 – 14:46:40
Vooral van belang vind ik t bassin. Hoe die om je reet valt juist bij je bovenbenen zeg maar. Wat net onder je jasje vandaan komt
Niet te strak maar zeker niet te wijde hobbezak.
Be yourself no matter what they say

Janus

  • Gebruiker
  • Berichten: 776
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Hoe is de 'fit' van een pak aan het evolueren?
Reactie #31 Gepost op: 25 november 2015 – 19:05:33
maar ook die regel negeert verschillen in verhoudingen. Bij korte benen (tov torso) zou je met die regel een heel kort jasje krijgen, en bij lange benen een jasje dat ver over de kont hangt. De vraag is of je de fit moet aanpassen aan het lichaam, of dat je met een fit 'scheve' verhoudingen wilt maskeren. Ik ben niet zo'n fan van dat laatste.

Het hele doel van een goed maatpak (en meer in het algemeen maatkleding) is jouw afwijkingen corrigeren / verhullen, zoveel als mogelijk is. Natuurlijk is het waar dat vuistregels afhankelijk van de bouw niet altijd even goed werken, maar dat is een andere kwestie.

DrTweed

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.442
  • “I am not young enough to know everything.”
    • Bekijk profiel
Hoe is de 'fit' van een pak aan het evolueren?
Reactie #32 Gepost op: 25 november 2015 – 22:45:23
Dat kan een doel zijn.

Ik bedoel dat je de fit (stijl)niet moet aanpassen aan het lichaam, je moet wel het pak zelf aanpassen aan het lichaam.
Ik zie een maatpak liever als een manier om een pak goed te laten zitten, ook bij een 'afwijkend' lichaam. 'Verhullen' doet me denken aan schoudervullingen, corrigerend ondergoed, afslankende lengtestrepen en geheime hakverhogers.
Niet mijn ding.

Als je een buik, kromme schouders, of korte benen hebt, verberg het niet maar zorg wel dat je kleren je passen.
Laatst bewerkt op: 25 november 2015 – 23:05:24 door DrTweed

marcos

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.152
    • Bekijk profiel
Hoe is de 'fit' van een pak aan het evolueren?
Reactie #33 Gepost op: 25 november 2015 – 23:19:17
Ik zou het in dat geval wel fijn vinden als ze dat ook nog een beetje kunnen verhullen. Ik verwacht toch wel iets meer van een pak dan dat de knopen dicht kunnen.

Gebruikersnaam

  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
Hoe is de 'fit' van een pak aan het evolueren?
Reactie #34 Gepost op: 26 november 2015 – 21:34:56
pff al die stomme regels zijn er om verbroken te worden. Zelf ben ik 1,89 en een jasje maat 50 valt doorgaans ruimschoots over mijn billen, ik heb dus enorm lange benen. Lengtemaat jasje valt als een jurk.