Auteur Topic: Mazzarelli  (252871 keer gelezen)

turtje

• Bekijk profiel
Mazzarelli
Reactie #690 Gepost op: 06 augustus 2014 - 21:16:51
Hallo iedereen.

Ik stel mezelf kort even voor. Ik volg het stijlforum al lang maar ben meer een lezer dan iemand die veel post. Omdat ik nu een concrete vraag had heb ik me eindelijk eens geregistreerd. Ik houd vooral van een klassieke kledingstijl en authentieke producten met een goede prijs/kwaliteit. Ik ben nog jong en moet alles nog langs de try-and-error weg leren kennen.

Nu on topic. Ik ben twee jaar geleden overgestapt op MTM-shirts en liet die maken door een populaire "keten" waar ik echter niet (langer) tevreden van ben (noch van de pasvorm die inconsistent is, noch van de kwaliteit van de stoffen) en waar je voor de geleverde kwaliteit te veel dient te betalen.

Ik ben dan gaan uitkijken naar een andere winkel/leverancier en kwam uit bij Mazzarelli. Zeker voor de eerste hemden zou ik via een fysieke winkel willen gaan die de bestelling voor mij kunnen plaatsen en me kunnen adviseren wat de pasvorm betreft. Ik zou dit laten doen bij Crossword in Brussel. Toen ik echter naar de prijs informeerde voor een MTM-hemd van Mazzarelli (lichtblauwe basisstof, oxford) zeiden ze me dat dit rond de 200 euro zou zijn per hemd.

Als ik echter de prijzen zie die sommigen hier rechtstreeks aan Mazzarelli betalen, dan vind ik 200 euro al bij al nog redelijk goedkoop (hoewel dit voor mij persoonlijk het maximum is). Iemand hier schatte de prijs voor een Mazzarelli-hemd zelfs op 300 euro als je via een winkel zou bestellen.

Dus nu vroeg ik me af of hier een adder onder het gras zit? Zou het hier gaan om een goedkopere minder kwalitatieve lijn van Mazzarelli? Of zit ik goed wat kwaliteit sowieso goed bij deze leverancier en is 200 euro voor een basis-oxford de te verwachten prijs?

Hartelijk dank voor jullie hulp!

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mazzarelli
Reactie #691 Gepost op: 06 augustus 2014 - 22:04:57
Ben je zeker dat het om MTM gaat? Volgens mij kosten de Mazzarelli-hemden uit het rek bij Crossword al meer dan 200 euro. Enkele jaren geleden bestelde ik er een MTM, en dat lag hoor zover ik me kan herinneren rond de 250 euro.

Over de geleverde kwaliteit zou ik me bij Crossword zeker geen zorgen maken. Topwinkel. Ik zie of voel geen enkel kwalitatief verschil tussen mijn rechtstreeks bestelde hemden en dat van Crossword.

Één ding moet je zeker niet doen, en dat is in de winkel gaan praten over de rechtstreekse bestellingen bij Mazzarelli. Voor je het weet gaan die winkels Mazzarelli onder druk zetten om dat niet meer te doen. Blijft dus ons geheimpje op dit forum...

turtje

• Bekijk profiel
Mazzarelli
Reactie #692 Gepost op: 06 augustus 2014 - 22:24:28
Ben je zeker dat het om MTM gaat? Volgens mij kosten de Mazzarelli-hemden uit het rek bij Crossword al meer dan 200 euro. Enkele jaren geleden bestelde ik er een MTM, en dat lag hoor zover ik me kan herinneren rond de 250 euro.

Over de geleverde kwaliteit zou ik me bij Crossword zeker geen zorgen maken. Topwinkel. Ik zie of voel geen enkel kwalitatief verschil tussen mijn rechtstreeks bestelde hemden en dat van Crossword.

Één ding moet je zeker niet doen, en dat is in de winkel gaan praten over de rechtstreekse bestellingen bij Mazzarelli. Voor je het weet gaan die winkels Mazzarelli onder druk zetten om dat niet meer te doen. Blijft dus ons geheimpje op dit forum...
Ja, ik heb twee keer gebeld. Eén keer om te informeren en de tweede keer om te vragen of het toch zeker Mazzarelli was waarvoor de prijzen van de MTM-hemden (basisstoffen) rond de 200 euro lagen. Ik heb er duidelijk bij gezegd dat ik naar maatwerk op zoek was. De verkoper legde me ook uit hoe het proces in elkaar zat (kiezen stof, boord, passen van de body, enz...). Dus ik ga er nu toch vanuit dat het zeker om MTM gaat.

Over dat rechtstreeks bestellen zeg ik zeker niets. Zou ook niet zo'n goede indruk maken van mijn kant denk ik ;-)

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Mazzarelli
Reactie #693 Gepost op: 06 augustus 2014 - 22:29:17
Ja, ik heb twee keer gebeld. Eén keer om te informeren en de tweede keer om te vragen of het toch zeker Mazzarelli was waarvoor de prijzen van de MTM-hemden (basisstoffen) rond de 200 euro lagen. Ik heb er duidelijk bij gezegd dat ik naar maatwerk op zoek was. De verkoper legde me ook uit hoe het proces in elkaar zat (kiezen stof, boord, passen van de body, enz...). Dus ik ga er nu toch vanuit dat het zeker om MTM gaat.

Over dat rechtstreeks bestellen zeg ik zeker niets. Zou ook niet zo'n goede indruk maken van mijn kant denk ik ;-)

Zit er voor die 200 euro handwerk in? Ik weet dat dat behoorlijk kan schelen bij winkels? Toch, 200, goedkoop!! Direct nog iets scherper:)
Respect the beard

turtje

• Bekijk profiel
Mazzarelli
Reactie #694 Gepost op: 06 augustus 2014 - 23:14:19
Zit er voor die 200 euro handwerk in? Ik weet dat dat behoorlijk kan schelen bij winkels? Toch, 200, goedkoop!! Direct nog iets scherper:)
Ik weet niet of er handwerk in zit, maar dat hoeft voor mij ook niet. Een goede en comfortabele fit en kwalitatieve stoffen zijn voor mij voldoende. Ik vind het alleen wat vreemd dat de prijs voor een MTM-Mazzarelli shirt, besteld in die winkel, hier als goedkoop of scherp wordt ervaren. Dat doet me het een beetje wantrouwen :) . Vandaar dat ik hier dus de vraag stel.

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mazzarelli
Reactie #695 Gepost op: 07 augustus 2014 - 07:58:06
Mijn Mazza's met handwerk waren zonder uitzondering boven de 330. Dus die 200 zal echt de ondergrens zijn. Qua afwerkingsopties en stofgroep.

turtje

• Bekijk profiel
Mazzarelli
Reactie #696 Gepost op: 07 augustus 2014 - 12:10:41
OK, zal vanavond eens langsgaan om 2 hemdjes te bestellen. Zal dan wel zien hoe en wat precies. Kwaliteit zal wel in orde zijn veronderstel, gelet op de reputatie van de winkel en de producent van de hemden. Ik breng dan wel verslag uit mijn ervaringen!

Bedankt voor de reacties!

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mazzarelli
Reactie #697 Gepost op: 07 augustus 2014 - 13:14:10
kan wel kloppen was ook rond de 200 kwijt voor mtm tm stofje bij een retailer.
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten

turtje

• Bekijk profiel
Mazzarelli
Reactie #698 Gepost op: 12 oktober 2014 - 14:20:54
OK, zal vanavond eens langsgaan om 2 hemdjes te bestellen. Zal dan wel zien hoe en wat precies. Kwaliteit zal wel in orde zijn veronderstel, gelet op de reputatie van de winkel en de producent van de hemden. Ik breng dan wel verslag uit mijn ervaringen!

Bedankt voor de reacties!
Heb uiteindelijk maar 1 hemd besteld, via Crossword in Brussel, om eens te testen en heb er even op moeten wachten doordat Mazzarelli in augustus blijkbaar gesloten was door de vakantie, maar eind september was ie er dan toch. Ik ben zeer tevreden. Goede pasvorm, goede afwerking, mooie stof (lichtblauwe oxford), voelt sterk en kwalitatief aan. Heb 200 euro betaald dus wel wat aan de dure kant via gewoon retailkanaal.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mazzarelli
Reactie #699 Gepost op: 12 oktober 2014 - 14:29:18
Vind ik niet duur, €200.
Zal dan wel geen Alumo zijn.

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mazzarelli
Reactie #700 Gepost op: 12 oktober 2014 - 15:12:47
Vind het ook niet duur. Finamore MTM bijvoorbeeld heb je er niet voor.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mazzarelli
Reactie #701 Gepost op: 06 mei 2015 - 08:54:46
Het oude e-mailadres, dat overigens nog op hun website staat, werkt niet meer. Is Mazzarelli nog per e-mail te bereiken?
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mazzarelli
Reactie #702 Gepost op: 06 mei 2015 - 09:25:39
Deze gebruiken.
monica@camiceriamazzarelli.it

Net nog contact gehad ivm nota's verzekering en nieuwe shirts.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mazzarelli
Reactie #703 Gepost op: 06 mei 2015 - 10:21:22
Laatst ook nog een shirt besteld via dat e-mailadres. Ging deze keer vrij soepel moet ik zeggen, misschien 'begrijp' ik ze eindelijk (of had ik gewoon geluk).

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mazzarelli
Reactie #704 Gepost op: 06 mei 2015 - 10:37:55
Wat zijn de prijzen tegenwoordig? Vanaf 120 nog steeds?