Gister kwam het eerste Mazzarelli-shirt binnen. Ze hebben m'n perfect zittende voorbeeldshirt (suitsupply-madebymarcel) best goed gekopieerd. Het is alleen net iets te krap rond rond de armsgaten/bovenarmen, centimetertje of 1 a 2. Een standaard terugkerend euvel bij mij, neem ik ze niet echt kwalijk (ze dachten waarschijnlijk dat het voorbeeldshirt 'lelijk brede' mouwen had, terwijl ze in werkelijkheid 'net aan' zijn en dus perfect).
Verder is de kwaliteit zoals verwacht, aardig wat handwerkdetails (vooral de mouwaanzet/schouder) en leuke parelmoer knopen (tikkeltje saai misschien) met verplichte hanenpootsteek. De knoopsgaten zijn overduidelijk machinaal, maar dat zat dan ook zo in het 'pakket' dat Monica keurig heeft uitgelegd.
Ik schaal de kwaliteit net een fractie onder Finamore in, en dat komt met name door de (relatief!) 'kartonachtige' manchetten en boord. Dat is gewoon beter bij mijn shirts van Finamore, Borrelli en (vooral) Hilditch & Key (hoewel dat H&K-shirt verder weer oersaai is afgewerkt met amper vastgezette knopen).
Verder niets dan lof hoor, gewoon een degelijk en leuk afgewerkt shirt voor het geld met een perfect model boord (nr. 6). Als het volgende shirt ook 'perfect' wordt qua pasvorm, heb ik mijn vaste adresje voorlopig wel gevonden.