Auteur Topic: Mazzarelli  (252887 keer gelezen)

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Mazzarelli
Reactie #480 Gepost op: 03 december 2012 - 20:13:54
Vergeet ook niet dat de standaard maten die Mazzarelli hanteert niet slimfit zijn.

NielsK

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #481 Gepost op: 16 december 2012 - 20:49:59
Heeft iemand de maten van Mazzarelli maat 39. Ben vooral benieuwd naar de schouder-schouder maat en mouwlengte.

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #482 Gepost op: 17 december 2012 - 11:26:48
Heeft iemand de maten van Mazzarelli maat 39. Ben vooral benieuwd naar de schouder-schouder maat en mouwlengte.

Heb ze gehad GreenStone lijn mouwen zijn erg kort. mt39 iets van 67cm
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #483 Gepost op: 21 januari 2013 - 00:51:12
In reactie op MrBrookfield:

Ik heb één keer met Bill en Bootstrap een hemdje besteld bij Mazzarelli en dat hebben we toen heel systematisch gedaan door een tabel met gewenste maten op te sturen, waarna zij ons alsnog verzochten om een hemd op te sturen. Dit was om het een en ander te controleren daar de maten erg afweken van hun standaard patroon. Uiteindelijk hebben ze beide bronnen gebruikt.

Het resultaat is redelijk goed, ik ben tevreden voor een eerste hemd. Maar een perfecte kopie inclusief aanpassingen is het ook weer niet. Ondanks mijn specifieke verzoek zijn de schouders nog niet schuin genoeg in het patroon verwerkt en kunnen de manchetten toch nog een beetje minder wijd. Dat zou ik de volgende keer dus willen aanpassen. Het is nu eenmaal iets lastiger om op afstand en met een taalbarière je specifieke wensen in een keer goed over te brengen, denk ik.

MrBrookfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mazzarelli
Reactie #484 Gepost op: 21 januari 2013 - 10:36:00
In reactie op MrBrookfield:

Ik heb één keer met Bill en Bootstrap een hemdje besteld bij Mazzarelli en dat hebben we toen heel systematisch gedaan door een tabel met gewenste maten op te sturen, waarna zij ons alsnog verzochten om een hemd op te sturen. Dit was om het een en ander te controleren daar de maten erg afweken van hun standaard patroon. Uiteindelijk hebben ze beide bronnen gebruikt.

Het resultaat is redelijk goed, ik ben tevreden voor een eerste hemd. Maar een perfecte kopie inclusief aanpassingen is het ook weer niet. Ondanks mijn specifieke verzoek zijn de schouders nog niet schuin genoeg in het patroon verwerkt en kunnen de manchetten toch nog een beetje minder wijd. Dat zou ik de volgende keer dus willen aanpassen. Het is nu eenmaal iets lastiger om op afstand en met een taalbarière je specifieke wensen in een keer goed over te brengen, denk ik.

Thanks voor de info. Hmm.. Wat mij nog steeds niet duidelijk is: waarom is Mazza zo geweldig?
Fashion can be bought, style one must possess

guest45

• Gast
Reactie #485 Gepost op: 21 januari 2013 - 10:40:11
Heus paar lemour, veul handwerk en ietalaans, jeweetz :mrgreen:

MrBrookfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mazzarelli
Reactie #486 Gepost op: 21 januari 2013 - 10:49:51
Heus paar lemour, veul handwerk en ietalaans, jeweetz :mrgreen:

Hmm, maar als het 180/190 euro is, zit het in de prijsklasse van Oger Handmade. Is het dan nog steeds beter?

Overigens, verloopt communicatie via mail in het Italiaans?

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mazzarelli
Reactie #487 Gepost op: 21 januari 2013 - 10:54:23
Jazeker beter. Standaard stoffen zijn ook van prima kwaliteit, dus rond de 160-170 wordt het dan.

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Reactie #488 Gepost op: 21 januari 2013 - 12:14:17
Hmm, maar als het 180/190 euro is, zit het in de prijsklasse van Oger Handmade. Is het dan nog steeds beter?

Overigens, verloopt communicatie via mail in het Italiaans?

veel beter en engels
Respect the beard

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #489 Gepost op: 21 januari 2013 - 12:17:34
/\
Dit.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #490 Gepost op: 21 januari 2013 - 19:58:20
In principe in het Engels ja, maar af en toe een beetje warrig en niet helemaal to the point begrijp ik van Bill. Uiteindelijk was de service wel heel goed hoor, maar de meeste ervaringen hier met op afstand bestellen zijn van mensen van wie de maten al bekend zijn, dus ik zeg het maar.

Ik denk dat het het veiligst is wanneer je dezelfde verwachting hebt als bij iedere MTM-aanbieder. Daarmee bedoel ik dat je op zoek gaat naar de ideale fit en dat het even zoeken is naar de mogelijkheden bij het patroon dat ze gebruiken. Zoals gezegd is het voor een eerste hemdje goed gelukt, maar het is nog niet zo uitgekristaliseerd als ik dat bij Vanità nu heb. Dit ondanks dat het in feite gekopieerd is. Daar waarschuwde Alexander me ook al voor, dus het is geen punt. Ieder patroon werkt net weer even anders.

Wat betreft de kwaliteit: die is fenomenaal. Mooie stof (terwijl zelfs ik zelfs nog de 'good quality' heb) en prachtige afwerking. Normaal ben ik niet zo gevoelig voor plooitjes, hanepootjes en handwerk, maar het is wel heel chic allemaal. Mijn vriendin vond de geplooide mouwaanzet niets trouwens, ook al is het de minst prominente uitvoering ervan. ;-)
Maar ach, ik houd mijn jasje toch meestal wel aan. Vind het toch wel leuk.

Mijn hemd was trouwens 164 eurie, inclusief verzendkosten van zowel het nieuwe als het voorbeeldhemd. Inbegrepen is handwerk voor de schouders en ik geloof dat ook het boord (lijkt een blindzoomsteek) en het rugpand is meegenomen. De knopen lijken ook met de hand te zijn aangezet, maar dat weet ik niet zeker. Het is in ieder geval een hanepootsteek op stift.

MrBrookfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mazzarelli
Reactie #491 Gepost op: 21 januari 2013 - 20:12:51
In principe in het Engels ja, maar af en toe een beetje warrig en niet helemaal to the point begrijp ik van Bill. Uiteindelijk was de service wel heel goed hoor, maar de meeste ervaringen hier met op afstand bestellen zijn van mensen van wie de maten al bekend zijn, dus ik zeg het maar.

Ik denk dat het het veiligst is wanneer je dezelfde verwachting hebt als bij iedere MTM-aanbieder. Daarmee bedoel ik dat je op zoek gaat naar de ideale fit en dat het even zoeken is naar de mogelijkheden bij het patroon dat ze gebruiken. Zoals gezegd is het voor een eerste hemdje goed gelukt, maar het is nog niet zo uitgekristaliseerd als ik dat bij Vanità nu heb. Dit ondanks dat het in feite gekopieerd is. Daar waarschuwde Alexander me ook al voor, dus het is geen punt. Ieder patroon werkt net weer even anders.

Wat betreft de kwaliteit: die is fenomenaal. Mooie stof (terwijl zelfs ik zelfs nog de 'good quality' heb) en prachtige afwerking. Normaal ben ik niet zo gevoelig voor plooitjes, hanepootjes en handwerk, maar het is wel heel chic allemaal. Mijn vriendin vond de geplooide mouwaanzet niets trouwens, ook al is het de minst prominente uitvoering ervan. ;-)
Maar ach, ik houd mijn jasje toch meestal wel aan. Vind het toch wel leuk.

Mijn hemd was trouwens 164 eurie, inclusief verzendkosten van zowel het nieuwe als het voorbeeldhemd. Inbegrepen is handwerk voor de schouders en ik geloof dat ook het boord (lijkt een blindzoomsteek) en het rugpand is meegenomen. De knopen lijken ook met de hand te zijn aangezet, maar dat weet ik niet zeker. Het is in ieder geval een hanepootsteek op stift.

Dank voor de uitgebreide uitzet! Klinkt wel goed allemaal.. Zijn er ook mensen die bijvoorbeeld een shirt hebben opgestuurd en daarnaast een foto van het shirt met in paint (bijvoorbeeld) aanwijzingen hebben geplaatst? Dus bv. in de taille aan beide zijden +1 cm..

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #492 Gepost op: 21 januari 2013 - 20:15:37
Ik heb de eerste keer samen met mijn shirts een complete matentabel in het italiaans meegestuurd en in mijn order de opties en 'specials' aangegeven.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #493 Gepost op: 21 januari 2013 - 20:16:26
internetbespoke. net niet.
live and let die

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #494 Gepost op: 21 januari 2013 - 20:19:03
internetbespoke. net niet.

Je kan natuurlijk ook gewoon richting Italia crossen mocht je willen. Of een Mazza shirt bij een NL-retailer aanmeten.