Auteur Topic: Mazzarelli  (252850 keer gelezen)

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Mazzarelli
Reactie #225 Gepost op: 06 april 2012 - 13:21:12
Snap het probleem niet, stuur gewoon een goed zittend shirt op. Geen gedoe met maten en verkeerde interpretaties.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #226 Gepost op: 06 april 2012 - 14:44:56
Nou, ik ben eerlijk gezegd geruster op het resultaat als ik zelf kan aangeven 'very sloping shoulders' ipv dat zij dat vanaf mijn hemd moeten aflezen. Hoe nauwkeurig zouden ze kopiëren?

Daarnaast, wellicht wil ik mijn best zittende hemd nog iets aanpassen, of wil ik naar aanleiding van de stofkeuze een andere krimptolerantie voor mouwlengte etc. Als zij het hemd precies fabriceren naar de door mij opgegeven maten houd ik dat zelf in de hand. Anderzijds, als ze de krimptolerantie zelf bepalen, ook prima. Dan houdt enkel het vorige punt stand.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #227 Gepost op: 06 april 2012 - 14:52:32
Snap het probleem niet, stuur gewoon een goed zittend shirt op. Geen gedoe met maten en verkeerde interpretaties.
Heb ik niet (meer). Ook m'n maathemden passen niet meer perfect (wel acceptabel maar het kán beter).

En zelf meten zie ik niet zitten ;)

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #228 Gepost op: 06 april 2012 - 14:57:37
Nou, ik ben eerlijk gezegd geruster op het resultaat als ik zelf kan aangeven 'very sloping shoulders' ipv dat zij dat vanaf mijn hemd moeten aflezen. Hoe nauwkeurig zouden ze kopiëren?

Daarnaast, wellicht wil ik mijn best zittende hemd nog iets aanpassen, of wil ik naar aanleiding van de stofkeuze een andere krimptolerantie voor mouwlengte etc. Als zij het hemd precies fabriceren naar de door mij opgegeven maten houd ik dat zelf in de hand. Anderzijds, als ze de krimptolerantie zelf bepalen, ook prima. Dan houdt enkel het vorige punt stand.

Ik denk dat als je een shirt opstuurt met een begeleidend schrijven dat je sloped shoulders hebt of andere aanpassingen wenst, het helemaal goed gaat komen.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #229 Gepost op: 06 april 2012 - 14:59:20
Dit wordt direct bij Mazzarelli besteld of zit er nog iemand tussen?

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Re: Mazzarelli
Reactie #230 Gepost op: 06 april 2012 - 15:16:13
Ik denk dat als je een shirt opstuurt met een begeleidend schrijven dat je sloped shoulders hebt of andere aanpassingen wenst, het helemaal goed gaat komen.

Tja, ik zal erover nadenken. Ik heb niet een hemd dat op alle punten vlekkeloos zit overigens. Bij Vanità zijn we nu ook weer aan het tweaken geslagen. Soms speelt het beperkte patroon (online bestelde hemden) een rol. Eerst maar even afwachten wat Punt zal zeggen hierop.

Om het even samen te vatten, de volgende vragen heb ik nog:
-Is het mogelijk zelf maten op te geven, zo ja welke?
-Indien niet mogelijk, hoe nauwkeurig kopiëren ze?
-Houden ze rekening met krimp via een tolerantie?
-Hoe bepalen we welke opties zoals boord we wensen?
-Hoe kiezen we het doek, SF-meeting?

Bij voorbaat dank.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #231 Gepost op: 06 april 2012 - 15:28:27
Dit wordt direct bij Mazzarelli besteld of zit er nog iemand tussen?

Direct

Laten we een meet doen. Nodigen we Menco uit en die meet het e.e.a. op.  :mrgreen: :mrgreen: (Tim kan het volgens mij ook prima niet?)
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Mazzarelli
Reactie #232 Gepost op: 06 april 2012 - 16:13:33
Ik fungeer enkel en alleen als eerste keer introduceren, daarnaast heb ik een volwaardig boekje met stoffen van ze mogen ontvangen, dus een keer een meet zou een optie zijn... Ik heb de luxe dat mijn maten bekend zijn, dus geen idee hoe nu best jullie maten door te geven...

Ze bieden wel aan om wat regulieren pashemden te versturen (38 tot ??), misschien kan Tim inderdaad helpen, met als basis de pashemden?

Tim, zullen wij even pm'en?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Respect the beard

Henley

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #233 Gepost op: 06 april 2012 - 16:19:57
Fraai shirt, zou alleen bij een volgend shirt de yoke net iets korter doen. Vind dit op de foto net te lang waardoor het bij de overgang borst/oksel niet helemaal perfect zit, dit kan trouwens ook met de houding op de foto te maken hebben.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #234 Gepost op: 06 april 2012 - 18:15:06
Fraai shirt, zou alleen bij een volgend shirt de yoke net iets korter doen. Vind dit op de foto net te lang waardoor het bij de overgang borst/oksel niet helemaal perfect zit, dit kan trouwens ook met de houding op de foto te maken hebben.
Leg uit...

Overigens is yoke alleen een SF-term? Normaal wordt het alleen bij runderen gebruikt ;)

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #235 Gepost op: 06 april 2012 - 18:19:21
Very nice indeed, Punt!

Yoke is afstand tussen de schoudernaden volgens mij?
Zie niet wat er fout aan zou moeten zijn.
Dat het shirt trekt komt door de foto

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #236 Gepost op: 06 april 2012 - 18:23:22
Een meet lijkt me inderdaad de beste optie. Opmeten kan ik eventueel ook doen..

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #237 Gepost op: 06 april 2012 - 18:33:30
Een meet lijkt me inderdaad de beste optie. Opmeten kan ik eventueel ook doen..

Prima, doen we het samen. Is voor mij namelijk al even geleden...

427

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mazzarelli
Reactie #238 Gepost op: 06 april 2012 - 19:04:10
Planning gaat via de google group?

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #239 Gepost op: 06 april 2012 - 19:06:59
Ik heb mijn maten, ook bij Mazzarelli bekend.
Kunnen er staaltjes opgevraagd worden bij Mazzarelli?