Goedemiddag heren.
Onlangs een korte trip gemaakt naar Napoli en daarbij ook de ateliers/werkruimtes van Artigiani en Donnanna mogen bewonderen. Veel geleerd, zo blijkt dat Artigiani niet alleen shirts voor Kiton, maar ook de shirts (zonder handwerk) van Oger maakt. Verder blijkt dat Donnanna Napoli ook een deel van de Borrelli shirts en pakken maakt. Toen ik een kijkje nam in hun werkruimte, zag ik wat pakken van Borrelli hangen (stom verbaasd), dus direct doorgevraagd. Verder maken zij ook de (handmade) shirts voor Vincent Frederiks. Donnanna Napoli doet ook aan Bespoke, dat kan zowel bij hun op locatie als bijvoorbeeld ergens in NL. Ik kan dit eventueel regelen. De meneer in het midden (zie onderstaande foto) is een aantal jaren geleden regelmatig bij Pauw en Oger geweest om klanten op te meten, wellicht dat iemand hem herkent. Meneer links is de big boss van Donnanna Napoli.

Hier de vrouw van een van de twee bazen van Artigiani aan het werk:
Nog wat foto's:

Samen met een van de twee bazen van Artigiani, selecteren van stoffen en details bespreken

Nog wat hulp uit onverwachte hoek

Handgemaakt pak Luigi Borrelli - door Donnanna

Master tailor @ work Donnanna

Buren van Donnanna:

Lekker eten @ 50 Kalo (tevens Michelin)

--
Levering morgen:
Stefano Ricci schoenen
Silvano Lattanzi schoenen (werkelijk prachtig), heb een bijzonder fraaie selectie mogen maken
Bestelling (levering over 1 maand - volledig handmade over 2 maanden):
Artigiani poloshirts, wit, lichtblauw en donkerblauw (1 stap handwerk)
Artigiani linnen shirts, wit, lichtblauw en donkerblauw (8 stappen handwerk - spalla camicia)
Artigiani shirts wit met kleine ruit, zowel in lichtblauw als in blauw (8 stappen handwerk - spalla camicia)
Artigiani shirts twill (iets breder), zowel in wit als in lichtblauw (compleet handgemaakt - spalla camicia)
Artigiani shirts met motief (8 stappen handwerk - spalla camicia)
Wellicht nog wat Brunello Cucinelli jasjes (ben daar nog niet helemaal over uit - kost nogal wat -, levering kan volgende week al)
Eventueel ook reguliere collectie Silvano Lattanzi schoenen, blake stitched, alle maten mogelijk. Bestelling medio maart, levering in september. Bij genoeg interesse (eventueel pre-order via SF) durf ik het wel aan. In ieder geval keuze uit deze modellen (kleuren kunnen nog naar wens):

Morgen maak ik foto's van de Silvano Lattanzi en Stefano Ricci schoenen en probeer ze in de avond nog op de website te plaatsen (mits UPS voor 17.00 uur langskomt, anders wordt dat pas maandagavond).