Heren, zoals jullie weten ben ik onlangs (vorige week maandagochtend) afgereisd naar Italië (totaal 3900km). Donderdagnacht ben ik teruggekeerd met een verlengde MB Vito busje vol met schoenen van Ducal Firenze, pakken, jasjes, truien (enkel wol, cashmere of wol/cashmere blend), shirts en broeken van Stile Latino. Heb wel een paar dagen nodig om te herstellen, alleen nog niet aan toegekomen..
Ben geweest bij Ducal Firenze, hun showroom bekeken en kennisgemaakt met de godfather. Overnachting in Hotel Grifone Firenze (geen aanrader). Vervolgens naar Napoli om daar te dineren met vrienden. Verblijf was in Caracciolo Rooftop & Suites, zeer aangenaam. Geleende busje (toen halfvol met Ducal schoenen) had ik achtergelaten bij een beveiligde parkeergarage. De volgende ochtend toen ik het busje kwam ophalen kreeg ik de sleutels en zag ik een lelijke deuk en kras op het busje. Dus vroeg ik wat is er hier gebeurd? Die gast bij de garage haalde zijn schouders omhoog zo van ik weet van niks. Dus ik ging even met mijn vinger over het busje heen en liet hem zien dat het een nieuwe schade is en het daar is gebeurd. Maarja die clown kon geen Engels dus maar de hoteleigenaar gebeld (die had mij namelijk verwezen naar die garage). Hij kwam en heeft mij letterlijk 2 uur staan assisteren (thanks to Booking denk ik dan, bang voor negatief feedback, al helemaal in deze tijd). Ze wilden het contant afhandelen of repareren (zou 2 dagen duren), maarja heb een borg van 1500 liggen bij de verhuurmaatschappij waar ik naar kan fluiten als ik de auto in die staat terugbreng zonder een schadeformulier te hebben ingevuld, dus toch maar op aangedrongen om een schadeformulier in te vullen. Uiteindelijk met behulp van een vriend van mij hun zover gekregen en de schadeformulier ingevuld, blijkt de eigenaar van die garage een auto te rijden met een Bulgaars kenteken.. Shit happens.. Benieuwd hoe het wordt opgepakt door de verzekeringsmaatschappij van het verhuurbedrijf. Direct vanaf de garage naar Stile Latino gegaan en was zeer onder de indruk (iedereen was gewoon aan het werk, ook Vicenzo Attolini). Foto's van Stile Latino deel ik niet, dat hebben we zo afgesproken.
Op de terugreis overnacht in hotel Savoia en gegeten in hun restaurant, kan zeggen dat het een top hotel en restaurant is. Vervolgens nog even "snel" (2.5 uur) langs Enzo Bonafe, erg onder de indruk, vooral ook omdat Enzo Bonafe (85 jaar oud) zelf nog dagelijks aan het werk is (hij is het leer aan het snijden op de foto hieronder). Heb alvast nagedacht over een order en dan ook een eerste selectie gemaakt.
Het viel mij op dat vooral in Napoli het leven weer normaal leek te zijn, de kust was zowel overdag als in de avond redelijk druk, restaurants waren vol (bediening draagt maskers). Bij de restaurants en de fabrieken werd eerst de temperatuur gemeten alvorens de toegang werd verleend.
Hieronder wat foto's van de trip.