Auteur Topic: [ Webwinkel ] Time for Moda  (496441 keer gelezen)

joostUSA

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[ Webwinkel ] Time for Moda
Reactie #1815 Gepost op: 31 mei 2019 - 20:37:35
Kom lekker naar het noorden Caner, we need people like you :mrgreen: <3

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1816 Gepost op: 31 mei 2019 - 20:40:49
Behalve Montulet zit er niet zo veel in Maastricht.
Mooiste stad van Nederland, zou ik zeker overwegen.

Camicia

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1817 Gepost op: 31 mei 2019 - 21:04:13
Van de huurprijzen in Maastricht voor winkelpanden word je niet vrolijk :P.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1818 Gepost op: 31 mei 2019 - 21:04:55
In de Randstad ook niet.

TFM

• Gebruiker
  • It's Time for Moda
    • Bekijk profiel
    • Time for Moda
Reactie #1819 Gepost op: 31 mei 2019 - 21:08:22
Dank heren, fijn om te mogen horen dat ik welkom ben bij jullie in de buurt. Ik heb eigenlijk niet de intentie om een winkel te openen. Kwam ongeveer 5-6 weken geleden een bijzonder aanbod tegen in Den Haag (om de hoek bij Oger, Pelger etc.). Niet al te groot, maar wel deie verdiepingen hoog. Had mij het al helemaal voorgesteld; beneden ontvangst met uitblinkende kledingstukken, eerste verdieping lounge met paskamers, tweede verdieping fotostudio en kantoor. Achter op de beganegrond ruimte voor magazijn en inpakken.

Huidige huurder wenst te vertrekken, er is een overnamesom (welke ik ook best wil betalen). Langsgeweest alles bekeken, boven wel aardig wat werk, maar durf het wel aan. Huidige huurder bedenkt zich en wil het laten runnen als franchise aan huidige werknemer. Al die tijd en energie voor niets.

Den Haag, Rotterdam of omstreken is puur voor de kleine. Schoonouders, neefjes etc wonen in Schiedam. Hier in Hengelo hebben wij geen familie waar wij onze zoon even kunnen achterlaten. Mijn ouders wonen in Veendam (Groningen) en om die kant op te verhuizen zal een achteruitgang zijn na Hengelo.

Vandaar ook omgeving Rotterdam - Den Haag (waar tevens een aanzienlijk deel van mijn klanten wonen/werken). Een fysieke winkel ga ik pas beginnen wanneer de locatie goed is. Anders red ik mij ook wel met een bedrijfsopslagruinte. Vind het eigenlijk zonde dat de collectie niet in een fysieke winkel wordt gepresenteerd.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1820 Gepost op: 31 mei 2019 - 21:11:47
€850/m2 op A1 locatie, dalend tot €550/m2

summit

• Gebruiker
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Reactie #1821 Gepost op: 31 mei 2019 - 21:13:14
Leiden? Zit in jouw segment nul concurrentie.

Oris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1822 Gepost op: 31 mei 2019 - 21:29:26
Mooi om te dromen in ieder geval.

TFM

• Gebruiker
  • It's Time for Moda
    • Bekijk profiel
    • Time for Moda
Reactie #1823 Gepost op: 31 mei 2019 - 21:30:07
Leiden? Zit in jouw segment nul concurrentie.

Kijk ik ook naar :) (en ook naar Dordrecht & Delft). Het huren van een winkel vs een opslag heeft zijn voor en nadelen. Winkel; hogere huur (minimaal 15-20k meer op jaarbasis), meer omzet, personeel, vaste openingstijden, eventuele overnamesom, verbouwingskosten, inrichting etc... Opslag; goedkoper, minder omzet, geen vaste tijden, minder inloop- alleen op afspraak). Verder vragen ze natuurlijk drie maanden huur als borg, bij een winkel loopt dat al snel op. Ik bekijk het zo; als ik per dag slechts 1 shirt verkoop in een winkel, dan heb ik al onder de streep een betere uitkomst dan in een opslagruimte. Alleen is het risico en de investering veel groter. Uiteraard gaat er in een winkel ook meer tijd inzitten.

Pan Am

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1824 Gepost op: 31 mei 2019 - 21:46:15
Is er geen partner te vinden in de regio waar je als aanvulling op hun assortiment/dienst wat van de mooiste stukken uit je collectie mag etaleren? Heb bijv. vaak genoeg in wat luxere hotels geslapen waar in de lobby een lokale winkelier pakken, manchetknopen etc. had liggen. Next day delivery en je wint er misschien nog internationale clientèle mee ook. Paar goede partners door het land vinden, eens in de maand fysiek aanwezig zijn en je kunt nog een hoop vaste klanten ontmoeten zonder dat ze naar Hengelo hoeven af te reizen.
“If we worked on the assumption that what is accepted as true really is true, then there would be little hope for advance”

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #1825 Gepost op: 31 mei 2019 - 21:48:42
Kijk ik ook naar :) (en ook naar Dordrecht & Delft). Het huren van een winkel vs een opslag heeft zijn voor en nadelen. Winkel; hogere huur (minimaal 15-20k meer op jaarbasis), meer omzet, personeel, vaste openingstijden, eventuele overnamesom, verbouwingskosten, inrichting etc... Opslag; goedkoper, minder omzet, geen vaste tijden, minder inloop- alleen op afspraak). Verder vragen ze natuurlijk drie maanden huur als borg, bij een winkel loopt dat al snel op. Ik bekijk het zo; als ik per dag slechts 1 shirt verkoop in een winkel, dan heb ik al onder de streep een betere uitkomst dan in een opslagruimte. Alleen is het risico en de investering veel groter. Uiteraard gaat er in een winkel ook meer tijd inzitten.
Ik zou me echt bedenken voordat je in Dordt wat gaat doen.

Zou wel een verrijking zijn. Behalve Henry Beer en Alexander roodfeld heb je er verder niks.
Maar goed daar zal ook een reden voor zijn.

Campagnolo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1826 Gepost op: 31 mei 2019 - 23:19:05
Mooie plannen man. Good luck!

TFM

• Gebruiker
  • It's Time for Moda
    • Bekijk profiel
    • Time for Moda
Reactie #1827 Gepost op: 12 juni 2019 - 13:18:00
Onlangs wat kleine toevoegingen gedaan op de website:

- Sorteren op prijs (is al een aantal keer naar gevraagd)
- Euro vs Dollar

Ook nog een paar Cordone1956 dasjes op de website geplaatst. SF prijs voor deze dasjes is 49 euro per stuk.

TFM

• Gebruiker
  • It's Time for Moda
    • Bekijk profiel
    • Time for Moda
Reactie #1828 Gepost op: 13 juni 2019 - 16:55:03
Heren,

Zojuist gestart met de zomer sale! Veel items extra in prijs verlaagd en wanneer het winkelwagentotaal gelijk aan of hoger dan 500 euro is, ontvang je nog eens 10% extra korting met code Summervibes. Korting komt vanzelfsprekend te vervallen wanneer de oorspronkelijke waarde lager is dan 500 euro van hetgeen wat blijft bij een retournering.

Vanavond gaat de mailing rond, dus jullie hebben een paar uur voorsprong ;).

tjoena

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Toni van den Munckhof
Reactie #1829 Gepost op: 13 juni 2019 - 17:13:31
Nice! Net een Drakes sjaal geclaimd :).