Auteur Topic: [ Webwinkel ] Time for Moda  (498895 keer gelezen)

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
[ Webwinkel ] Time for Moda
Reactie #1545 Gepost op: 12 februari 2019 - 11:15:45
Wat betreft filter op maat; het is erg lastig om dat goed te krijgen, vooral als ik dat van Clay aanhoud, dan krijg ik op elke item een waslijst aan beschikbare maten (als je eroverheen scrolt, is het nu mooi overzichtelijk), is het filtertechnisch ook helaas niet haalbaar (moeten dan meerdere filters worden aangemaakt - confectiemaat, jeansmaat, schoenmaat, shirtmaat, riemlengte etc.), wat op mobiele versie dan teveel ruimte in beslag gaat nemen). Het advies is dat wanneer je bijvoorbeeld een shirt in maat 40 zoekt, je eerst op categorie shirts moet klikken en dan pas moet gaan filteren op maat (dan zul je bijvoorbeeld ook geen maat 8 tegenkomen).. Op categorieniveau zijn de filters dan ook gebruiksvriendelijker.

ik zou eerder 'achter de schermen'  een tag toevoegen van shirt maat 40 valt in categorie M. Jasje maat 52 valt in categorie L, zonder dat direct voor de gebruiker zichtbaar te maken.

Vanuit gebruikersperspectief: als je specifiek een shirt zoekt dan kun je idd op maat zoeken, maar ik merk dat ik zelf wel eens random door het aanbod van een webshop scroll zonder specifiek iets te zoeken, maar als ik iets moois zie koop ik het misschien wel. Valt altijd tegen als het dan niet in mijn maat beschikbaar is.

Dan is filteren op maat(range) handiger.

Maar snap ook dat het misschien veel werk is.

TFM

• Gebruiker
  • It's Time for Moda
    • Bekijk profiel
    • Time for Moda
Reactie #1546 Gepost op: 12 februari 2019 - 11:37:18
Klinkt natuurlijk top Clay, alleen is dit volgens mij niet haalbaar, omdat juist die maten ingevoerd worden en zichtbaar zijn wanneer je over een product scrollt. Als je die maten enkel achter de schermen houdt, dan vrees ik dat dat niet meer zichtbaar zal zijn. Eerlijk gezegd heb ik weinig tot geen programmeerkennis en sluit bij voorbaat dit al uit, terwijl het wellicht toch nog toepasbaar zal zijn. Wat Oris zegt dat je een tweede atribuut toevoegd met filtermaat is wellicht wel handig, maar op moment eerlijk gezegd geen tijd voor.

Maar wat betreft schoenen in een filtermaat plaatsen is niet mogelijk. Je hebt ook grote en brede mannen die XXL dragen, maar bijvoorbeeld schoenmaat 42 hebben.

Al met al denk ik dat het idee erg leuk klinkt en er ook uit zal zien, maar moeilijk toepasbaar op een website met redelijk wat variatie aan producten. Als ik geen schoenen en sokken/kousen had, dan is het idee zeker toepasbaar en ook veel overzichtelijker. Dan moet de filteroptie maatvoering S,M,L,XL,XXL,XXXL natuurlijk enkel achter de schermen zichtbaar zijn en niet wanneer je over de producten scrolt. Wellicht dat ik daar mee aan de slag ga in de zomer, wanneer het iets rustiger is :).

Zoom is ook aangepast. Spinner is weg, alleen nog wel op productpagina. Die animatie zorgt voor een iets tragere website, daar kijkt de programmeur nu ook naar.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1547 Gepost op: 12 februari 2019 - 13:47:22
Klinkt natuurlijk top Clay, alleen is dit volgens mij niet haalbaar, omdat juist die maten ingevoerd worden en zichtbaar zijn wanneer je over een product scrollt. Als je die maten enkel achter de schermen houdt, dan vrees ik dat dat niet meer zichtbaar zal zijn. Eerlijk gezegd heb ik weinig tot geen programmeerkennis en sluit bij voorbaat dit al uit, terwijl het wellicht toch nog toepasbaar zal zijn. Wat Oris zegt dat je een tweede atribuut toevoegd met filtermaat is wellicht wel handig, maar op moment eerlijk gezegd geen tijd voor.

Geen idee hoe het bij jou gebouwd is, maar als je bijv. bij Mr Porter kijkt kun je sorteren op S-XL. Als je vervolgens een pak aanklikt zie 'gewone' pakmaten (46-56).

Maar goed, het was slechts een suggestie, snap dat je niet de hele structuur om gaat gooien.

TFM

• Gebruiker
  • It's Time for Moda
    • Bekijk profiel
    • Time for Moda
Reactie #1548 Gepost op: 13 februari 2019 - 17:44:10
Heren, nog problemen met de website dat de helft niet zichtbaar is (vooral op Safari)? Wel even refreshen uiteraard. Het probleem moet namelijk verholpen zijn. Alvast dank voor jullie reactie.

summit

• Gebruiker
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Reactie #1549 Gepost op: 13 februari 2019 - 17:51:49
Probleem opgelost ! 😀

summit

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1550 Gepost op: 13 februari 2019 - 17:57:48
Ik kom nog één bug tegen. Bij het rijtje “merken” kan je onderaan kiezen voor “meer”. Als ik daarop klik ververst de pagina maar ik krijg niet meer merken in beeld

TFM

• Gebruiker
  • It's Time for Moda
    • Bekijk profiel
    • Time for Moda
Reactie #1551 Gepost op: 13 februari 2019 - 18:04:46
Thanks heb dat direct aangepast. Zal de merken natuurlijk nog gaan toelichten, maar nu worden deze allemaal direct doorverwezen naar de online shop. Moet er even voor gaan zitten om de merken met de meeste producten uitgebreid toe te lichten.

Trouwens was vandaag bij een zakenpartner en de vertegenwoordigers van Marco Pescarolo kwamen langs. Ze hebben echt top spul (vooral de stoffen zijn subliem, vaak met een vleugje cashmere), baby rib, flannel met zijtrekkers, flannel 5 pocket, jeans etc. Overweeg om daar reguliere collectie van in te kopen. Heeft iemand hier ervaring met Marco Pescarolo? Prijs zal ongeveer op Incotex level zitten.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1552 Gepost op: 14 februari 2019 - 05:52:20
Is prima spul, maar blijf de voorkeur geven aan JC. Zit zo’n beetje tussen Tramarossa en JC in.

TFM

• Gebruiker
  • It's Time for Moda
    • Bekijk profiel
    • Time for Moda
Reactie #1553 Gepost op: 14 februari 2019 - 21:58:31
Himmm, wat ik van ze heb mogen zien aan jeans en broeken en de beschikbare stoffen, is voor mij aangenamer dan wat ik tot op heden van JC aan- en in handen heb gehad. Ze hadden tot voor kort slechts 1 of 2 verkooppunten in NL, maar dat zijn er na zomer 2019, ongeveer 15. Zal dan waarschijnlijk 1 of 2 winkels zijn die ook een online shop hebben, vandaar dat het wellicht aantrekkelijk kan zijn om het online aan te bieden. Als ik de knoop doorhak (doe ik pas in Napoli bij de baas zelf), neem ik zowel extra slim fit als de slim fit variant.

TFM

• Gebruiker
  • It's Time for Moda
    • Bekijk profiel
    • Time for Moda
Reactie #1554 Gepost op: 14 februari 2019 - 22:06:34
Of zeggen jullie; neem JC!

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1555 Gepost op: 14 februari 2019 - 22:38:35

Somet of iets anders Japans

summit

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1556 Gepost op: 14 februari 2019 - 23:03:31
JC is overal te koop

Pan Am

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1557 Gepost op: 15 februari 2019 - 07:38:24
JC is overal te koop
True, maar dat wordt ook veroorzaakt door de grote vraag natuurlijk. Ik juich van harte toe dat Caner zich steeds meer richt op wat exclusievere merken of in ieder geval merken die misschien wat minder naam hebben maar wel een goede kwaliteit tegen een mooie prijs, maar ik denk dat je als ondernemer toch ook een aantal ‘sure bets’ in je portfolio moet hebben. 1) om op die manier een breder publiek te trekken (die vervolgens bijv. ook in aanraking komen met een merk als Cordone) en 2) om toch een bepaalde ‘zekere’ omzet te genereren die nodig is voor een gezonde bedrijfsvoering.

Mooie site Caner, top! Ik ken dit merk zelf verder niet dus daar inhoudelijk niets over te zeggen.

Edit: typo
Laatst bewerkt op: 15 februari 2019 - 08:01:25 door Pan Am
“If we worked on the assumption that what is accepted as true really is true, then there would be little hope for advance”

Emka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1558 Gepost op: 15 februari 2019 - 07:39:30

Fijne broeken maar denk dat je er niet veel zult verkopen tegen de reguliere prijs. Ben zelf te spreken over die Marinella (Tokyo) broeken. Heb ook een aantal 622 en 688 in de kast hangen maar pak vaker die van Marinella. Wellicht (ook) een merk toevoegen waar de reguliere prijzen rond de 200/250 euro max liggen? Velen, ook hier, leggen geen 300 of 400 neer voor een jeans. In de uitverkoop zit je wel goed met JC maar goed, daarvoor koop je ze niet in

TFM

• Gebruiker
  • It's Time for Moda
    • Bekijk profiel
    • Time for Moda
Reactie #1559 Gepost op: 15 februari 2019 - 09:10:07
True, maar dat wordt ook veroorzaakt door de grote vraag natuurlijk. Ik juich van harte toe dat Caner zich steeds meer richt op wat exclusievere merken of in ieder geval merken die misschien wat minder naam hebben maar wel een goede kwaliteit tegen een mooie prijs, maar ik denk dat je als ondernemer toch ook een aantal ‘sure bets’ in je portfolio moet hebben. 1) om op die manier een breder publiek te trekken (die vervolgens bijv. ook in aanraking komen met een merk als Cordone) en 2) om toch een bepaalde ‘zekere’ omzet te genereren die nodig is voor een gezonde bedrijfsvoering.

Mooie site Caner, top! Ik ken dit merk zelf verder niet dus daar inhoudelijk niets over te zeggen.

Edit: typo

Thanks voor het uitgebreid en onderbouwd meedenken, wordt zeer gewaardeerd. Zelf denk ik er persoonlijk ook over dat er een merk moet zijn wat nog meer traffic gaat  genereren. Voor NL zal Marco Pescarolo zeker de moeite zijn gezien de resultaten op Google, denk dat ik vooral door het beperkte online aanbod zeker op pagina 1 zal belanden met goede seo teksten. Ik kijk er echt positief naar,, net als toen ik Cordone1956 en Artigiani Napoli introduceerde. Marco Pescarolo is de neef van de Kiton baas, zij maken dan ook (al 8 jaar!) de jeans voor Kiton. Die gaan dan voor 3x de prijs van een Pescarolo broek de deur uit. Kiton streeft naar perfectie, blijkbaar is de kwaliteit zodanig hoog dat ze al zo lang samenwerken. Trouwens voor Marco P, werden de jeans van Kiton gemaakt door JC.